Με ειδοποίηση της πριν τις κατατακτήριες του Grand Prix της Μαλαισίας η FIA έκανε γνωστό πως πλέον οι οδηγοί θα πρέπει να παρατούν τους γύρους τους όταν υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
Μετά από τα συμβάντα στην Ουγγαρία με την έξοδο του Alonso και την pole position του Nico Rosberg και στην Σιγκαπούρη με την ποινή που επιβλήθηκε στον Sergio Perez καθώς δεν επιβράδυνε αρκετά στην ζώνη που είχε ατύχημα ο Romain Grosjean, η FIA έκανε γνωστό πως πλέον κάθε οδηγός πρέπει όχι μόνο να επιβραδύνει αρκετά αλλά να αφήνει τον γύρο του.
Ο ανάλογος κανονισμός αναφέρει ότι όταν υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας, ένα μονοθέσιο έχει σταματήσει στην πίστα, σε σημείο που θα χρειαστεί η παρουσία κριτών μέσα στην πίστα και τονίζεται πως οι οδηγοί πρέπει να ελαττώσουν σημαντικά την ταχύτητά τους και να είναι έτοιμοι να σταματήσουν ή να αλλάξουν την πορεία τους.
Ο αλυτάρχης της F1, Charlie Whiting είχε αναφέρει ότι μια πιθανή λύση ήταν η διακοπή της διαδικασίας, όταν συνέβαινε κάποιο αντίστοιχο συμβάν κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων, αλλά μετά από αρκετές συνομιλίες με τις ομάδες και τους οδηγούς, αυτό δεν συνέβει.
Στη χθεσινή συνεδρίαση των οδηγών, στην Sepang, το θέμα συζητήθηκε για ακόμη μια φορά και πάρθηκε η απόφαση, τουλάχιστον για το Grand Prix της Μαλαισίας, ώστε οι οδηγοί να αφήνουν την προσπάθεια τους, στην περίπτωση που εμφανιστούν στην πίστα διπλές κόκκινες σημαίες.
Αυτή επιβεβαιώθηκε με ένα υπόμνημα που στάλθηκε σήμερα στις ομάδες κι αναφέρει: «Κάθε οδηγός που θα περνάει από ένα κομμάτι της πίστας στο οποίο υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας πρέπει να μειώνει σημαντικά την ταχύτητα του και να είναι έτοιμος να αλλάξει κατεύθυνση ή να σταματήσει.
«Προκειμένου οι αγωνοδίκες να είναι ικανοποιημένοι και κάθε οδηγός να είναι σε θέση να τηρήσει αυτές τις απαιτήσεις, πρέπει να είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει προσπαθήσει να θέσει έναν γρήγορο γύρο. Πιο πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρατήσει τον γύρο του. Αυτό δεν σημαίνει ότι οφείλει να επιστρέψει στα pits, καθώς η πίστα μπορεί να είναι καθαρή στον επόμενο γύρο.»
Ο Whiting ξεκαθάρισε την κατάσταση ακόμη περισσότερο, μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Μαλαισία, όπου και ανέφερε: «Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι ο εκάστοτε οδηγός έχει μειώσει ταχύτητα και για να είναι ξεκάθαρο, περιμένουμε από αυτούς να φρενάρουν νωρίτερα ή και να έχουν μειώσει σημαντικά την ταχύτητα τους στο σημείο της πίστας που υπάρχει κάποιο συμβάν.
«Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να προσπεράσουν οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, ακόμη κι όταν υπάρχει καθεστώς απλής κίτρινης σημαίας, εκτός εάν είναι ξεκάθαρο ότι το μπροστινό μονοθέσιο βραδυπορεί με κάποιο πρόβλημα, όπως ένα κλατάρισμα ή κάποια ζημιά.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify