Σύμφωνα με την FIA, οι τρεις από τις τέσσερις κινητήριες μονάδες του φετινού πρωταθλήματος βρίσκονται εντός τριών δεκάτων μεταξύ τους.
Όπως εξηγεί ο Charlie Whiting, η FIA χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους ίδους τους κατασκευαστές, έκανε τις δικές της ανεξάρτητες προσομοιώσεις και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα.
«Μέρος της συμφωνίας μεταξύ των κατασκευαστών πέρυσι ήταν ένα στοιχείο σύγκλισης των κινητήριων μονάδων. Ήταν ένα σύστημα που όλοι θα αξιολογούσαν μετά τους πρώτους τρεις αγώνες αν είχαμε σύγκλιση των κινητήριων μονάδων.
«Αυτό οριζόταν ως τρεις από τους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων να είναι εντός τριών δεκάτων του δευτερολέπτου μεταξύ τους στη Βαρκελώνη. Είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό, καθώς υπήρχε μια πολύ λεπτομερής μεθοδολογία για την εξομοίωση αυτού βασιζόμενοι σε όλα τα δεδομένα, τα οποία μόνο εμείς έχουμε.
«Έτσι πήραμε όλα τα δεδομένα που μπορούσαμε από τους πρώτους τρεις αγώνες, από όλες τις κινητήριες μονάδες. Έχουμε μερικούς μηχανικούς προσομοιώσεων στη Γενέυη και τον Fabice Lom.
«Κάθισαν κάτω και ανέλυσαν όλα αυτά τα δεδομένα και χρησιμοποιώντας τη μέθοδο που συμφωνήθηκε από όλους τους κατασκευαστές κινητήριων μονάδων, ώστε να αποκομίσουμε από αυτές τις προσομοιώσεις, τι σήμαιναν σε όρους χρόνου στην πίστα της Βαρκελώνης.
«Αυτό έγινε. Ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα του στο Strategy Group την επόμενη μέρα και είχαμε σύγκλιση».
Ωστόσο, η Red Bull δε φάνηκε να πείθετε πως η κινητήρια μονάδα της Renault βρίσκεται τόσο κοντά με τους ανταγωνιστές της, με την ομάδα να κάνει ερώτηση στη συνάντηση των ομάδων. Ο Whiting ξεκαθαρίζει τη θέση της FIA επ’ αυτού.
«Είναι κάτι που όλοι υπέγραψαν και συμφώνησαν με τη μεθοδολογία και αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων κάθισαν κάτω για ώρες και έβγαλαν αυτή τη μάλλον περίπλοκη τεχνική.
«Προφανώς, αυτό έγινε ανάμεσα στους κατασκευαστές κινητήρων όχι τις ομάδες, όμως θεωρώ πως ίσως υπάρχει ένα μικρό στοιχείο έκπληξης σχετικά με αυτό. Αλλά έχουμε σύγκλιση, όπως ορίστηκε από αυτό το σύστημα.
«Δε μπορούμε να το επαναδιαπραγματευθούμε. Είναι κάτι που τέθηκε εδώ κι ένα χρόνο τώρα. Ήξεραν όλοι πως θα γίνει και έτσι έγινε. Και αυτά είναι τα αποτελέσματα».
Η επίτευξη σύγκλισης σημαίνει, πως η Honda δε θα μπορέσει να επωφεληθεί από μια πιθανή χαλάρωση των κανονισμών των κινητήρων και των δοκιμών. Ο αλυτάρχης της F1 σχολίασε σχετικά: «Δεν ήταν στόχος να βοηθήσουμε τον οποιονδήποτε. Είχε να κάνει με το να διασφαλίσουμε ότι τα μέτρα που εισήχθησαν, βγάζοντας τα tokens και όλα αυτά τα πράγματα που στόχευαν στο να βοηθήσουν τη σύγκλιση, δούλεψαν».
Η FIA θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την απόδοση των κινητήρων, ώστε να διασφαλίσει πως η σύγκλιση θα συνεχίσει να υφίσταται καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify