Η Pirelli παραδέχεται πως έμεινε έκπληκτη από την επιλογή των Ferrari και Red Bull να χρησιμοποιήσουν τη νέα υπέρ-μαλακή (ultra-soft) γόμα της εταιρίας από το πρώτο μόλις χειμερινό τεστ.
Η ultra-soft γόμα της Ιταλικής εταιρίας εισήχθη στη γκάμα της, με σκοπό τη βελτίωση του θεάματος, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί σε πίστες μικρής φθοράς ελαστικών, όπως το Μονακό, ο Καναδάς και η Σιγκαπούρη.
Την Τρίτη, οι Vettel και Ricciardo είχαν μια πρώτη επαφή με τη νέα γόμα, ακολουθούμενη την Πέμπτη από τους teammates τους Raikkonen και Kvyat.
Ο αγωνιστικός μάνατζερ της Pirelli, Mario Isola, ερωτώμενος αν εξεπλάγην από την επιλογή των δυο ομάδων, έχοντας κατά νου ότι, συνήθως, τις πρώτες μέρες οι ομάδες ενδιαφέρονται για την αξιοπιστία και όχι για την απόδοση, εκείνος απάντησε: «Στην αρχή ναι, ειλικρινά ναι. Όμως μετά σκέφτηκα επίσης πως εξαιτίας της χρήσης της στο Montreal, ήθελαν μερικές πληροφορίες εκ των προτέρων και να κάνουν κάποια ανάλυση με τα δεδομένα που συλλέγουν. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι είχαμε καλό καιρό, ήταν η κατάλληλη στιγμή για να δοκιμάσουν την ultra-soft. Προσπαθούσαν να κατανοήσουν την απόδοση και όχι τη φθορά. Περιμένω μεγάλη φθορά σε μια πίστα σαν τη Βαρκελώνη, που συνήθως χρησιμοποιούμε τη σκληρή και τη μεσαία γόμα. Δεν είναι το κατάλληλο μέρος. Έτρεχαν για πέντε ή έξι γύρους και ήταν ακόμη εντάξει, όμως η φθορά ερχόταν».
Με την επιλογή τα ν ελαστικών να γίνεται από τις ομάδες πολλές εβδομάδες πριν από το αγωνιστικό τριήμερο, η προθεσμία για το Καναδικό GP λήγει την επόμενη Πέμπτη. Σε γενικές γραμμές, ο Isola ήταν χαρούμενος με την απόδοση της ultra-soft και τα δεδομένα που συλλέχτηκαν.
«Εδώ έχουμε την τελική έκδοση και φαίνεται πως δουλεύει. Τα δεδομένα ήταν καλά, αν και δεν ήταν η καλύτερη πίστα για να τη δοκιμάσουμε, μα τουλάχιστον έχουμε μια ένδειξη».
Όσον αφορά την πιθανολογούμενη βελτίωση στους χρόνους από την προηγούμενη γόμα, τη διαφορά δηλαδή από την πολύ μαλακή γόμα, ο Isola δήλωσε: «Αν κοιτάξετε την Ferrari το αποτέλεσμα ήταν 8.8 δευτερόλεπτα στο γύρο, αλλά η αίσθηση είναι πως αυτό είναι κάπως υπερεκτιμημένο. Στο Abu Dhabi (όπου δοκιμάστηκε η νέα γόμα) τη βρήκαμε λίγο μικρότερη. Κατά τη γνώμη μου το σωστό παράθυρο είναι μεταξύ 0.5 και 0.8 δευτερολέπτων. Αυτός είναι πάνω κάτω ο στόχος που είχαμε στο μυαλό μας».
Ένα νέο χαρακτηριστικό των φετινών ελαστικών είναι ότι μια εσωτερική στρώση είναι σχεδιασμένη να δίνει στον οδηγό μια προειδοποίηση, μέσω της αίσθησης απώλειας της πρόσφυσης, όταν το ελαστικό έχει φτάσει στα ανώτερα όρια φθοράς. Σύμφωνα με τον Isola οι αντιδράσεις από τους οδηγούς ήταν θετικές.
«Δεν είναι ένας «γκρεμός», είναι αρκετά σταδιακό, μια καμπύλη που είναι πολύ πιο ομαλή, η οποία είναι πολύ καλύτερη από το να έχεις μια απόλυτη και ξαφνική απώλεια πρόσφυσης. Θα το ερευνήσουμε καλύτερα, με κάποια ανάλυση, τις επόμενες μέρες αλλά αυτή τη στιγμή τα σημάδια φαίνονται να είναι καλά».
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify