Πήγε στη Mercedes να καλύψει το κενό που άφησε ο Νico Rosberg, αλλά όχι και την ιδιότητά του. Είναι όμως νέος στην ομάδα. Για αυτόν τον λόγο, ο Valtteri Bottas έχει ελαφρυντικά, αλλά κάνει και λάθη.
Δύσκολο να προσαρμοστείς σε μία νέα ομάδα, και ειδικά όταν αυτή σε καλεί στα τέλη του Δεκέμβρη. Ακόμα πιο δύσκολο αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτή η ομάδα είναι η πρωταθλήτρια της περασμένης χρονιάς και από σένα περιμένει να κάνεις πρωταθλητισμό.
Σίγουρα, δεν θα περιμένει κανείς στη Mercedes από τον Bottas να κερδίζει τον Hamilton – ακόμα δεν μπορεί να κερδίσει τον κακό του εαυτό. Ωστόσο, έχουν θέσει ορισμένους στόχους, στόχους που ο Φινλανδός έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει.
Αρχικά, να μην κάνει λάθη πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτό που έκανε στην Κίνα πίσω από το SC μοιάζει να είναι ένα λάθος ψυχολογίας, όχι οδηγικής ανικανότητας. Δεν μιλάμε για έναν τυχαίο οδηγό, ο Bottas έχει δείξει ότι είναι γρήγορος και σταθερός. Αλλά, σε αυτούς τους πρώτους τρεις αγώνες, έχει δείξει το ακριβώς αντίθετο.
Η pole στο Μπαχρέιν ήρθε εν πολλοίς γιατί ο Hamilton έκανε ένα λάθος στον 2ο γύρο. Ήταν ταχύτερος, όλο το τριήμερο, και οι κατατακτήριες δεν θα αποτελούσαν εξαίρεση. Το ζητούμενο πλέον είναι να φανεί η ανάκαμψη, γιατί το ρολόι μετρά αντίστροφα.
Το βασικό «άλλοθι» για αυτήν την πορεία ως τώρα είναι το νέον του εγχειρήματος. Η Mercedes πορευόταν με τον Rosberg επί 7 συνεχόμενα χρόνια, από το 2010 που εισήλθε στην F1, κι ο Bottas με την ίδια ομάδα τα τελευταία 4 χρόνια. Κανείς από τους δύο δεν είχε εμπειρία ενός νέου περιβάλλοντος, μίας νέας κατάστασης. Αυτό παίζει τον δικό του ρόλο, ειδικά από την πλευρά του οδηγού. Ο Bottas ανδρώθηκε στην Williams, εκεί έκανε τις καλές του εμφανίσεις, αυτή ήταν η ομάδα που του έδωσε το δικαίωμα να βρίσκεται τώρα στο Brackley. Απέναντι στον F. Massa, έναν εκ των πλέον έμπειρων οδηγών, κατόρθωσε να επικρατήσει και τις τρεις σεζόν κοινής παρουσίας τους στο Grove, και μάλιστα το 2014 και το 2015 με εμφατικό τρόπο.
Έπειτα, πρέπει να έχει κανείς κατά νου πως η πίεση του μονοετούς συμβολαίου που υπέγραψε είναι αρκετά μεγάλη και «βαραίνει» πολύ. Στο Μπαχρέιν, στο 1ο stint, αν και το λάθος της Mercedes με τις πιέσεις των πίσω ελαστικών του κόστισε, έδωσε ένα αρχικό δείγμα γραφής για το τι θα ακολουθούσε. Ο Bottas δεν έχει την εμπειρία να προσαρμοστεί στις καταστάσεις, και φυσικά δεν είχε την εμπειρία να διαχειριστεί την πρωτοπορία. Οι Vettel και Hamilton πίσω του είναι πρωταθλητές, και σε καλά μονοθέσια, κι αποτελούσαν απειλή. Κι αυτό έγινε έκδηλο στο 2ο stint, όταν και πάλι η φθορά ήταν αρκετά μεγάλη, τόσο μεγάλη που καθυστερούσε πλέον τον teammate του.
Το επίμαχο θέμα του team order προς τον ίδιο δεν θα έπρεπε εξ αρχής να είναι επίμαχο. Είναι μία λογική κίνηση, όταν η ομάδα βλέπει πως ο ρυθμός του προπορευόμενου οδηγού δεν είναι καλύτερος ή αντίστοχος αυτού που έπεται. Πώς θα μπορούσε να αφήσει μία ομάδα τον ταχύτερό της οδηγό σε μία δεδομένη στιγμή να καθυστερεί πίσω από τον ομόσταυλό του, ενώ ξέρει ότι έχει την ταχύτητα να παλέψει για τη νίκη; Πώς θα φαινόταν στον Hamilton, πόσο άδικο θα ήταν για τον ίδιο να χάνει χρόνο απλά για να μην επιβληθούν οδηγίες εκ του pitwall; Μιλάμε ακόμα για τα team orders σαν να είναι μυστικό, μόνο που πλέον δεν είναι μυστικό, είναι η πραγματικότητα και πρέπει επιτέλους να γίνει αποδεκτή.
Και κλείνει αυτή η παρένθεση, για να επιστρέψουμε στο τι μπορεί να κάνει πλέον ο Bottas για να αντεπιτεθεί, να αποδείξει ότι αξίζει την θέση που έχει. Από ψυχολογικής άποψης, μπορεί να δει το συμβόλαιό του ως κίνητρο να αποδώσει τα μέγιστα, κι όχι ως ένα μεγάλο βαρίδι που θα τον κρατά συνεχώς πίσω.
Η λογική λέει ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν ως το θερινό διάλειμμα. Μέχρι τότε ο Φινλανδός θα πρέπει να βρει τον καλό του εαυτό, που τόσο ο ίδιος, όσο κι η ομάδα ξέρουν πως έχει. Είναι μονόδρομος, αν δεν θέλει να γίνει το «δεκανίκι».
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify