Μετά από μία ταραχώδη χειμερινή περίοδο, η Honda πλέον έχει κλειδώσει τον κινητήρα με τον οποίο θα προμηθεύει την McLaren για το 2015.
Έχει ολοκληρώσει μόλις ένα κομμάτι από τις δοκιμές που έκαναν ομάδες όπως η Mercedes ή η Ferrari σε Jerez και Barcelona, αλλά το Σάββατο η προθεσμία της FIA εξέπνευσε και η ιαπωνική εταρία κατέθεσε τον τελικό κινητήρα της για ομολογκάρισμα.
Σε μία προσπάθεια να δείξει πως δεν είναι και τόσο άσχημα τα πράγματα για την McLaren-Honda, o εκτελεστικός διευθυντής της Honda Yashuhira Arai τόνισε πως ο κινητήρας είναι δυνατός: «Έχουμε λύσει πολλά προβλήματα και τώρα ο κινητήρας ομολογκαρίστηκε.»
Το κλειδί, όμως, για τη φετινή χρονιά είναι τα κομμάτια του κινητήρα που μπορούν να αλλάξουν οι Mercedes, Ferrari και Renault, καθώς αυτές έχουν τη δυνατότητα βάσει του κανονισμού της FIA να αλλάξουν 32 μέρη σε όλη τη διάρκεια του 2015. Ωστόσο, το αν θα αλλάξουν αυτά τα κομμάτια πριν ή μετά την Μελβούρνη θα επηρεάσει άμεσα την Honda.
Αυτό συμβαίνει, διότι η FIA επέτρεψε στους Ιάπωνες να συμμετέχουν σε αυτό το «ξεπάγωμα», αλλά περιορισμένα. Αν το συνολικό ποσό των αχρησιμοποίητων μερών από τις προμηθεύτριες του 2014 είναι 10 πριν το πρώτο Grand Prix, τότε η Honda θα έχει τη δυνατότητα να αλλάξει και αυτή δέκα μέρη.
Ο Arai δήλωσε: «Δεν ξέρουμε πόσα μέρη θα μπορούμε να αλλάξουμε, γιατί δεν ξέρουμε πόσα από αυτά έχουν χρησιμοποιήσει οι υπόλοιποι.»
Διάφορες πηγές αναφέρουν πως η Mercedes πηγαίνει στην Αυστραλία με πολλά αχρησιμοποίητα μέρη προς αλλαγή στη μονάδα ισχύος της.
Ο Remi Taffin από τη Renault μίλησε για αυτό: «Το πιθανότερο είναι η Ferrari και η Mercedes να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική. Δεν μπορώ να σκεφτώ πώς μπορεί να έχουν χρησιμοποιήσει όλα τα μέρη μέσα σε δύο μήνες.»
Παράλληλα, ο Arai διέψευσε τις φήμες που ήθελαν την Honda να επανεξετάζει την προσήλωσή της στην Formula 1, μετά το δύσκολο χειμώνα στις δοκιμές και το σκάνδαλο με τους αερόσακους που κόστισε στον πρόεδρο Takanobu Ito την θέση του: «Ο νέος πρόεδρος είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην F1, που αποτελεί και μέρος του DNA της Honda.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify