Η Citroen δεν έχει κάνει και την καλύτερη δυνατή αρχή στο πρωτάθλημα του 2017, με την απόδοση του C3 WRC να μην είναι αυτή που περίμεναν οι Γάλλοι και τους οδηγούς τους να έχουν παράπονα. Ωστόσο, κατά την διάρκεια των δοκιμών ενόψει 2017, ο Yves Matton είχε δηλώσει «Όταν δοκιμάζουν το αμάξι έχουν ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά επειδή το αμάξι είναι υπέροχο». Πού πήγε το χαμόγελο των οδηγών τώρα;
Στον πρώτο αγώνα της σεζόν, το Rally Μόντε Κάρλο, τερμάτισε ένα C3 WRC, αυτό του Stephane Lefebvre και το DS3 WRC του Craig Breen, που έδινε μάχη με το Hyundai i20 Coupe WRC του Dani Sordo. Ο Kris Meeke θέλει να ξεχάσει εκείνο το τετραήμερο του Ιανουαρίου καθώς την Παρασκευή είχε έξοδο με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στην πίσω δεξιά ανάρτηση του C3 WRC. Ωστόσο, επέστρεψε με Rally 2, αλλά νέα προβλήματα τον ταλαιπώρησαν. Πρόβλημα με την ανάφλεξη στην πρώτη ειδική, που, ναι μεν το έφτιαξε και συνέχισε, αλλά έχασε περίπου μισή ώρα. Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε το Σάββατο στην επιστροφή στο service park, καθώς στην απλή ειδική διαδρομή ένα αμάξι έπεσε στην πίσω δεξιά μεριά του C3 WRC με αποτέλεσμα να σπάσει η ανάρτηση και ο Ιρλανδός να μην μπορέσει να λάβει μέρος την Κυριακή, ώστε να διεκδικήσει τους βαθμούς από την PowerStage.
Για τα τυπικά, πρώτο Citroen ήταν το DS3 του Breen, που παρακάλαγε για λίγη παραπάνω δύναμη ώστε να παλέψει στα ίσια με τον Sordo. Η κακή εμφάνιση του C3 οφείλεται στους οδηγούς ή στο ίδιο το αμάξι;
Η Citroen, μία ομάδα με 17 τίτλους (9 οδηγών και 8 κατασκευαστών) είναι πολύ δύσκολο να κατασκευάσει ένα κακό αμάξι. Από την αρχή με το Xsara WRC έως και το DS3 WRC, ήταν όλα επιτυχημένα. Στην προετοιμασία για το Μόντε Κάρλο, οι Γάλλοι δεν είχαν δοκιμάσει στον , και τελικά αυτός ήταν που κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος των ειδικών. Κάθε ομάδα προγραμματίζει καιρό πριν τις ημερομηνίες των δοκιμών της· έτσι, στις ημερομηνίες που είχαν επιλέξει, απλά δεν χιόνισε. Ως εκ τούτου, το set-up του C3 ήταν μακριά από αυτό που έπρεπε και ταίριαζε, πολύ χαμηλό και λογικά πολύ σκληρό για αυτές τις συνθήκες. Όπου υπήρχε λίγο χιόνι, λειτουργούσε σαν εκχιονιστικό, όπως μπορούμε να δούμε από τις φωτογραφίες και τα βίντεο.
Το Μόντε Κάρλο είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας, με ιδιαίτερες συνθήκες, που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί μόνο μία φορά τον χρόνο. Στον επόμενο ιδιαίτερο και μοναδικό αγώνα στο καλεντάρι το πρόβλημα έγινε χειρότερ – η συμπεριφορά του C3 έγινε χειρότερη.
Κανένας από τους δύο Ιρλανδούς δεν ήταν χαρούμενος από την συμπεριφορά και την απόδοση του αυτοκινήτου. Το C3 αντιμετώπιζε πρόβλημα ειδικά στο πίσω μέρος, κάτι που το έκανε εξαιρετικά υπερστροφικό. Σε αυτό οφείλεται και η έξοδος του Meeke, που ίσως να του κόστισε ακόμα και την τρίτη θέση! Να,ι την τρίτη θέση, αφού η διαφορά από τον Sebastien Ogier ήταν στα 15 δευτερόλεπτα και ο Γάλλος είχε τετ-α-κε στην πρώτη ειδική της Κυριακής στην πρώτη στροφή. Αλλά, είναι σαφές πως τα πρώτα δύο rally της σεζόν ιδιαίτερα και μοναδικά, αφού η πλειοψηφία των αγώνων είναι χωμάτινα. Ωστόσο, μπορεί η Citroen να κάνει ένα reset, να βάλει το κεφάλι κάτω και να επανέλθει στο Μεξικό σαν μία ομάδα που έχει 17 πρωταθλήματα στην πλάτη της;
Όπως προαναφέρθηκε, όλα τα αγωνιστικά της Citroen χαρακτηρίστηκαν από τις μεγάλες επιτυχίες που είχαν, αλλά δεν έλειπαν τα προβλήματα στους πρώτους τους αγώνες. Το 2002, στο ντεμπούτο του Xsara WRC, ο Loeb τερμάτισε στην δεύτερη θέση, αφού πήρε ποινή επειδή άλλαξε παράνομα ελαστικά πριν μπει στο Service Park, με τον Tommi Makinen να παίρνει την τελευταία του νίκη. Ωστόσο, τα Xsara των Thomas Radstrom και Philippe Bugalski εγκατέλειψαν με πρόβλημα στον κινητήρα. Ούτε το ντεμπούτο του C4 WRC ήταν το ιδανικό. Μπορεί να πήρε νίκη εξ αρχής, αλλά η ισορροπία του ήταν αρκετά κακή, με τους Loeb και Sordo να δοκιμάζουν όλο και διαφορετικές ρυθμίσεις για να βρουν την χρυσή τομή. Ούτε το DS3 WRC έκανε απροβλημάτιστη πρώτη χρονιά: αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, κυρίως στο μοτέρ, όπως στον εντός έδρας αγώνα όπου ο κινητήρας του Sebastien Loeb έσπασε, με τους διώκτες του να τον πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής.
Μέσα από όλα αυτά, η Citroen έχει αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει και να εξελίξει ένα αμάξι νικητή και πρωταθλητή, απλά θέλει τον χρόνο της· πρωτάθλημα το 2018 ήταν ο αρχικός στόχος του Yves Matton και της ομάδας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify