Ο Sebastian Vettel πανηγύρισε την πρώτη του pole position μετά τη Σιγκαπούρη του 2015 και, μαζί με τον Kimi Raikkonen, έκαναν το 1-2 σε κατατακτήριες για τη Ferrari για πρώτη φορά μετά το Grand Prix της Γαλλίας το 2008.
Q1: Στο Q1 όλοι οι οδηγοί επέλεξαν την ultrasoft γόμα για τις προσπάθειές τους. Εξαίρεση αποτέλεσαν -ως συνήθως- οι Ferrari, έχοντας την πολύ μαλακή για το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων.
Η διαφορά της Scuderia με τη Mercedes ήταν μεγάλη, αλλά εξαιτίας των ελαστικών. Αυτός που δυσκολεύτηκε να γράψει έναν γρήγορο γύρο ήταν ο Hamilton, που έκανε αρκετά λάθη στον πρώτο του γύρο, ενώ μετά έμεινε δεύτερος πίσω από τον Bottas κατά τρία δέκατα.
Πιο πίσω, αρκετά γρήγορος ήταν ο Hulkenberg, καθώς κι οι δύο Force India. Η έτερη Renault του Palmer έτρεξε κανονικά, καθώς οι μηχανικοί της ομάδας πρόλαβαν να αλλάξουν τη μονάδα ισχύος του Βρετανού εγκαίρως.
Στο όριο της πρόκρισης βρίσκονταν οι δύο McLaren, καθώς κι ο Sainz με τον Stroll.
Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Palmer πέρασε άτσαλα από τα kerbs της Στροφής 4 και χτύπησε στις μπαριέρες, μένοντας οριστικά εκτός Q2. Μαζί του αποκλείστηκαν οι Vandoorne, Wehrlein, Ericsson και Grosjean, με τον Γάλλο να παραπονιέται έντονα για την ισορροπία της VF-17.
Ένας άλλος Γάλλος, όμως, έκανε την έκπληξη. Ο Ocon κατάφερε -αθόρυβα- να φτάσει 6ος, μόλις 7 εκατοστά από τον Verstappen.
Q2: Το δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων ξεκίνησε κι ακόμα δεν είχε απομακρυνθεί η R.S.17 του Palmer. Διπλές κίτρινες σημαίες κυμάτιζαν στην Στροφή 4, μέχρι να φύγει κι ο γερανός, κάτι που έγινε σχετικά γρήγορα.
Ο Bottas έγραψε έναν εντυπωσιακό χρόνο (1:33.264), αφήνοντας μισό δευτερόλεπτο πίσω τον teammate του και 7 δέκατα πίσω τις δύο Ferrari.
Χαοτική ήταν η διαφορά των Red Bull από τις δύο πρώτες ομάδες, όμως οι διαφορές ανάμεσα στις υπόλοιπες ομάδες ήταν πραγματικά μικρές.
Εκτός δεκάδας έμεναν οι δύο Toro Rosso, ενώ ο Perez έμενε ο μοναδικός οδηγός που δεν είχε γράψει χρόνο, καθώς έκανε λάθος στον γρήγορο γύρο του.
Το παράδοξο ήταν πως οι δύο οδηγοί της Scuderia βγήκαν και πάλι στην πίστα με φρέσκια ultrasoft γόμα, με τον Raikkonen να περνά τρίτος.
Τελικά, εκτός Q3 έμειναν οι Sainz, Stroll, Kvyat, Magnussen και Alonso.
Q3: Η αρχή του Q3 σημαδεύτηκε από τη «μάχη» του Hamilton με τον Hulkeberg. Ο Γερμανός βγήκε ακριβώς πίσω από τον οδηγό της Mercedes και τον πέρασε μετά από προσπάθεια, ενώ προς το τέλος του outlap κινήθηκε αργά για να αφήσει απόσταση από τον Bottas που βρισκόταν μπροστά του.
Μετά τους πρώτους γρήγορους γύρους, ο Raikkonen ήταν πρώτος, 2ος ο Bottas, 3ος ο Vettel και 4ος ο Hamilton, αλλά για 1,2 δευτ. πίσω. Η μάχη για την pole είχε φουντώσει για τα καλά.
Στις τελευταίες προσπάθειες, ο Vettel έκλεψε την pole από τον teammate στο τελευταίο sector, με τις δύο Ferrari να κλειδώνουν την πρώτη σειρά για πρώτη φορά μετά το GP Γαλλίας το 2008.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33.194 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:33.253 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:33.289 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.767 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:34.905 |
6 | Felipe Massa | Williams | 1:35.110 |
7 | Max Verstappen | Red Bull | 1:35.161 |
8 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:35.285 |
9 | Sergio Perez | Force India | 1:35.337 |
10 | Esteban Ocon | Force India | 1:35.430 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:35.948 |
12 | Lance Stroll | Williams | 1:35.964 |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:35.968 |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 1:36.017 |
15 | Fernando Alonso | McLaren | 1:36.660 |
16 | Jolyon Palmer | Renault | 1:36.462 |
17 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:37.411 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber | 1:37.332 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:37.507 |
20 | Romain Grosjean | Haas | 1:37.620 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify