Αποκλειστικό|Συνέντευξη με τον Alex Fontana!

To totalf1.gr μίλησε με τον Ελληνοελβετό οδηγό της Lotus F1 Junior Team, Alex Fontana για την σεζόν που περάσε και για το τι σχέδιαζει για το μέλλον του και για τον κόσμο της Formula1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας.

Ο Fontana το 2014 έτρεξε στο πρωτάθλημα του GP3 με την ART Grand Prix καταλαμβάνοντας την 11η θέση στο πρωτάθλημα, με δυο τερματισμούς στο βάθρο.

Ποια είναι η γνώμη σου για την σεζόν που πέρασε; Είσαι ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα;

Πιστεύω πως ήταν μια σεζόν με θετικά και αρνητικά σημεία, αντιμετωπίσαμε δυσκολίες που δεν μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει. Η ART Grand Prix μου παρείχε το καλύτερο μονοθέσιο που οδήγησα ποτέ στην καριέρα μου, αλλά για να βρω μια καλή αίσθηση με το μονοθέσιο χρησιμοποιήσαμε τρεις μηχανικούς και ολόκληρη την σεζόν. Δυο βάθρα και η ενδέκατη θέση στο πρωτάθλημα παρά τις δυο εκκινήσεις από την πρώτη σειρά του grid και οι δυο γρήγοροι γύροι σε δυο διαφορετικοί αγώνες δεν  ήταν το επιθυμητό αποτέλεσμα που είχαμε ως στόχο στην αρχή της χρονιάς. Αν αναλογιστούμε όμως ότι τερμάτισα στους βαθμούς σε 4 από τους 18 αγώνες, δεν μπορούσα να είχα ζητήσει περισσότερο. Η σεζόν ήταν μια συνεχή βελτίωση για μένα. Μετά από πέντε αγώνες χωρίς βαθμούς και με την αλλαγή μηχανικού, φτάσαμε να παλεύουμε στις θέσεις κορυφής. Κάποια αμφιλεγόμενη ποινή και η κόκκινη σημαία στην Ουγγαρία ενώ ήμουν στην τελευταία στροφή παλεύοντας για την pole position έκαναν τα πράγματα πιο δύσκολα αν αναλογιστούμε ότι υπάρχει μόνο μια περίοδος κατατακτήριων δοκιμών για δύο αγώνες.

Σε ένα μεγάλο πρωτάθλημα όπως στο GP3, πόσο σε βοήθησε το να είσαι μέλος της Lotus F1 Junior Team;

Ήταν μια πολύ σημαντική βοήθεια από πλευράς φυσικής και ψυχολογικής πλευράς, και για αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ιθύνοντες της Lotus F1 Junior Team και τους γυμναστές που μου επέτρεψαν να ζω στο Enstone κατά την διάρκεια της σεζόν. Σε αυτό το επίπεδο, πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα μια τέτοια βοήθεια, ειδικά όταν κάποιος δεν διαθέτει το budget για να έχει προσωπικούς προπονητές και άλλα προνόμια.

Από το 2015, το DRS θα χρησιμοποιείται και στο GP2, πιστεύεις ότι θα ήταν χρήσιμο και στο GP3;

Το GP3 πριν το 2013 ήταν μια κατηγορία φανταστική για τις προσπεράσεις, αλλά λιγότερο εκπαιδευτική για τους οδηγούς. Τώρα είναι πιο εκπαιδευτική για τους οδηγούς αλλά είναι δύσκολο να προσπεράσεις. Δεν είναι εύκολο να βρεις την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δυο πράγματα, αλλά πρέπει να βρεθεί μια λύση γιατί μου φάνηκε ότι το κοινό δεν ήταν ευχαριστημένο με τους αγώνες μας. Κάποτε ήταν συνέχεια όρθιοι στους αγώνες του GP3.

Τα τελευταία χρόνια είδαμε οδηγοί όπως ο Bottas η ο Kvyat που κατέκτησαν το πρωτάθλημα στο GP3 και τώρα τρέχουν στην F1. Πιστεύεις ότι το GP3 βοηθάει τους οδηγούς στο να φτάσουν στην F1;

Θεωρώ πως οποιοδήποτε διεθνές πρωτάθλημα σε βοηθάει. Ο Kvyat και ο Bottas, η ο Magnussen και ο Vettel δεν τα πήγαν καλά στην F1 επειδή κέρδισαν κάποιο πρωτάθλημα άλλης κατηγορίας, τα πήγαν καλά διότι αμέσως μετά το χειμώνα, τους προετοίμασαν πολύ καλά με δοκιμές σε παλιά μονοθέσια, με δοκιμές στους προσομοιωτές και με αρκετή θέληση. Πιστεύω πως 22 από τους 26 οδηγούς του GP3 θα μπορούσαν να κάνουν μια καλή δουλειά και να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο της F1. Το πρωτάθλημα είναι μια άλλη ιστορία, χρειάζεται μια πολύ καλή προετοιμασία.

Κατά την διάρκεια της καριέρας σου, κατάφερες να έχεις την υποστήριξη αρκετών χορηγών, υπάρχει ενδιαφέρον από ελληνικές εταιρίες προς εσένα λόγω ότι είσαι οδηγός ελληνικής καταγωγής που τρέχει σε υψηλό επίπεδο;

Σήμερα μετράω 66 χορηγούς, μα κανένας Έλληνας η κάποιος που να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Έκανα αρκετά ταξίδια στην Ελλάδα για να συναντηθώ με ισχυρούς ανθρώπους, με επιχειρήσεις και στο εξωτερικό που δεν έχουν θιχτεί από την οικονομική κρίση, παρόλο που υπήρχε αρκετό ενδιαφέρον, δεν υλοποιήθηκε σε κάτι πιο ουσιαστικό. Αυτό με στενοχωρεί, γιατί πιστεύω πως ως μόνος Έλληνας οδηγός σε αυτό το επίπεδο, έχουμε μια τεράστια ευκαιρία να φέρουμε αυτή την φανταστική χώρα σε ένα άθλημα στο οποίο λείπει. Θα συνεχίσω να ψάχνω, αυτό δεν αλλάζει με τίποτα την αγάπη που τρέφω για το δεύτερο σπίτι μου και την γαλανόλευκη σημαία.

Το καλοκαίρι είχαν βγει φήμες περί διεξαγωγής γκραν πρι στην Ελλάδα, ποια είναι η γνώμη σου;

Πιστεύω πως με επενδυτές από το εξωτερικό, η με ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως στο εξωτερικό και έχουν τις δυνατότητες, θα ήταν μια φανταστική ιδέα. Ένας αγώνας πόλης με τα λιμάνια και τα ωραία μέρη που έχουμε θα ήταν φανταστικός. Θα ξαναζωντάνευε την διάθεση του κόσμου φέρνοντας ένα διεθνές σημαντικό γεγονός, βοηθώντας έτσι και τον τουρισμό. Δεν πρέπει να γίνει με κρατικές δαπάνες, είναι πολύ νωρίς για αυτό.

Πως πιστεύεις μπορεί να γίνει πιο δημοφιλείς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Ελλάδα;

Καταρχάς, θα πρέπει να βοηθηθούν οι λίγοι οδηγοί που υπάρχουν. Θα μπορούσαν να διεξαχθούν αγώνες πόλης για τις μικρότερες κατηγορίες, όπως το γκραν πρι του Macao, με μικρά έξοδα. Και κάποτε να φέρουμε και την F1. Όμως το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει μια ελληνική ομοσπονδία που να παρακολουθεί τους οδηγούς της. Δεν ξέρω αν υπάρχει, δεν την έχω ακούσει ποτέ. Πιστεύω είναι σοβαρό αυτό, έχω ελληνικό διαβατήριο, μιλάω ελληνικά και έχω την ελληνική σημαία στην αγωνιστική φόρμα, στο κράνος και στο αυτοκίνητο μου. Ποτέ δεν επικοινώνησε κάποιος αρμόδιος μαζί μου εκτός από δημοσιογράφοι όπως εσείς, που σας ευχαριστώ παρά πολύ για την στήριξη σας.

Τι πιστεύεις για τον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού που δίνει ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες στους “paydrivers”;

Πιστεύω ότι οδεύουμε στην λάθος κατεύθυνση. Αν υπήρχαν 12 η 14 ομάδες ή αν οι μικρές ομάδες ψάχνανε οδηγούς που φέρνουν λεφτά αλλά να είναι και ικανοί τότε θα ήταν καλά τα πράγματα. Τώρα φαίνεται ότι χωρίς χορηγούς ή χωρίς ένα όνομα δεν πας πουθενά και αυτό με ενοχλεί κάπως. Πρέπει να προσαρμοστούμε, όμως αυτό κάνει κακό στο άθλημα και τα πράγματα χειροτερεύουν κάθε χρόνο.

Τι πιστεύεις για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς στην F1;

Για μένα το σημαντικό είναι τα μονοθέσια να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Όμως ο Ecclestone κάνει λάθος στο να λέει ότι οι fans, ειδικά οι νέοι, δεν μετράνε τίποτα. Oι fans είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, δεν θα ήθελα να τρέχω με άδειες κερκίδες, και ο Bernie της αδειάζει. Συμφωνώ ότι πρέπει συνεχώς να κάνουμε ένα βήμα μπροστά στο θέμα της τεχνολογίας, αλλά δεν πρέπει να παραμελήσουμε το θέαμα. Έχουμε πολλά να μάθουμε από τις ΗΠΑ. Σε επίπεδο ήχου και αισθητικής, ήταν τα χειρότερα μονοθέσια στην ιστορία της F1.

Κατά την γνώμη σου, ποιος άξιζε περισσότερο το πρωτάθλημα, ο Hamilton η ο Rosberg;

Πιστεύω ότι ο πρωταθλητής το άξιζε, εγώ όμως υποστήριζα τον Rosberg. Έκανε τεράστια βήματα προόδου και πάλεψε στα ίσα, κόντρα σε έναν από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία της F1 σύμφωνα με πολλούς. Μου αρέσει ότι ο Rosberg δεν παραπονιέται ποτέ. Ο Hamilton υπερβάλλει σε αυτό μερικές φορές.

Είσαι μέλος της Lotus F1 Junior Team και θα ήθελα ένα σχόλιο για το περσινή πορεία της Lotus στο πρωτάθλημα

Η Lotus είχε αρκετές δυσκολίες. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι πάντα πάλευε με πάντα με τις κορυφαίες ομάδες που είχαν το διπλάσιο budget. Μετά το 2013 της πήραν οδηγοί και μηχανικοί. Η μονάδα ισχύος της Renault γεννήθηκε με μερικά ελαττώματα και οι μηχανικοί ασχολήθηκαν περισσότερο με την Red Bull. Το σασί του μονοθέσιου δεν ήταν καλό και έτσι έγινε η καταστροφή. Πιστεύω ότι με νέα μονάδα ισχύος και με ένα ανανεωμένο μονοθέσιο η ομάδα θα βελτιωθεί αρκετά φέτος.

Μετά από περίπου ένα χρόνο από την πρώτη σου συνέντευξη στο totalf1.gr, πιστεύεις ότι βελτιώθηκες σαν οδηγός; Αν ναι, σε ποιους τομείς;

Πιστεύω πως ναι. Κάθε χιλιόμετρο που διανύω μπορεί να με βοηθήσει να βελτιωθώ. Πιστεύω ότι πλέον όταν μπαίνω στην πίστα, φτάνω πιο γρήγορα στο όριο. Επίσης πιστεύω ότι χρησιμοποιώ καλύτερα τα νέα ελαστικά και θεωρώ ότι έχω ένα καλύτερο ρυθμό στον αγώνα. Είμαι ακόμα αρκετά αδύναμος στις εκκινήσεις όμως!

Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον; Υπάρχει η πιθανότητα να σε δούμε στην F1 στις επόμενες σεζόν;

Είναι δύσκολο να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Το πρώτο τεστ με μονοθέσιο F1 διεξήχθη το 2013 χάρις στην Lotus, αυτή την στιγμή βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση, και αυτό δυσκολεύει και την δικιά μου θέση. Δουλεύουμε για το budget της σεζόν του 2015 και θα μου άρεσε να τρέξω στο World Series 3.5 by Renault. Μετά την δεύτερη θέση στο ντεμπούτο μου σε τεστ, υπάρχει αισιοδοξία και αρκετές ενδιαφέρουσες προσφορές. Δεν πρέπει να αποκλείσω ότι αν το budget δεν είναι αρκετό, μπορεί να πάρω μέρος για τρίτη συνεχόμενη χρόνια στο GP3 ποντάροντας στην εμπειρία που ανέκτησα αυτά τα χρόνια.

Σε αυτό το σημείο όλη η συντακτική ομάδα του totalf1.gr θα ήθελε να ευχαριστήσει τον Alex και επί τη ευκαιρία του ευχόμαστε καλή επιτυχία για την φετινή σεζόν.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Barcelona: 4η μέρα - 3/4 η Lotus, πρώτος ο Grosjean

Next Article

F1|O Alonso δεν υπέστη ηλεκτροσόκ, δηλώνει η McLaren

Related Posts