Το 2015 το Γερμανικό GP ακυρώθηκε· οικονομικοί λόγοι απέτρεψαν την διεξαγωγή του. Φέτος επέστρεψε και αυτό είναι σημαντικό.
Αν μπορούμε να πούμε πως η F1 έχει πατρίδα, αυτή σίγουρα είναι η Ευρώπη. Πρωτεύουσες έχει, και μάλιστα πολλές: Silverstone, Monza, Imola, Nurburgring, Hockenheimring, και η λίστα συνεχίζεται.
Με το Grand Prix Γερμανίας να διεξάγεται για πρώτη φορά το 1951 ως αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ιστορικά του σπορ. Από το ατύχημα του Niki Lauda στην «Πράσινη Κόλαση» το 1976 ως την πρώτη νίκη Γερμανού οδηγού στο Hockenheim δια χειρός Michael Schumacher το 1995, ακόμα και την πρώτη νίκη του Rubens Barichello το 2000, στις πίστες της Γερμανίας έχουμε δει και ζήσει πολλά.
Ωστόσο, με την πρώτη αποχώρηση του M. Schumacher από την ενεργό δράση το 2006, το γερμανικό κοινό άρχισε ολίγον κατ’ ολίγον να χάνει το ενδιαφέρον του για το σπορ. Οι κερκίδες άδειαζαν, είτε στο Ring είτε στο Hockenheim, οι Γερμανοί οδηγοί απείχαν από τις επιτυχίες, ως το 2010. Τότε ήταν που ο Sebastian Vettel αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των συμπατριωτών του· όχι όμως αρκετά.
Το 2014 είχαν ήδη διαπιστωθεί οικονομικά προβλήματα και στις δύο πίστες που εναλλάξ φιλοξενούν τον αγώνα, ενώ είχαν εκφραστεί φόβοι για το 2015. Δυστυχώς, οι προβλέψεις ήταν σωστές.
Στα μέσα της φετινής σεζόν, γίνεται γνωστό αρχικά από τον ίδιο τον Bernie Ecclestone πως το Γερμανικό GP δεν θα διεξαχθεί. Αργότερο έρχεται και η επίσημη ανακοίνωση, που έδειξε πως ο κόσμος έχει αρκετή δύναμη στα χέρια του.
Η περυσινή απουσία του εν λόγω GP δεν ήταν αυτή καθαυτή ανησυχητική. Ανησυχητικό είναι το πόσο εύκολα μεταβάλλεται η συνείδηση του φίλαθλου κοινού.
Όχι γιατί πλέον το σπορ έχασε την αίγλη του (όπως θα βόλευε πολλούς), αλλά γιατί δεν κυριαρχεί πια κανένας Γερμανός.
Μπορεί να κερδίζει μία γερμανική ομάδα, αλλά ο κόσμος δεν ταυτίζεται με εταιρίες, αλλά με πρόσωπα. Και το πρόσωπο που κερδίζει είναι από την Μ. Βρετανία.
Ωστόσο, έλειψε από το καλεντάρι, κι ας μεταφράστηκε λάθος από αρκετούς ως δυσαρέσκεια του κοινού απέναντι στους V6 κινητήρες ή στους πολλούς κανονισμούς.
Το να παρακολουθεί κανείς αγώνα της F1 από την πίστα δεν έχει να κάνει πάντα με όσα ακούει ή βλέπει, αλλά με όσα νιώθει. Μέσα στα συναισθήματα που τον κατακλύζουν είναι και η περηφάνια για έναν Γερμανό οδηγό, έναν άνθρωπο που τιμά τη χώρα του σε ένα άθλημα που -ως φίλαθλος- αγαπάς. Όταν χάνεται αυτό, χάνει και το κίνητρο να στηθεί στις κερκίδες.
Δεν πιστεύω πως θα μπορούσαν να μείνουν άδειες τόσες χιλιάδες θέσεις, απλά και μόνο γιατί ο ήχος των μονοθέσιων δεν είναι το ίδιο δυνατός.
Η Γερμανία επέστρεψε σε μία πανέμορφη πίστα. Το Σάββατο οι εξέδρες γέμισαν. Ο κόσμος δείχνει να αγαπά ακόμα την F1, που δεν έχασε τίποτα από αυτό που είχε πριν 15 χρόνια.
Κι αυτές οι ιστορικές πίστες είναι μία υπενθύμιση της αγάπης μας για το σπορ, που δεν επηρεάζεται από κινητήρες και κανονισμούς. Για αυτό έχει τόση σημασία που είναι πάλι στο καλεντάρι: γιατί μας δείχνει ότι ακόμα υπάρχουν σταθερές.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify