Ορατό μοιάζει το ενδεχόμενο να περιοριστούν οι διαθέσιμοι προς τους οδηγούς κινητήρες, σε μία προσπάθεια των κατασκευαστών να μειωθούν τα κόστη, σύμφωνα με το motorsport.com.
Με τις ομάδες να θέλουν να αποφύγουν την προοπτική ενός ανεξάρτητου προμηθευτή κινητήρων για το 2017, έχουν ήδη αρχίσει οι συζητήσεις για τη θέσπιση κανονισμών που θα μειώσουν τα έξοδα των μονάδων ισχύος.
Αυτές οι προτάσεις θα πρέπει να κατατεθούν στην FIA ως τις 15 Ιανουαρίου. Έπειτα, το κυβερνών σώμα του σπορ θα εκτιμήσει αν το πλάνο των ομάδων είναι αρκετό για την ελαχιστοποίηση των εξόδων.
Αν και οι ιδέες που συζητούνται μεταξύ των κατασκευαστών είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, πηγές από υψηλόβαθμα στελέχη μιλούν για τρεις βασικούς πυλώνες στις συζητήσεις που γίνονται:
- Να αυξηθεί η περίοδος χρήσης των κινητήρων ούτως ώστε να είναι διαθέσιμοι μόνο τρεις ανά οδηγό. Αν και αυτό θα δημιουργήσει κάποια βραχυπρόθεσμα προβλήματα, το να έχει κανείς 1 κινητήρα για 7 αγώνες θα οδηγήσει σε χρήση λιγότερο εξειδικευμένων υλικών που στοχεύουν σε μακροπρόθεσμη χρήση, άρα και μείωση του κόστους.
- Να «παγώσει» η εξέλιξη μερικών μερών που πιστεύεται ότι έχουν φτάσει σε ένα ικανοποιητικό σημείο, ώστε να μην ξοδεύονται εκεί χρήματα.
- Να οριστεί μία σειρά μερών του κινητήρων που μπορούν να τα προμηθεύονται όλοι από μία εταιρία – μία τέτοια λίστα θα μπορούσε να περιλαμβάνει την MGU-K και την MGU-H, ενώ θα επιτρέπεται η ελεύθερη ρύθμιση των ηλεκτρικών μερών της μονάδας ισχύος.
Ωστόσο, αυτά τα τρία σημεία θα είναι δύσκολο να εφαρμοστούν έως το 2017, με την FIA να ελπίζει πως μέχρι τότε θα έχει βρεθεί λύση στο θέμα των κινητήρων.
Παράλληλα, η Honda φαίνεται να φέρνει αντιρρήσεις σε αυτές τις ιδέες.
Μία πρόταση που φέρεται να έγινε αποδεκτή από την Mercedes, την Ferrari και τη Renault είναι να εγκαταλειφθεί πλήρως η MGU-H, αλλά η Honda οδήγησε σε απόρριψη αυτής της σκέψης.
Πηγές του motorsport.com αναφέρουν ότι ο υπεύθυνος της Honda F1, Yasuhisa Arai, ξεκαθάρισε στον ανταγωνισμό ότι η ιαπωνική εταιρία μπήκε στο σπορ για να αναπτύξει την υβριδική τεχνολογία, και αν αυτή δεν ήταν πλέον στην F1, θα αποχωρούσαν μαζί της.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ferrari, που πιστεύει πως πρέπει να προωθηθεί η υβριδική τεχνολογία.
Ο πρόεδρος των Ιταλών, Sergio Marchionne, δήλωσε: «Μετά από όσα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση της μείωσης εκπομπών ρύπων, όταν ακούμε για την επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με λιγότερο περίπλοκη υβριδική τεχνολογία, πιστεύουμε πως είναι ένα βήμα προς τα πίσω.
«Μετά τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο Παρίσι σχετικά με το κλίμα, ο κόσμος προχωρά μπροστά και το ίδιο πρέπει να κάνει η Formula 1.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify