Τόσο ο Marc Marquez όσο και ο αντιπρόεδρος του HRC, Shuhei Nakamoto, πιστεύουν ότι το κύριο πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα της Honda, είναι η περίπλοκη στην σωστή ρύθμιση ηλεκτρονική μονάδα (ECU).
Την περασμένη εβδομάδα, στο Brno, ο Nakamoto αξιολόγησε το πρώτο μισό της χρονιάς μαζί με τους ανίστοιχους επικεφαλής των Yamaha, Ducati και Suzuki.
Όταν ρωτήθηκε εάν ο νέος κινητήρας που παρουσιάστηκε φέτος – με τον ανάποδης φοράς στροφαλοφόρο άξονα – όπως ζήτησε ο Marquez, ήταν ο κύριος πονοκέφαλος για τους μηχανικούς, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: «Όχι, το πρόβλημα είναι τα ηλεκτρονικά.»
Η δήλωση απ’ τον Nakamoto, ο οποίος συνέχισε εξηγώντας περαιτέρω, επιβεβαιώθηκε απ’ τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Marquez, ο οποίος παραπονιέται για έλλειψη επιτάχυνσης απ’ το ξεκίνημα της χρονιάς.
Το μειονέκτημα σε αυτό τον τομέα έναντι στις Yamaha ή τις Ducati δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο κινητήρας δεν είναι το ίδιο δυνατός όσο των αντιπάλων, όμως η δύναμη που παράγει δεν μπορεί να μεταφερθεί στην άσφαλτο.
Το πιο εμφανές σύμπτωμα αυτού, είναι οι σούζες που οι μηχανικοί και οι αναβάτες προσπαθούν να αποφύγουν το περισσότερο δυνατό, όταν εξέρχονται απ’ τις στροφές.
«Αυτό που κάνω, είναι να πατάω λίγο το πίσω φρένο στις ευθείες, ώστε να προσπαθήσω να σταματήσω τη μηχανή απ’ το σήκωμα,» εξήγησε ο Marquez.
Φυσιολογικά, το φρενάρισμα στις ευθείες δεν αποτελεί την καλύτερη λύση όταν πρόκειται για αγώνες. Ένα άλλο σημάδι είναι τα «φτεράκια», τα οποία χρησιμοποιούνται ώστε να διατηρούν το μπροστινό μέρος κολλημένο στο έδαφος.
Ο κοινός παρονομαστής όλων αυτών μπορεί να βρεθεί στην κοινή ηλεκτρονική μονάδα που μπήκε στο παιχνίδι το 2016, ή πιο συγκεκριμένα το λογισμικό της Magneti Marelli, του προμηθευτή, που έδωσε το υλικό στις ομάδες να δουλέψουν με αυτό.
«Κάποιες φορές τα καταφέρνουμε, αλλά τις περισσότερες όχι. Ο αναβάτης παραπονιέται ότι η μοτοσυκλέτα δεν επιταχύνει, έτσι αλλάζουμε τις ρυθμίσεις, αλλά τότε παρουσιάζεται πολύ σουζάρισμα.»
Πρόσθεσε: «Το κοινό λογισμικό δουλεύει καλά, άλλά το να αποδίδει είναι διαφορετικό. Το set-up τώρα είναι πολύ σημαντικότερο από πριν.
«Το σύστημα της Honda ήταν πολύ πιο απλό: οι μηχανικοί στην άκρη της πίστας έκαναν αλλαγές και η μοτοσυκλέτα ανταποκρινόταν αμέσως με τον τρόπο που περιμέναμε.
«Με αυτό το σύστημα κάποιες φορές δουλέυει και κάποιες όχι, και δεν καταλαβαίνουμε γιατί. Ίσως οι μηχανικοί μας έχουν έλλειψη εμπειρίας.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify