Νικητής αναδείχθηκε ο Hamilton, με χαρακτηριστική άνεση. Στο βάθρο ανέβηκαν οι Vettel και Massa, με τον οδηγό της Scuderia να έχει ενθουσιαστεί και η εγκατάλειψη του Rosberg προβίβασε τον Massa στην τρίτη. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Bottas, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Ricciardo, Ericsson και Kvyat.
Αναλυτικά
Μεταφερόμαστε στην Ιταλία, στον εντός έδρας αγώνα της Ferrari , στο Autodromo Nazionale Monza, το ναό της ταχύτητας. Στον τελευταίο αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους, στην Pole βρέθηκε ο L. Hamilton, ακολουθούμενος από τους K. Raikkonen και S. Vettel. Πίσω τους κατατάχθηκαν οι Rosberg, Massa, Bottas, Perez, Grosjean, Hulkenberg και Maldonado. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά, εκτός από τους Alonso, Sainz και τις δυο Red Bull που είχαν τη μέση γόμα.
Στην εκκίνηση, o Raikkonen καθυστέρησε πάρα πολύ να εκκινήσει και όμως οι οδηγοί που ήταν πίσω του κατάφεραν να τον αποφύγουν. Ο Φιλανδός βρέθηκε τελευταίος ενώ κακή εκκίνηση είχε και ο Rosberg ο οποίος βρέθηκε έκτος. Αντίθετα ο Ricciardo έκανε πολύ καλή εκκίνηση. Κατά τα άλλα η εκκίνηση ήταν χωρίς δράματα. Ο Rosberg πέρασε γρήγορα τον Perez για την 5η θέση ενώ ο Raikkonen προσπαθούσε να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις. Ο Grosjean εγκατέλειψε μόλις από τον 2ο γύρο, όπως και ο teammate του Maldonado, έτσι η Lotus έχασε από νωρίς και τους δυο οδηγούς της. Ο Raikkonen έδινε εξαιρετική παράσταση για τους tifosi μετά την καταστροφική εκκίνηση του, ανεβαίνοντας στην κατάταξη με εντυπωσιακά προσπεράσματα. Εν τω μεταξύ ο Hamilton έγραφε ταχύτερους γύρους και στον 8ο γύρο η διαφορά του από τον Vettel ήταν ήδη 4 δευτερόλεπτα. Ο Sainz δέχθηκε ποινή stop & go 5 δευτερολέπτων επειδή πήρε πλεονέκτημα αφήνοντας την πίστα, μπαίνοντας μάλιστα στα pits με ένα εντυπωσιακό μπλοκάρισμα. Ο Hulkenberg στον 13ο γύρο αναφέρει ένα περίεργο ήχο στο μονοθέσιό του. Ο Rosberg είχε κολλήσει πίσω από τη Williams του Bottas χωρίς όμως να μπορεί να περάσει, ενώ ο Hamilton ήταν σταθερά μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Vettel. Ο μηχανικός αγώνα του Rosberg τον ειδοποιούσε πως τα φρένα του είναι πολύ ζεστά και ο γερμανός άφησε λίγη απόσταση μεταξύ εκείνου και του Bottas.
Πρώτος στα pits μπήκε ο Rosberg στον 19ο γύρο, βάζοντας τη μέση γόμα. Στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε ο Massa, ενώ ο Raikkonen περνούσε τον Ericsson για την 5η θέση, με τους δυο τους να μην έχουν κάνει ακόμα pitstop. Ο Massa βγήκε πίσω από τον Rosberg μετά το pitstop. Στον 23ο γύρο μπήκε και ο Bottas βγαίνοντας πίσω και από τους δυο. Στον 26ο γύρο ο Vettel μπήκε στα pits για τη δική του αλλαγή ελαστικών από τη 2η θέση. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Hamilton. Ενδεικτικό της διαφοράς των δυο είναι ότι ο Βρετανός βγήκε από το pitlane ενώ ο Vettel δεν είχε φτάσει καν στην Parabolica. Ο Rosberg είχε φτάσει πίσω από τον Raikkonen και με τη βοήθεια του DRS τον πέρασε στον 28ο γύρο, ενώ ο Kimi έλεγε στο μηχανικό του να κάνουν επιτέλους την αλλαγή ελαστικών. Στον 29ο γύρο οι Raikkonen και Mehri έμπαιναν στα pits με τον Ισπανό παραλίγο να πέσει πάνω στη Ferrari στην είσοδο του pitlane. Στην κορυφή ο Hamilton ήταν στο δικό του αγώνα και πίσω του οι Vettel και Rosberg είχαν σταθερή διαφορά μεταξύ τους και ο Raikkonen βρισκόταν στην 7η θέση. Ο μηχανικός αγώνα του Rosberg τον ενημέρωνε πως περιμένουν τα ελαστικά του Vettel να πέσουν σε απόδοση πιο γρήγορα από τα δικά τους και άρα πως η 2η θέση είναι ακόμη πιθανή. Στις πιο πίσω θέσεις ο Verstappen πέρασε τον Nasr για τη 13η θέση από την εξωτερική στην είσοδο της πρώτης στροφής.
Με τον αγώνα να έχει εξελιχθεί ιδανικά για τον Hamilton ρωτούσε τους μηχανικούς του αν μπορεί να κάνει κάτι για να «ξεκουράσει» τον κινητήρα. Ο Rosberg έγραφε μερικούς γρήγορους γύρους αυξάνοντας την πίεση προς τον Vettel και ρίχνοντας τη διαφορά τους κάτω από τα 4 δευτερόλεπτα. Ο Vettel αντέδρασε γράφοντας παρόμοιους χρόνους με τον Rosberg. Πιο πίσω οι δυο McLaren είχαν τη δική τους μάχη για τις θέσεις 15 και 16, με τον Alonso να έχει τη μαλακή γόμα και να είναι πιο γρήγορος του Button που είχε τη μέση. Στον 47ο από τους 53 γύρους η Mercedes ενημέρωνε τον Hamilton πως πρέπει να ανοίξει τη διαφορά του από τον Vettel (που σημειωτέον ήταν 22,5 δευτερόλεπτα!) και μάλιστα να μην ρωτήσει το λόγο και πως θα εξηγήσουν αργότερα. Ο Βρετανός απάντησε με απανωτούς ταχύτερους γύρους. Ο Rosberg ήταν στα 2 δευτερόλεπτα από τον Vettel ενώ ο Alonso εγκατέλειψε από την 16η θέση. Όμως και ο Rosberg εγκατέλειψε με τον κινητήρα του να φλέγεται. Οι Massa και Bottas είχαν τη δική τους μάχη για τη Τρίτη θέση.
Μετά τη λήξη του αγώνα μάθαμε πως οι Mercedes είναι υπό εξέταση λόγω παραβίασης των επιτρεπτών ορίων πίεσης στα ελαστικά της! Θα δούμε πως θα εξελιχθεί το θέμα.
1 | Hamilton | Mercedes | 53 | 1 | |||||||||
2 | Vettel | Ferrari | 53 | 1 | |||||||||
3 | Massa | Williams | 53 | 1 | |||||||||
4 | Bottas | Williams | 53 | 1 | |||||||||
5 | Räikkönen | Ferrari | 53 | 1 | |||||||||
6 | Perez | Force India | 53 | 1 | |||||||||
7 | Hülkenberg | Force India | 52 | 1 | |||||||||
8 | Ricciardo | Red Bull | 52 | 1 | |||||||||
9 | Ericsson | Sauber | 52 | 1 | |||||||||
10 | Kvyat | Red Bull | 52 | 1 | |||||||||
11 | Sainz | Toro Rosso | 52 | 2 | |||||||||
12 | Verstappen | Toro Rosso | 52 | 3 | |||||||||
13 | Nasr | Sauber | 52 | 2 | |||||||||
14 | Button | McLaren | 52 | 1 | |||||||||
15 | Stevens | Manor Marussia | 51 | 1 | |||||||||
16 | Merhi | Manor Marussia | 51 | 1 | |||||||||
Retirement | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rosberg | Mercedes | 50 | 1 | ||||||||||
Alonso | McLaren | 47 | 3 | ||||||||||
Grosjean | Lotus | 1 | 0 | ||||||||||
Maldonado | Lotus | 1 | 1 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify