Αφιέρωμα: Τα 10 καλύτερα WRCars που κατέκτησαν πρωτάθλημα (Μέρος 2ο)

Από το 1973 ως σήμερα, 24 αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Το TotalRacing.gr επέλεξε τα 10 καλύτερα εξ αυτών και σας τα παρουσιάζει!

Στο δεύτερο μέρος θα δούμε αυτά που κατέλαβαν τις θέσεις 1 ως 5 με αντίστροφη σειρά.

Για να δείτε το πρώτο μέρος, μπείτε εδώ.

Επιμέλεια: Σοφία Συριάτου, Δημήτρης Μπίζας

 

5)Subaru Impreza 555

Το Subaru Impreza 555 ήταν αυτοκίνητο προδιαγραφών Group A 2000 κ.εκ. με 4κυλινδρο boxer κινητήρα και η μέγιστη απόδοσή του έφτανε τα 320-330 άλογα. Το 1995 κατέκτησε τον τίτλο των κατασκευαστών μπροστά από την Mitsubishi, ενώ και ο οδηγός της ομάδας, Colin McRae, έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής. Μάλιστα, εκείνη τη χρονιά, η 555 Subaru World Rally Team επέλεξε ως teammate του Βρετανού τον Carlos Sainz, με τον οποίον, αν κι ήταν πολύ καλό δίδυμο (2 νίκες για τον McRae και 3 για τον Sainz), υπήρχαν πολλές αντιδικίες μεταξύ τους. Επομένως, την επόμενη χρονιά, ο Ισπανός αποχώρησε από την ομάδα καιε επελέχθη ο Kenneth Eriksson ως teammate του McRae. Η Subaru πήρε τους μέγιστους βαθμούς από τρεις αγώνες, χάρη στο Βρετανό, ενώ ο Eriksson δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Ωστόσο, κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με μεγάλη διαφορά από την Mitsubishi.

 

4) Lancia Delta Group A

Σε αυτή τη λίστα ως τώρα, κάθε νούμερο εκπροσωπούσε ένα αυτοκίνητο. Στο #4 όμως βρίσκεται μία σειρά αμαξιών – αυτή των Delta. Από το 1987 ως το 1992, η Lancia κατακτούσε τα πρωταθλήματα το ένα μετά το άλλο, πάντα με το ίδιο -ελαφρώς τροποποιημένο- αυτοκίνητο. Τέσσερις εκδόσεις αγωνίστηκαν σε ένα διάστημα 6 ετών. Συγκεκριμένα, στις ειδικές πάτησαν οι Delta HF 4WD,  HF integrale, HF integrale 16v και HF integrale ”Evo”. Όπου ”integrale”, ολοκληρωμένος.

Το κοινό τους ότι διέθεταν (όπως κάθε Group A) ένα μοτέρ 2000 κ.εκ. Όσον αφορά την ιπποδύναμη, εκεί υπάρχουν διαφορές. Η πρώτη γενιά είχε 240 HP, ανεβαίνοντας στα 295 HP, πηγαίνοντας στην HF integrale 16v των 330 ίππων και κλείνοντας την εξέλιξη κοντά στα 365 άλογα.

Μέσα σε έξι χρόνια, κατέκτησαν 46 νίκες, ξεκινώντας από το Rally Μόντε Κάρλο του 1987 ως το Rally Σαν Ρέμο του 1992. Πιο επιτυχημένος οδηγός της ο Miki Biasion, ο οποίος πανηγύρισε 15 νίκες και 2 πρωταθλήματα οδηγών (1988 και 1989), ενώ δύο τίτλους πήρε και ο Juha Kankkunen (1987 και 1991).

 

3)Lancia Stratos HF

Η Lancia Stratos είναι το σύμβολο της πρώιμης περιόδου του WRC. Πρωταθλήτρια τρεις φορές (1974, 1975 και 1976), η Stratos υπήρξε η επάξια αντικαταστάτρια της Fulvia. Σχεδιασμένη από το Grouppo Bertone, διέθετε τον 2,4 λίτρων κινητήρα της Dino, ιπποδύναμης 275 ίππων στην 12βάλβιδη και 320 ίππων στην 24βάλβιδη έκδοση. Συνολικά μέτρησε 18 νίκες, ως και το 1981, αν και η υποστήριξη από τη Fiat είχε πάψει.

 

2)Subaru Impreza 97

Το 1997 σήμανε το πέρασμα από τα Group A στα λεγόμενα ”World Rally Cars”, που έφερε αλλαγές στο πλάτος, την γεωμετρία των αναρτήσεων, την αεροδυναμική, την χωρητικότητα του ψύκτη και τις ρυθμίσεις του κινητήρα. Για αυτό το λόγο, το Impreza WRC97 διέθετε πλέον έναν 2λιτρο κινητήρα 300 ίππων. Στο bucket του κάθισαν οι Colin McRae, Kenneth Eriksson και Piero Liatti. Οχτώ νίκες πανηγύρισε εκείνη τη χρονιά η Ιαπωνική ομάδα, πέντε εξ αυτών δια χειρός McRae, δύο για τον Eriksson και μία για τον Liatti.

 

1)Audi Quattro 82

Πριν 34 χρόνια, οι Γερμανοί είχαν το «πάνω χέρι» στα rally. Audi και Opel έδιναν τις δικές τους μάχες και μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως ήρθαν… ισόπαλες. Το 1982, ο Walter Roehrl στέρθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής με την Opel, όμως η εταιρία από το Ίνγκολσταντ πανηγύρισε τον τίτλο των Κατασκευαστών. Το Quattro του ’82 συμβάδιζε με τους κανονισμούς των Group B, που μόλις εκείνη τη σεζόν είχαν εισαχθεί. Μέσα σε 12 αγώνες βρέθηκαν στο bucket επτά οδηγοί (Hannu Mikkola, Michele Mouton, Michele Cinotto, Stig Blomqvist, Franz Wittman, Harald Demuth και o Malcolm Wilson). Μέτρησε επτά νίκες (τρεις για την Mouton, δύο για τον Blomqvist και δύο για τον Mikkola). Οι τρεις βασικοί οδηγοί της ομάδας έκαναν στο πρωτάθλημα το 2-3-4 και χάρισαν τον πρώτο εκ των δύο τίτλων της.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Έκπληκτος ο Lauda από την παρουσία του Rosberg στις δοκιμές της Βαρκελώνης

Next Article

Κινδυνεύει με αποκλεισμό από το Rally Μεξικού ο Ogier

Related Posts