Το τρίτο και τελευταίο μέρος της ανασκόπησης της μισής σεζόν είναι γεγονός.
Σε αυτό το blog, πέραν της δεδομένης μικρής ανασκόπησης των αγώνων του Καναδά, της Αυστρίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ουγγαρίας, θα διαβάσετε και μία προσωπική πρόβλεψη για το τι μέλλει γεννέσθαι αρχής γενομένης στο Spa και το Βελγικό GP ως και τον τελευταία αγώνα στο Άμπου Ντάμπι.
Ο έβδομος αγώνας της σεζόν έλαβε χώρα στον Καναδά, στην πίστα Gilles Villeneuve στο Μόντρεαλ.
Η νίκη του Hamilton ήρθε στην πιο σωστή στιγμή, με τον πιο κατάλληλο τρόπο. Ο Βρετανός οδήγησε άψογα και έσπασε το σερί των δύο νικών σε Ισπανία και Μονακό του Rosberg. Η W06 ανταποκρίθηκε σε αυτό που ήθελες ο πρωταθλητής, χαρίζοντας του την πρωτιά, εν μέσω επικρίσεων και αρκετής δόσης συνωμοσιολογίας, όπως έχουμε πει και σε παλαιότερα άρθρα, αλλά και στο 2ο μέρος της ανασκόπησης. Το επεισοδιακό GP στους δρόμους του Πριγκιπάτου, με τη λανθασμένη επιλογή για pit stop από μεριάς Mercedes και Hamilton, είχε πληγώσει την εικόνα του αρραγούς και δυνατού ψυχικά Βρετανού, ο οποίος μπήκε στη φετινή σεζόν – σύμφωνα και με λεγόμενα του ίδιου – με αναπτερωμένο ηθικό, καλή ψυχολογία και θέληση να μην αφήσει τίποτα και κανέναν να τον απομακρύνει από το στόχο του.
Παρόλα αυτά, έδειξε πως όταν όλα πάνε καλά μέσα του και στον αγώνα του, μπορεί να πάρει την νίκη και να αφήσει στην δεύτερη θέση τον άμεσο αντίπαλο και teammate του Rosberg.
Στα σημαντικά σημεία του αγώνα, μπορεί με άνεση κανείς να συμπεριλάβει και την 3η θέση του Bottas. Αυτό ήταν και το πρώτο βάθρο για την Williams για την φετινή χρονιά, με τον Φινλανδό να εκμεταλλεύεται την ατυχία του Kimi Raikkonen και να του «κλέβει» το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο τελευταίος, μετά το πρώτο του pit stop, είχε τετακέ στην στροφή 10, πριν την μεγάλη ευθεία, λόγω απότομης μετάδοσης δύναμης από τον κινητήρα στου πίσω τροχούς. Το ίδιο πρόβλημα στην ίδια στροφή είχε αντιμετωπίσει και το 2014.
Βέβαια, τα προβλήματα εκείνο το Σ/Κ δεν περιορίστηκαν για την Ferrari μόνο στον Raikkonen. Ο Vettel είχε θέμα με την MGU-K, δηλαδή τον ηλεκτροκινήτηρα της SF15-T, στις κατατακτήριες του Σαββατού, ενώ παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Felipe Massa με τον κινητήρα της Mercedes.
Με αφορμή αυτά τα ατυχή συμβάντα, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσαμε μία σειρά από δυναμικά προσπεράσματα εκ των δύο οδηγών, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την απόδοση των μονοθέσιών τους, κατόρθωσαν να τερματίσουν στις θέσεις 5 και 6 αντιστοίχως. Πράγματι, είδαμε μάχες, είδαμε την θέλησή τους να φτάσουν στην 10άδα και να αναρριχηθούν σε αυτήν.
Τι θα μου μείνει από αυτό το Grand Prix: Διπλή βαθμολόγηση για την Lotus, με τον Pastor Maldonado 7ο και τον Romain Grosjean 10ο.
Σειρά έχει ο αγώνας στην Αυστρία, στην πίστα του Spielberg, το Red Bull Ring.
Ανάμεσα στα όρη της χώρας που εξάγει κυρίως ποδοσφαιριστές και γάλα, η μάχη του πρωταθλήματος έμελε να ξαναφουντώσει. Ο Nico Rosberg πήρε τη νίκη, που ίσως ήταν και η πρώτη «στα ίσια» (αν μου επιτρέπεται) για τη φετινή χρονιά. Ο Γερμανός οδηγήσε σαν πρωταθλητής, κράτησε δεύτερο τον Hamilton και τρίτο τον Massa, ο οποίος και συνέχισε τις καλές εμφανίσεις τόσο για τον ίδιο, όσο και για την Williams.
Θα σταθώ λίγο στην ομάδα του Grove, η οποία κατάφερε για αυτούς τους δύο αγώνες να εκτοπίσει την Ferrari από τις 3 πρώτες θέσεις και να κάνει μάλιστα το 3-5 στην Αυστρία. Η προσωρινή ανατροπή του σκηνικού, με την ιταλική ομάδα να υστερεί σε απόδοση των Βρετανών, οφείλεται κυρίως στην φύση τόσο της πίστα του Μόντρεαλ, όσο και αυτής στο Spielberg. Έχουμε να κάνουμε για σιρκουί με μεγάλες ευθείες και λίγες στροφές, με συνέπεια να υπερέχουν τα μονοθέσιο με πιο δυνατούς κινητήρες αλλά όχι τόσο αποδοτικά από θέμα αεροδυναμικής σασί. Επομένως, είδαμε την Ferrari σε πίστες όπως του Μονακό να πηγαίνει σαφώς καλύτερη από την Williams, και την Williams να την προσπερνά σε πίστες όπως αυτή του Καναδά.
Τι θα μου μείνει από αυτό το Grand Prix: H Force India έφερε μία δεύτερη έκδοση της VJM08, με αποτέλεσμα ο συνδυασμός αποδοτικότερου σασί και δυνατού κινητήρα από την Mercedes να φέρουν τους Hulkenberg και Perez στις θέσεις 6 και 9 αντιστοίχως.
Ένατο GP της σεζόν αυτό που διεξήχθη στην Μεγάλη Βρετανία, στο Silverstone.
Όσο επεισοδιακή αρχή είχαμε σε τούτο τον αγώνα, άλλο τόσο προβλέψιμη ήταν η κατάληξή του.
Η εκκίνηση των Massa και Bottas ήταν αυτό που χρειαζόταν για να αφήσουν πίσω τους τις δύο Mercedes, μέχρι όμως το πρώτο pit stop. Εκεί, η λάθος στρατηγική των ανθρώπων της Williams ενδεχομένως να στέρησε και την νίκη σε έναν εκ των δύο οδηγών της.
Ο τομέας της στρατηγικής στην ομάδα του Grove φαίνεται να πάσχει, καθώς αποτελεί το τρωτό σημείο της όποτε αυτή έχει τις προοπτικές να κάνει το κάτι παραπάνω, όπως έγινε στην Αγγλία. Φυσικά, είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί, είτε με τη στελέχωσει αυτού το τμήματος της ομάδας με νέα άτομα, είτε με την συλλογική προσπάθεια του τωρινού team να ανταπεξέλθει σε αυτά τα προβλήματα και να βρει μία λύση, όπως έκανε η Ferrari φέτος.
Πέραν αυτών, η εντός έδρας νίκη του Hamilton ήταν αυτό που χρειαζόταν η F1 για να «ξυπνήσει» από τον λήθαργο. Στο σύνολό του ο αγώνας ήταν θεαματικός, με το σασπένς των πρώτων γύρων, τις ανακατατάξεις στο μέσον αυτού αλλά και την βροχή όσο φτάναμε στην λήξη του αγώνα, παρά το γεγονός ότι το βάθρο ήταν γνώριμο (Hamilton, Rosberg, Vettel).
Παράλληλα, το βάθρο του Vettel ήταν το πρώτο για την Ferrari μετά το Μονακό. Αυτό απέδειξε πως, τελικώς, έπαιξαν ρόλο στην μερική πτώση της απόδοσής της τα χαρακτηριστικά των δύο σιρκουί που μεσολάβησαν ανάμεσα σε Μονακό και Silverstone.
Τι θα μου μείνει από αυτό το Grand Prix: Η 6η θέση του Kvyat, που ίσως και να προμήνυε αυτό που θα βλέπαμε στον αμέσως επόμενο αγώνα.
Τελευταίος αγώνας πριν το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα του πρωταθλήματος ήταν αυτός στην Ουγγαρία, στο Hungaroring της Βουδαπέστης.
Θαρρώ πως με περίσσια ευκολία θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς αυτό το GP ως «το GP των εκπλήξεων».
Μόλις 10 μέρες πριν τον αγώνα είχε χάσει τη ζωή του o Jules Bianchi και αποδόθηκε φόρος τιμής προς τη μνήμη του, με μία σεμνή τελετή μερικά λεπτά πριν οι οδηγοί μπουν στα μονοθέσια.
Εκεί, ίσως, να έγκεινται και τα αναπάντεχα συμβάντα αυτού του αγώνα.
Η νίκη του Vettel είναι απλά το… ορεκτικό σε ένα μενού σκαμπανεβασμάτων, απροσδόκητων εξελίξεων και στιγμών που δεν χαρακτηρίζουν αρκετούς οδηγούς του grid.
Το διπλό βάθρο για την Red Bull είναι ένα ακόμη στοιχείο που καθιστά εκείνο το κυριακάτικο απόγευμα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της τελευταίας 5ετίας.
Παράλληλα, ο Hamilton επανέλαβε την κακή εκκίνηση της Αγγλίας και βρέθηκε 3ος, πίσω και από τις δύο Ferrari. Εν συνεχεία, προχωρούσε από το ένα λάθος στο άλλο, ώσπου προς το τέλος του αγώνα δέχτηκε και ποινή.
Μέσα σε όλα, το μόνο που έμεινε ίδιο και απαράλλακτο ήταν η ατυχία του Raikkonen, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με την MGU-K, πράγμα που αρχικά τον έκανε να χάσει πολλές θέσεις. Όταν τον κάλεσαν στα pits για αλλαγή ελαστικών και επανεκκίνηση του κινητήρα, είδαν πως η απόδοση δεν άλλαζε, το πρόβλημα δεν διορθωνόταν και ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Τι θα μου μείνει από αυτό το Grand Prix: Τα πάντα θα μου μείνουν, αλλά λίγο παραπάνω 4η θέση του Max Verstappen και η διπλή βαθμολόγηση της McLaren-Honda, με τον Alonso 5ο και τον Button 9ο.
Και πλέον, ήρθε η ώρα, με λίγα λόγια, να πω τι περιμένω προσωπικά να δω στο υπόλοιπο της σεζόν.
Με δεδομένο το θερινό break, μία περίοδος η οποία χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια των ομάδων να αναβαθμίσουν τα μονοθέσιά τους και να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό, αναμένω πιο δυνατούς όλους τους συμμετέχοντες.
Πιθανότατα θα υπάρξει μία περαιτέρω ανάπτυξη στον κινητήρα της Ferrari και της Honda ήδη από το Spa, ενώ η Renault ετοιμάζει βελτίωση στην απόδοση της μονάδος ισχύος της με τη χρήση tokens μετά το Ρωσικό GP.
Επομένως, δίχως να σπαταλήσω άλλο το χρόνο σας, θα πω μόνο τούτο: φέτος οι προσδοκίες της Ferrari και της Williams να περάσουν την Mercedes θα πέσουν στο κενό. Ό,τι κάνουν τώρα αυτές οι δύο ομάδες θα αποτελέσει μία στέρεη και καλή βάση για το 2016. Οι Γερμανοί θα στεφθούν πρωταθλητές στου Κατασκευαστές.
Όσο για το οδηγικό τους δίδυμο, αν ο Rosberg δεν παλέψει να φτάσει στο επίπεδο του Hamilton δεν θα δούμε ούτε εκεί ουσιαστική μάχη.
Και μην ξεχνιόμαστε, σε μία εβδομάδα, Grand Prix Βελγίου με το totalf1.gr να είναι εδώ για την ενημέρωσή σας.
Ακολουθείστε μας στο Twitter
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify