Η Red Bull ήρθε στην F1 πριν 11 χρόνια, κυριάρχησε για μία τετραετία και τώρα προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος παίρνοντας υπολογισμένα ρίσκα. Μπορεί να τα καταφέρει;
Όταν ο Dietrich Mateschitz αποφάσιζε να εισέλθει με δική του ομάδα στην F1, μετά από αρκετά χρόνια επιτυχούς πορείας ως χορηγού σε ομάδες όπως η Sauber, η Jaguar (την οποία και εξαγόρασε) και την Ferrari (ω, ναι), έπαιρνε ένα ρίσκο. Ήταν ρίσκο και ακόμα με τέτοιο μοιάζει μία εταιρία που κατασκευάζει ενεργειακά ποτά να ξεκινάει δική της ομάδας στην F1, να έχει δικές της εγκαταστάσεις, δικό της προσωπικό.
Το 2009 ξεκίνησε μία νέα προσπάθεια για την αυστριακή ομάδα. Με τις ραγδαίες αλλαγές στους κανονισμούς, ο Horner, ο Newey και όλη η ομάδα στο εργοστάσιο του Milton-Keynes αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Έχτισαν ένα νέο μονοθέσιο βασισμένο στους νέους κανονισμούς, εκμεταλλεύτηκαν κάθε παραθυράκι του νόμου, επέλεξαν να πάρουν ένα ακόμα ρίσκο.
Σήμερα, μετά από τέσσερα συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, έχοντας γευτεί χαρές ανείπωτες για ομάδα μίας δεκαετίας, βρίσκεται τρίτη δύναμη. Η Mercedes έχει πάρει τα ηνία ήδη από το 2014, η Ferrari την έχει ξεπεράσει από το 2015 -οριακά- και αυτή; Αυτή μένει να θυμάται το 2011.
Ή μήπως όχι;
Η Red Bull είναι έτοιμη να πάρει ακόμα ένα πολύ καλά υπολογισμένο ρίσκο. Έχει φέρει στην ομάδα δύο νεαρούς και πολύ ταλαντούχους οδηγούς. Ακόμα και ο Ricciardo, ο μεγαλύτερος εκ των τεσσάρων της αυστριακής οικογένειας, είναι μόλις 26 ετών, με μία δεκαετία γεμάτη μπροστά του για να κατακτήσει όσα δεν κατάφερε κανείς συμπατριώτης του.
Από την άλλη, το γεγονός ότι η ομάδα αποφάσισε από νωρίς να φέρει τον Verstappen δείχνει αποφασιστικότητα, κι όχι παρορμητικότητα, όπως πολλοί της πίστωσαν. Ο Ολλανδός είναι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η νέα φουρνιά οδηγών μετά το 2014. Είναι ένα δυνατό χαρτί στα χέρια των Αυστριακών, που μπορεί να εξελιχθεί σε έναν μελλοντικό πρωταθλητή. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως τα παρουσίασαν μερικοί…
Ναι, καλά όλα αυτά, το ρίσκο όμως πού βρίσκεται; Βρίσκεται ακριβώς στους οδηγούς.
Κάθε άλλη ομάδα θα έψαχνε τον πρωταθλητισμό προσεγγίζοντας μεγάλους οδηγούς, μπορεί και ήδη πρωταθλητές με άλλες ομάδες, όπως κάνουν οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της RB. Παρόλα αυτά, εκείνη θέλει να εκμεταλλευτεί για ακόμα μία φορά τις ίδιες της δυνάμεις. Θέλει, εν προκειμένω, να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις ακαδημίες της, η οποία έχει βγάλει κι έναν Vettel…
Αυτή τη φορά το ρίσκο είναι μεγάλο, μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά. Οι κανονισμοί αλλάζουν το 2017, αλλά δεν βλέπω πώς μπορεί η Renault να καλύψει τη διαφορά από τη Mercedes στον τομέα της απόδοσης, όσο κι αν το προσπαθεί φέτος. Η Red Bull καλείται και πάλι «να παίξει με τη φωτιά», να πάρει αποφάσεις που δεν αποδίδουν παρά μόνο μακροπρόθεσμα.
Αν θα τα καταφέρει μόνο ο χρόνος μπορεί να το πει. Σίγουρα, πάντως, θα το έχει παλέψει.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify