Η επιστροφή του Robert Kubica στην Formula 1 μοιάζει πιο πιθανή από ποτέ, κι αυτό μπορεί να κάνει καλό τόσο στην Renault, όσο και στο σπορ εν γένει.
Στις 6 Ιουνίου, ο Kubica βρέθηκε στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια για να οδηγήσει ένα μονοθέσιο F1 για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια, και συγκεκριμένα από τις 2 Φεβρουαρίου 2011. Τότε, πάλι στην ίδια πίστα, με την Renault R31, θα έγραφε τον ταχύτερο χρόνο. Τέσσερις μέρες μετά, θα είχε ένα τρομακτικό ατύχημα σε rally στην Ιταλία, που θα οδηγούσε σε σοβαρότατους τραυματισμούς στο δεξί του χέρι. Έχασε σχεδόν όλη την κίνηση σε αυτό το άκρο, αλλά δεν το έβαλε κάτω.
Επέστρεψε στα rally το 2012, οδηγώντας στη WRC2 και στο WRC, ενώ στη δεύτερη κατηγορία στέφθηκε και πρωταθλητής το 2013. Δεν είχε χάσει ούτε το ταλέντο, ούτε την όρεξη που τον χαρακτήριζε και τον ακολουθούσε πάντα στην καριέρα του.
Το πρόβλημα ήταν πως, λόγω του τραυματισμού του, το να οδηγήσει σε ένα στενό cockpit έμοιαζε σχεδόν απίθανο, καθιστώντας την επιστροφή του στην F1 εξίσου δύσκολη.
Μέχρι τώρα.
Στο τεστ που έκανε πριν 1 μήνα ολοκλήρωσε 115 γύρους (ή όπως είπαν οι άνθρωποι της ομάδας του Enstone «ένα αγνωνιστικό τριήμερο»), και έδειξε ενθαρρυντικά σημάδια. Παρόλα αυτά, ο επικεφαλής της ομάδας, Cyril Abiteboul, είχε ξεκαθαρίσει αμέσως πως δεν τίθεται θέμα επιστροφής του Πολωνού στην ενεργό δράση, καθώς οι δοκιμές αυτές ήταν εν είδει «χάρης» προς το πρόσωπό του.
Μόνο που κάτι τέτοιο δεν ισχύει, όπως αποδείχτηκε από το γεγονός ότι του δόθηκε ακόμα μία ευκαιρία να οδηγήσει την Lotus E20 την περασμένη εβδομάδα στο Paul Ricard. Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό είναι αν θα οδηγήσει μετά το Ουγγρικό Grand Prix στο διήμερο τεστ που είναι κανονισμένο, καθώς εκεί θα έχει την δυνατότητα να οδηγήσει το φετινό μονοθέσιο της ομάδας.
Ακόμα κι αυτό να μην συμβεί, ο Kubica θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για μία θέση στη γαλλική ομάδα, πλάι στον Nico Hulkenberg, καθώς ο Jolyon Palmer αποδεικνύεται αγώνα με τον αγώνα πολύ κατώτερος των προσδοκιών.
Κι είναι σημαντικό να μπορέσει να επιστρέψει, τόσο για τον ίδιο, αλλά και την ομάδα και το σπορ.
Για τον ίδιο, είναι προφανές ότι θα έχει την ευκαιρία να επανεκκινήσει την καριέρα του, να δείξει πως οι τραυματισμοί ξεπερνιούνται όχι μόνο με φυσιοθεραπείες, αλλά και ψυχή, και να δείξει τι μπορεί να κάνει με ένα μονοθέσιο μετά από 7 χρόνια μακριά από τα Grand Prix. Συν τοις άλλοις, θα γράψει ιστορία. Ο Kubica μπορεί να μπει σε μία πολύ ξεχωριστή λίστα οδηγών που επέστρεψαν στην ενεργό δράση μετά από έναν πολύ σοβαρό τραυματισμό, μία λίστα που έχει ονόματα ανθρώπων όπως είναι ο Niki Lauda κι ο Michael Schumacher.
Η ίδια η Renault θα έχει στο δυναμικό της έναν ικανότατο οδηγό, που στο πρώτο του τεστ μετά από 6 χρόνια έδειξε να έχει τον ρυθμό να επιστρέψει για μία πλήρη σεζόν στην F1. Ειδικά για τους Γάλλους, το να έχουν ένα δυνατό οδηγικό δίδυμο άμεσα είναι υψίστης σημασίας, αν θέλουν να εκπληρώσουν τους στόχους τους. Κι ένα δίδυμο Hulkenberg-Kubica μόνο θετικό μπορεί να είναι.
Όσο για την F1, θα κερδίσει έναν οδηγό που προοριζόταν να είναι ανάμεσα στους κορυφαίους της νέας δεκαετίας, μία συμπαθή προσωπικότητα, με μεγάλο έρεισμα στο κοινό και ένα υπέροχο backstory.
Ωστόσο, πρέπει να έχουμε όλοι κάτι στον νου μας και να μην παρασυρθούμε: θα είναι πολύ δύσκολη και χρονοβόρα η προσαρμογή του μετά από τόσα χρόνια απουσίας. Είναι 32 ετών, ένας παράγοντας που είναι υπέρ του, καθώς είναι ακόμα αρκετά νέος και με το ταλέντο που έχει είναι βέβαιο πως θα μπορέσει να βρει τα πατήματά του, αλλά δεν παύει να είναι ένας σκόπελος που πρέπει να ξεπεράσει, και αυτό θα χρειαστεί προσπάθεια κι υπομονή.
Ένα είναι σίγουρο: μπορέσει να βρεθεί ξανά σε cockpit τωρινού μονοθέσιου και να υπογράψει με τη Renault, θα είμαστε όλοι κερδισμένοι.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify