Στην προσπάθεια της να περιορίσει την ενδοεπικοινωνία μεταξύ οδηγών και pitwall, η FIA έδωσε στη δημοσιότητα τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το Grand Prix της Αυστραλίας.
Σε ένα υπόμνημα που δόθηκε από τον Charlie Whiting, στις ομάδες, λίγες ημέρες πριν την αναχώρηση τους για το Grand Prix της Αυστραλίας, έγινε αντιληπτό πως πλέον οι κανόνες θα είναι αρκετά πιο αυστηροί, όχι μόνο σε σχέση με πέρσι, αλλά ακόμη και σε αυτά που είχαν ανακοινωθεί από την παγκόσμια ομοσπονδία. Πάντως, αναφέρεται πως πολλά από αυτά μπορούν να συζητηθούν μεταξύ των ομάδων και της FIA
Το έγγραφο της FIA, αναφέρει πιο συγκεκριμένα:
Περιορισμοί στην επικοινωνία οδηγού με τα pits:
Οι περιορισμοί θα ισχύουν:
- Σε όλες τις επικοινωνίες προς τον οδηγό, περιλαμβάνοντας και τα pit boards
- Σε κάθε επικοινωνία κατά την οποία το αυτοκίνητο είναι εκτός των γκαράζ με τον οδηγό (με την εξαίρεση όταν οποιαδήποτε στιγμή το μονοθέσιο είναι στο pitlane την ημέρα του αγώνα, πριν ή ανάμεσα στους αναγνωριστικούς γύρους.
Ακολουθεί μια λίστα με τα επιτρεπόμενα μηνύματα.
Οποιοδήποτε άλλο μήνυμα, συμπεριλαμβανομένων και όσων περιγράφονται παρακάτω, το οποίο μπορεί να έχει χρησιμοποιηθεί ως κωδικοποιημένο μήνυμα για μια διαφορετική περίσταση είναι πιθανό να θεωρηθεί ως παραβίαση του άρθρου 20.1 των αγωνιστικών κανονισμών και θα παραπεμφθεί στους αγωνοδίκες.
- Επιβεβαίωση πως ένα μήνυμα από τον οδηγό έχει ακουστεί.
- Ένδειξη ενός σοβαρού προβλήματος με το αυτοκίνητο, κάθε μήνυμα της κατηγορίας αυτής μπορεί να χρησιμοποιηθεί εάν η αστοχία ενός εξαρτήματος ή ενός συστήματος είναι επικείμενη ή πιθανώς μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη.
- Πληροφορίες που αφορούν ζημιές ή βλάβες στο μονοθέσιο
- Οδηγίες ώστε να γίνει επιλογές για την μοναδική περίπτωση απώλειας ενός αισθητήρα, ενεργοποιητή ή συστήματος χειρισμού, η φθορά ή η αστοχία του οποίου δεν εντοπίστηκε και αντιμετωπίστηκε από το λογισμικό του μονοθέσιου. Σϋμφωνα με το Άρθρο 8.2.4, η νέα επιλογή δεν θα πρέπει να ενισχύει την απόδοση του αυτοκινήτου σε σχέση με την εντολή πριν την απώλεια λειτουργίας της.
- Οδηγία που αφορά την είσοδο στα pits ώστε να διορθωθεί ή να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο.
- Επισήμανση ενός προβλήματος με ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.
- Πληροφορίες Race Control (κόκκινη σημαία, μπλε σημαία, κίτρινη σημαία, αυτοκίνητο ασφαλείας, εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, ακύρωση έναρξης αγώνα ή οποιαδήποτε οδηγία ή πληροφορία από το Race Control).
- Μεταφορά μηνυμάτων από το Race Control (από αυτό εξαιρούνται: Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του γύρου σχεδιασμού και η πληροφορία ότι το τελευταίο αυτοκίνητο έχει πάρει τη θέση του στο grid).
- Βρεγμένη πίστα, ή παρουσία λαδιών ή θραυσμάτων σε συγκεκριμένες στροφές
- Πληροφορίες για τον καιρό.
- Πληροφορίες που αφορούν τον χρόνο ή τα επιμέρους sector του κάθε οδηγού.
- Πληροφορίες που αφορούν τους χρόνους των άλλων οδηγών.
- Βοήθεια για την ειδοποίηση των διαφορών με άλλα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια δοκιμών ή αγώνα.
- Οδηγίες για αλλαγή θέσεων με άλλους οδηγούς
- Αριθμός γύρων ή ώρας που απομένουν για το τέλος μιας περιόδου δοκιμών ή του αγώνα.
- Θέση κατά τη διάρκεια μιας περιόδου δοκιμών ή του αγώνα
- “Πίεσε πολύ”, “Πίεσε τώρα”, “Θα αγωνίζεσαι εναντίον του xx”, “χαμήλωσε τον ρυθμό σου” ή παρόμοια μηνύματα (υπενθυμίζεται η πιθανή χρήση κωδικοποιημένων μηνυμάτων σε τέτοια μηνύματα ή λόγια εμψύχωσης του οδηγού)
- Πότε να μπει στα pits (ή να κατευθυνθεί προς το grid, κατά τη διάρκεια των αναγνωριστικών γύρων), κάθε μήνυμα αυτής της κατηγορίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μόνο όταν ο οδηγός μπει στα pits στο τέλος του γύρου
- Υπενθυμίσεις για τη χρήση του περιοριστή ταχύτητας, για αλλαγές στις ρυθμίσεις των ελαστικών ώστε να ισοσταθμίζονται με το κάθε σετ ή για τον έλεγχο των άσπρων γραμμών, κώνων ασφαλείας και τα φώτα για τον έλεγχο του βάρους με την είσοδο ή έξοδο από τα pits.
- Παραβιάσεις από τον οδηγό ή από αντιπάλους, π.χ. χαμένα σικέιν, έξοδοι από την πίστα και οι αντίστοιχες ποινές που επιβάλλονται.
- Ειδοποίηση ότι το DRS ενεργοποιήθηκε ή όχι.
- Αντιμετώπιση ενός προβλήματος με το DRS
- Μεταφορά λαδιού
- Πληροφορίες για τα επιμέρους tests κατά τη διάρκεια των περιόδων δοκιμών, π.χ. χαρτογράφηση αεροδυναμικής.
Πέρα όμως απ’ όσα συνεχίζουν να επιτρέπονται, σημαντικότερη είναι η κατανόηση των όσων έχουν σταματήσει να επιτρέπονται. Αυτά είναι:
- Η επιλογή γόμας ελαστικών στο επόμενο pitstop
- Ο αριθμός των γύρων που έχει κάνει ένας ανταγωνιστής με ένα set ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα
- Ο τύπος της γόμας ελαστικών ενός ανταγωνιστή
- Πληροφορίες που αφορούν τη στρατηγική ενός ανταγωνιστή
- Την παρουσία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
- Την αλλαγή της εμπρός πτέρυγας στο επόμενο pitstop
- Παρατηρήσεις και υπενθυμίσεις για τα όρια της πίστας
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify