Το Rally Σουηδίας ξεκινά σε λίγες μέρες και το Rally Recce έρχεται για να θυμίσει την ιστορία του αγώνα, αλλά και να τονίσει τι καινούριο υπάρχει για το 2017.
Η Ιστορία
Η ιστορία του Rally Σουηδίας ξεκινά το 1950, όταν ακόμα λεγόταν Rally to the mindnight sun το οποίο διεξαγόταν καλοκαίρι. Η εκκίνηση και ο τερματισμός ήταν σε διαφορετικά σημεία, μέχρι και το 1967 όπου η εκκίνηση και ο τερματισμός γινόταν στο Karlstad.
Το ντεμπούτο του στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος έγινε το 1973 και ξεκίνησε να παίρνει παγκόσμια προβολή αφού είναι σχεδόν το μοναδικό rally που διεξάγεται σε χιόνι. Όπως και το Rally Φινλανδίας έτσι και αυτό φημίζεται για την δυσκολία που έχουν οι μη Σκανδιναβοί οδηγοί στον αγώνα. Οι μόνοι μη Σκανδιναβοί που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Sebastien Loeb, το 2004 και Sebastien Ogier το 2013, 2015 και 2016.
Το rally στην ιστορία του έχει ακυρωθεί δύο φορές: το 1974 λόγω της κρίσης του πετρελαίου και το 1990 εξαιτίας του… καλού καιρού, με αποτελέσμα να μην υπάρχει χιόνι!
Ένα ξεχωριστό σημείο του Rally Σουηδίας είναι το «Colin Crest», το οποίο είναι εμπνευσμένο από τον Colin McRae. Όποιος σημειώσει το μεγαλύτερο άλμα κερδίζει και το σχετικό βραβείο. Το ρεκόρ κατέχει ο Eyvind Brynildsen ο οποίος έκανε άλμα 45 μέτρων πέρυσι με Ford Fiesta R5 Evo.
Τι έγινε πέρυσι
Το 2016 ήταν μία δύσκολη χρονιά για τους διοργανωτές του Rally Σουηδίας, αφού λόγω της ελάχιστης χιονόπτωσης αναγκάστηκαν να ακυρώσουν 8 ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, ο αγώνας είχε αρκετές μάχες και ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τελικός νικητής ήταν ο Sebastien Ogier, ο οποίος κέρδισε 6 από τις 12 ειδικές διαδρομές. Δύο ειδικές κέρδισε ο Hayden Paddon, τρεις ο Jari-Matti Latvala και μία ο Kris Meeke. Στην μάχη για την πρώτη θέση βρίσκονταν οι Ogier, Meeke, Paddon και Mads Ostberg. Η κακή τύχη του Ιρλανδού συνεχίστηκε και στην Σουηδία αφού εξαιτίας μία πέτρας θαμμένης στο χιόνι έσπασε η ανάρτηση του DS3 WRC. Ο Hayden Paddon έδειξε τα δόντια του, αναγκάζοντας τον Γάλλο να πάρει πολλά ρίσκα για να καταφέρει να μείνει στην κορυφή. Πολύ καλή εμφάνιση έκανε και ο Mads Ostberg, ο οποίος έδειξε για άλλη μία φορά πως είναι δυνατός στις χιονισμένες ειδικές της Σουηδίας.
Τι καινούριο υπάρχει φέτος
Το Service Park και η βάση του αγώνα έχει μεταφερθεί πιο βόρεια, στην πόλη του Torsby για να διασφαλιστούν οι χειμερινές συνθήκες. Επίσης, το 58% των ειδικών είναι καινούργιο σε σύγκριση με πέρσι, ενώ μερικές ειδικές διαδρομές θα περνάνε από την Νορβηγία.
Παράλληλα, το ενδιάμεσο service επιστρέφει την Παρασκευή και το Σάββατο το μεσημέρι.
Τέλος, για πρώτη φορά θα υπάρχουν στοιχηματικές επιλογές, αφού η FIA έκλεισε συμφωνία με την OneBet.
Τι να περιμένουμε
Το Rally Σουηδίας -όπως και ο πρώτος αγώνας της χρονιάς- αναμένεται απρόβλεπτος. Ο Thierry Neuville θέλει να πάρει την νίκη, την οποία έχασε μέσα από τα χέρια του στο Μόντε Κάρλο, ο Ogier θέλει να ανοίξει την διαφορά του από τους διώκτες του, ενώ οι Hayden Paddon και Kris Meeke θέλουν όσο τίποτα ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεγράφουμε τον Mads Ostberg, ο οποίος είναι αρκετά δυνατός σε αυτές τις συνθήκες.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify