Σύμφωνα με τον υπεύθυνο τεχνολογιών της Renault, Nick Chester, η εξοικόνομηση καυσίμου θα ήταν μεγάλο πρόβλημα για τα γρηγορότερα και βαρύτερα μονοθέσια του 2017.
Η αλλαγή στους νέους V6 turbo υβριδικούς κινητήρες είχε σκοπό την μετάδοση ενός φιλικού για το περιβάλλον μηνύματος, καθώς το μονοθέσια πλέον καταναλώνουν έως και 40 τοις εκατό λιγότερο καύσιμο σε σχέση με την εποχή των V8 κινητήρων.
Ωστόσο, τα πλάνα για μονοθέσια με μεγαλύτερη κάθετη δύναμη για τον επόμενο χρόνο, που θα είναι επίσης και πιο βαριά, ανησυχούν τον κόσμο της F1 που χρειάζεται να ξανασκεφτεί εαν το όριο των 100 κιλών πρέπει να αυξηθεί.
Οι εκτιμήσεις των ομάδων κάνουν λόγω για έως και 10 τοις εκατό παραπάνω κατανάλωση από τα καινούργια μονοθέσια, κάτι το οποίο θα οδηγούσε τους οδηγούς και τις ομάδες σε μία τρομερή προσπάθεια για εξοικονόμηση καυσίμου.
Παρόλο που οι αρχηγοί των ομάδων δεν έχουν συμφωνήσει σε κάποια αλλαγή των κανονισμών, ο υπεύθυνος τεχνολογιών της Renault, Nick Chester, πιστεύει πως είναι αναγκαίο να αλλάξουν οι κανονισμοί, διαφορετικά το θέαμα στους αγώνες θα πέσει δραματικά.
Όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com τι μπορεί να γίνει εάν παραμείνει το όριο των 100 κιλών, αυτός απάντησε: “Noμίζω θα δημιουργηθεί ένας χαμός.”
“Στο πρόσφατο συνέδριο τεχνολογίας, ψηφίσαμε να απαλλαγούμε από το όριο των καυσίμων.”
“Συνεχίζουμε να έχουμε το όριο στη ροή του καυσίμου, οπότε έχουμε το μήνυμα ότι τα μονοθέσια δεν μπορούν να καταναλώσουν πολύ.Καταργώντας το όριο στα κιλά καυσίμου, σταματάει η εξοικονόμηση καυσίμου, κάτι το οποίο είναι καλό για τους αγώνες.”
“Εάν παραμείνουμε στα 100 κιλά και πάμε στους κανονισμούς του 2017, τότε θα υπάρχει τεράστικα εξοικονόμηση καυσίμου και θα υπάρχουν πολλά επικριτικά σχόλια.”
Η αύξηση του βάρους των μονοθεσίων, λόγων της πρόσθεσης της συσκευής για τα κλειστά κοκπιτ και η αυξημένη κάθετη δύναμη, θα πιέσει περισσότερο τις μονάδες ισχύος.
“Οι υπολογισμοί των ομάδων είναι για περίπου 10 κιλά, επειδή το ποσοστό τους πατημένου γκαζιού ανεβαίνει πάρα πολύ με τους κανόνες τους 2017.Οπότε θα καίγεται παραπάνω καύσιμο.”
“Οι Mercedes δεν έκαιγαν κάθε φορά και τα 100 κιλά.Πιστεύω όμως ότι ακόμα και αυτοί θα έχουν πρόβλημα με την εξοικονόμηση καυσίμου το 2017.”
Οι συζητήσεις που προηγήθηκαν νωρίτερα μέσα στο μήνα στο Strategy Group, δεν φάνερωσαν κάποιο σημάδι συμφωνίας μεταξύ των ομάδων.
Για κατασκευαστές όπως η Renault και η Honda που έχουν λιγότερη αποδοτικότητα, είναι υπέρ της άρσης του ορίου, ενώ η Mercedes είναι επιφυλακτική για το αντίκτυπο που μπορεί να έχει στην απόδοσή της η άρση το ορίου αυτού.
Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν μέχρι της 30 Απριλίου όπου υπάρχει περιθώριο.
Ο Chester θεωρεί πως η ελευθερία στην κατανάλωση καυσίμου μπορεί να βοηθήσει τους κατασκευαστές να είναι κοντά στην απόδοση.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify