Η FIA επιβεβαίωσε ότι οι κατασκευαστές της F1 δεν θα μπορούν να δίνουν κατώτερων προδιαγραφών μονάδες ισχύος στις ομάδες που προμηθεύουν την επόμενη σεζόν, εκτός και αν όλες οι ομάδες συμφωνήσουν σε αλλαγή των κανονισμών.
Η Red Bull δίνει μάχη για να έχει μονάδες ισχύος ίδιες με αυτές της εργοστασιακής ομάδας της Ferrari για το 2016, αλλά οι προσπάθειές της δεν έχουν στεφθεί με επιτυχία.
Είχε ακουστεί έντονα πως η Ferrari θα μπορούσε να δώσει κινητήρες φετινών προδιαγράφων είτε στην Red Bull, είτε στην Toro Rosso.
Ωστόσο, στους κανονισμούς που εξέδωσε η FIA, ξεκαθαρίζεται πως, όπως έχουν τώρα τα πράγματα, η Ferrari θα είναι αναγκασμένη να παρέχει κινητήρες προδιαγραφών 2016 στις πελατειακές της ομάδες.
Χαρακτηριστικά, στο Άρθρο 23, παρ. 5 του Αθλητικού Κανονισμού της FIA, αναφέρεται ρητά: «Μόνο οι μονάδες ισχύος που είναι πανομοιότυπες με αυτές που έχουν ομολογκαριστεί από την FIA σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αγώνες κατά τα Πρωταθλήματα 2016-2020.»
Παρόλα αυτά, δεν απαγορεύεται οι εργοστασιακές ομάδες να χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό ή καύσιμα στους δικούς τους κινητήρες και όχι στους πελατειακούς.
Ομόφωνη απόφαση
Αν και αυτός κανονισμός δίνει την ευκαιρία στην RB να προμηθευτεί αποδοτικούς κινητήρες, αυτοί οι κανονισμοί θα μπορούσαν να αλλάξουν αν συμφωνούσαν σε αυτό όλες οι ομάδες.
Το Άρθρο 1, παρ.2 τονίζει: «Αυτοί οι Κανονισμοί δημοσιεύθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2015 και μπορούν να αλλάξουν μόνο με ομόφωνη απόφαση των ομάδων που θα συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα του 2016, καθώς και από την FIA για λόγους ασφαλείας χωρίς προειδοποίηση ή καθυστέρηση.»
Κάποιες ομάδες έχουν ήδη ζητήσει να συζητηθεί η άδεια παροχής φετινών κινητήρων για την επόμενη σεζόν, αλλά αυτό θα πέσει στο τραπέζι στην συνάντηση της Επιτροπής της Formula 1.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify