Η Κινέζικη Αστρολογία βασίζεται σε έναν 12ετή κύκλο. Κάθε ένα από τα 12 έτη του κύκλου παίρνει το όνομα ενός από τα 12 ζώδια του Κινέζικου ωροσκοπίου. Κάθε ζώδιο έχει την δική του προσωπικότητα και μερικές ξεχωριστές ιδιότητες. Στο MotoGP με την άφιξη του Marquez, προστέθηκε ακόμα ένα πλάσμα στα 12, το μυρμήγκι. Για το 2016 λοιπόν και τη μεγάλη κατηγορία, είναι η χρονιά του μέρμηγκα, είναι η χρονιά του Marc Marquez.
O Ισπανός φέτος είναι ασταμάτητος. Κερδίζει σε κάθε αγώνα και ας μην «κερδίζει», μεγαλώνει μεθοδικά την διαφορά του απ’ τους διώκτες του και πάντα σε απόλυτη συνεργασία με την ομάδα του· όπως ακριβώς και τα μυρμήγκια. Κάνουν τη δουλειά τους σαν ομάδα, με ένα μόνο στόχο: το αποτέλεσμα που θα τους εξασφαλίσει την επιβίωση! Χθες, όμως, ο Marc κέρδισε και τον αγώνα, δεν αρκέστηκε στο να μαζέψει απλά περισσότερους βαθμούς απ’ τους αντιπάλους του, που στο μεταξύ παρέπαιαν στις περίεργες -αρχικά- και στεγνές -τελικά- συνθήκες του Sachsenring. Για ακόμη έναν αγώνα, ο «μικρός» είχε περισσότερο μυαλό και ωριμότητα απ’ τους «μεγάλους», παίρνοντας την κατάλληλη στιγμή την απόφαση να μπει στα pit και να ξαναβγεί, με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του να «φορά» slick ελαστικά, με μαλακή γόμα εμπρός και μεσαία πίσω. Βέβαια, πριν από αυτό, ο αναβάτης του HRC είχε μια άσχημη στιγμή, έχοντας έξοδο κι υποχωρώντας στην 9η θέση. Παρόλα αυτά, η επιλογή του να μπει νωρίς στα pit ήταν και αυτή που του χάρισε τη νίκη, αφού με την έξοδό του στην πίστα, άρχισε να μαζεύει με απίστευτο ρυθμό τους αναβάτες εμπρός του, ενώ όταν οι υπόλοιποι αποφάσισαν να μπουν στα pit, εκείνος ήταν ήδη 1ος με διαφορά στο +20 δευτ. απ’ τον 2ο! Ο Ισπανός είχε την πνευματική διαύγεια αλλά και τα απαραίτητα… κότσια, ώστε να κυνηγήσει το απόλυτο στον χθεσινό αγώνα και να εκμεταλλευτεί άψογα την περίσταση. Έτσι, ο Marquez, πήρε μια πανάξια νίκη (7η συνεχόμενη στο Sachsenring), διευρύνοντας την διαφορά του απ’ τον 2ο Lorenzo στους +48 και τον 3ο Rossi στους +59. Και, μπορεί το πρωτάθλημα ακόμα να είναι μόλις στα μισά του, η δυναμική και η εξυπνάδα του 23χρονου Marquez όμως κάνει την υπόθεση «τίτλος» υπερβολικά δύσκολη για τους υπόλοιπους.
Για τον Valentino Rossi τα λόγια είναι περιττά. Ο Ιταλός αυτοκτόνησε, σε έναν αγώνα όπου έκανε ακριβώς τα αντίθετα απ’ τον Marquez: σε καμία περίπτωση δεν φάνηκε να είναι αυτός ο κυνηγός του φετινού πρωταθλήματος, σε αντίθεση με τον «μέρμηγκα» που πετούσε λυσσασμένα προς την 3η του φετινή νίκη.
Ο «Vale» ξεκίνησε καλά και βρισκόταν μονίμως σε θέση βάθρου, μέχρι την ώρα που πέρασε στα pit για αλλαγή μοτοσυκλέτας. Μια αλλαγή που, σύμφωνα με την ταμπέλα της ομάδας του 9 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, θα έπρεπε να έχει γίνει τουλάχιστον τρεις γύρους πριν, με τον πολύπειρο Rossi όμως να τους αγνοεί επιδεικτικά, κουνώντας αρνητικά το κεφάλι του προς τους ανθρώπους της ομάδας του. Το πιθανότερο είναι να τους αγνοούσε, αφού έβλεπε τον πρωτοπόρο του αγώνα να είναι μπροστά του και όχι πίσω του, όπως ήταν στην πραγματικότητα. Γιατί μπορεί εκείνη τη στιγμή ο Dovizioso να ήταν 1ος πάνω στην κόκκινη Ducati του, ο πραγματικός αντίπαλος του Γιατρού για τη νίκη όμως βρισκόταν 20 δευτ. πίσω του και τον έφτανε με ρυθμό ταχύτερο κατά 5 με 6 δευτερολέπτων! Η μόνη δικαιολογία του αναβάτη της Yamaha είναι ότι δεν έχει ενδοεπικοινωνία ώστε να γνωρίζει τι γίνεται πίσω του, αν κι εκεί ακριβώς είναι που έπρεπε να «μιλήσει» η τεράστια πείρα του και να εκμεταλλευτεί την κατάσταση!
Αντίθετα, ο Rossi φαινόταν να έχει «αποκοιμηθεί» ακολουθώντας τον DesmoDovi, ενώ ακόμα και όταν μπήκε τελικά στα pit, βγήκε με intermediate ελαστικά, τη στιγμή που ο Marquez είχε βάλει slick 3 γύρους πριν δίχως κανένα απολύτως πρόβλημα! Εδώ βέβαια φέρει μερίδιο ευθύνης και η ομάδα του, αλλά και να ήθελαν να αλλάξουν κάτι μέχρι να πάρει την απόφαση ο «Γιατρός» να μπει και να πάρει τη 2η μοτοσυκλέτα του δεν μπορούσαν, καθώς δεν ήξεραν πότε ακριβώς θα το κάνει. Έτσι, ο Ιταλός, σε έναν απαράδεκτο αγώνα για το βεληνεκές του τερμάτισε μόλις 8ος, αφού όταν βγήκε στα πίστα με τα νέα ελαστικά δεν είχε την «κατάλληλη αίσθηση» όπως δήλωσε, ώστε να κυνηγήσει έστω το βάθρο. Όσο για το πρωτάθλημα; Όχι, μπορεί να μην τελείωσε, αλλά όταν χάνεις τόσους βαθμούς σε αγώνες που πρέπει να κερδίζεις, δεν μπορεί να περιμένεις και θαύματα…
Και περνάμε στον Jorge Lorenzo. Για 2ο συνεχόμενο αγώνα ήταν απών ο Ισπανός, ο οποίος φαίνεται σαν να τα έχει παρατήσει για φέτος και να περιμένει πως και πως να καβαλήσει την Ducati. Ο λόγος; Μόνο ο ίδιος τον γνωρίζει. Προσωπικά, θεωρώ αδιανόητο ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής να «γυρίζει» στην πίστα όντας 15ος. Τι έγινε, έγινε αργός ξαφνικά; Όχι, απλά μοιάζει σαν να μην τον ενδιαφέρει το φετινό πρωτάθλημα, ένα πρωτάθλημα που ακόμα έχει πιθανότητες να κατακτήσει, αν δείξει έστω το μισό απ’ τον περσινό του εαυτό, που δεν το έβαλε ποτέ κάτω και κατέκτησε τον τίτλο, όπως κι αν έγινε αυτό. Φέτος ο Jorge είναι διαφορετικός, ξέρει ήδη ότι δεν θα βρίσκεται στη σέλα της αγαπημένης του M1 για του χρόνου και όλο αυτό σε συνδυασμό με το ρίσκο που πήρε με το να πάει σε μια ομάδα που έχει να δει τίτλο απ’ το 2007, σίγουρα έχει επηρεαστεί η ψυχολογία του. Κάτι ακόμα που σίγουρα τον επηρέασε, είναι ότι η προσωπική του ομάδα δεν θα τον ακολουθήσει στη νέα του προσπάθεια. Ίσως αυτό να τον ενόχλησε περισσότερο απ’ όλα. Σημασία έχει ότι ο «Σπαρτιάτης» δεν είναι φέτος σε καμία περίπτωση ο αναβάτης που ξέρουμε.
Το βάθρο για 2η συνεχή φορά είχε νέα χρώματα και παρουσίες, με πρώτη πρώτη αυτή του Cal – έμεινα όρθιος – Crutchlow. O Βρετανός έκανε εξαιρετικό αγώνα είναι η αλήθεια και κατέκτησε το 9ο βάθρο της καριέρας του, οδηγώντας «δίχως αύριο» με τα slick, ώστε να φτάσει στο βάθρο των νικητών. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι σε κάθε πέρασμά του απ’ την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού «έγραφε» τον ταχύτερο γύρο, ενώ μάλιστα δήλωσε ότι και να έπεφτε δεν θα τον απασχολούσε και πολύ! Έτσι, με περίσσιο ρίσκο και θάρρος κατάφερε να επιβληθεί τόσο του Dovizioso, όσο και του Redding, με τον Βρετανό της Pramac να τα «βάζει» με την ομάδα του, αφού τον έβγαλαν στην πίστα με intermediate ελαστικά και όχι slick, στερώντας του το βάθρο.
Από την άλλη μεριά, ο Andrea Dovizioso χάρισε το βάθρο στους «κόκκινους», αν και θα μπορούσε να πάει ακόμη καλύτερα, δεδομένου ότι οδήγησε σχεδόν το μισό αγώνα πριν περάσει στα pit για αλλαγή μοτοσυκλέτας.
Πιο πίσω, ο Miller έκανε έναν ακόμη πολύ δυνατό αγώνα, αποδεικνύοντας ότι σε περίεργες συνθήκες είναι αρκετά δυνατός, επικρατώντας του Rossi και τερματίζοντας λίγο πίσω απ’ τον Pedrosa σε μια μάχη για την 6η θέση. Ο «JackAssen» δεν ήταν το ίδιο δυνατός όσο στην Ολλανδία, ήταν όμως αρκετά υπομονετικός και σταθερός ώστε να δώσει στην ομάδα του ακόμα ένα δυνατό αποτέλεσμα. Σε πολύ κακή μέρα ο Vinales (12oς), έδειξε για ακόμη μια φορά μετά το Assen ότι με τις βρόχινες συνθήκες θέλει δουλειά, έναν τομέα στον οποίο θα πρέπει να δουλέψει πολύ αν θέλει να εκπληρώσει τις προσδοκίες που έχουν απ’ αυτόν στη νέα του ομάδα, τη Movistar Yamaha.
Τέλος, είναι πραγματικά κρίμα για τον Petrucci, σε έναν αγώνα όπου ο Ιταλός προσπάθησε να υψώσει ψηλά την σημαία της Ducati, οδηγώντας τον αγώνα στα πρώτα στάδιά του. Σε παρόμοιες συνθήκες, είμαι σχεδόν βέβαιος πως ο συμπαθής Danilo, κάποια στιγμή θα τα καταφέρει…
Επόμενος αγώνας είναι αυτός του Red Bull Ring στην Αυστρία, και φυσικά το TotalRacing.gr θα καλύψει με report και ειδήσεις όλα τα τεκταινόμενα από τον 10ο αγώνα της φετινής σεζόν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify