F1 2017 – Το Power Ranking του πρώτου μισού της σεζόν

Kimi Raikkonen (FIN) Ferrari SF70H leads at the start of the race. 28.05.2017. Formula 1 World Championship, Rd 6, Monaco Grand Prix, Monte Carlo, Monaco, Race Day. – www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com – copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Charniaux / XPB Images

Διανύουμε το θερινό διάλειμμα μίας εκ των πλέον αμφίρροπων σεζόν της F1 την τελευταία δεκαετία, κι είναι μία καλή ευκαιρία να κοιτάξουμε πίσω στους 11 αγώνες που έχουν ολοκληρωθεί και αξιολογήσουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους.

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

 

1. Sebastian Vettel (-)

Ο Γερμανός προηγείται στη βαθμολογία, έχει βάλει δύσκολα στον αντίπαλό του για τον τίτλο, ενώ κερδίζει μέχρι στιγμής τον teammate του, πειστικά και χωρίς να δυσκολεύεται. Είναι έτοιμος να παλέψει μέχρι τέλους για το στέμμα του πρωταθλητή, κι αυτό το δείχνει με τις εμφανίσεις του. Μελανά σημεία το ξέσπασμα στο Μπακού και η ατυχία στο Silverstone, αλλά γενικά κερδίζει στα σημεία και κρατά την πρώτη θέση στο PR.

 

2. Lewis Hamilton (-)

Αν ο Vettel παίρνει 10/10, ο Hamilton παίρνει 9.99/10. Οι διαφορές τους είναι μικρές, αλλά εκεί που μπορεί να «χάνει» ο Βρετανός είναι η διαχείριση του teammate του. Μπορεί στην αρχή της χρονιάς ο ίδιος να είχε ξεκάθαρα το πάνω χέρι, όμως ειδικά με τη νίκη του Bottas στη Ρωσία, η κατάσταση έχει εξισορροπηθεί, κι η κακή μέρα του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή είναι πιο επιζήμια από ποτέ.

 

3. Daniel Ricciardo (+1)

Με το τρίτο καλύτερο μονοθέσιο στη διάθεσή του, έχει κατακτήσει μία νίκη, ενώ έτρέξε κι ένα σερί 5 συνεχόμενων βάθρων (Ισπανία, Μονακό, Καναδάς, Αζερμπαϊτζάν, Αυστρία), αποδεικνύοντας για ακόμα μία χρονιά την ταχύτητά του, παρά τις δυσκολίες στα ξεκινήματα της σεζόν.

 

4. Valtteri Bottas (+2)

Άλλος ένας οδηγός του οποίου η σεζόν δεν ξεκίνησε ιδανικά, αν και δικαιολογημένα λόγω της μετάβασης στην Mercedes. Η αγωνιστική του ανάκαμψη όμως ήρθε και πλέον θεωρείται -μαθηματικά- διεκδικητής του πρωταθλήματος. Η χρονιά θα κλείσει με τον ίδιο να έχει συμβόλαιο με τους Γερμανούς, κι αυτή είναι η μεγαλύτερη νίκη του φέτος.

 

5. Fernando Alonso (-2)

Έχασε δύο θέσεις όπως μπορείτε να δείτε, αλλά όχι από δικά του λάθη. Αντιθέτως, η εμφάνιση στην Ουγγαρία ήταν ικανή τον κρατήσει στην 3η θέση, αλλά η βελτίωση της απόδοσης των Ricciardo και Bottas μας έκαναν να αναθεωρήσουμε τη σειρά. Ωστόσο, είναι μακράν ο πλέον ανταγωνιστικός οδηγός, αν αναλογιστεί κανείς τις δυσκολίες που έχει και τη θέση του στο πρωτάθλημα, εκεί όπου βρίσκεται από οδηγούς με πολύ καλύτερα μονοθέσια – ίσως και πιο αξιόπιστα.

 

6. Max Verstappen (+2)

Οι ατυχίες και τα δικά του λάθη τον έχουν φέρει πίσω από τον Ricciardo, τόσο βαθμολογικά, όσο και στο Power Ranking. Δεν είναι ο Verstappen που θα περίμενε κανείς στην αρχή της χρονιάς, με ό,τι συνεπάγεται αυτό στις σχέσεις του με τη Red Bull. Παρόλα αυτά, όταν έχει τη δυνατότητα, είναι ταχύς και ανταγωνιστικός, αν κι ακόμα ξεφεύγει από τα όρια σε πολλές των περιπτώσεων (βλ. Ουγγαρία).

 

7. Kimi Raikkonen (+2)

Πήρε δύο θέσεις από το τελευταίο PR, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση ο Raikkonen που θα ήθελε η Ferrari για να παλέψει για το πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Η pole στο Μονακό ήταν το κρεσέντο του, σε μία χρονιά όμως που, ως τώρα, είναι μέτρια για το βεληνεκές του.

 

8. Nico Hulkenberg (+2)

Είναι ο καλύτερος οδηγός στο midfield και το αποδεικνύει, όχι μόνο επικρατώντας του Palmer (με χαρακτηριστική άνεση), αλλά κάνοντας πειστικές εμφανίσεις σε κατατακτήριες κι αγώνα, ειδικά μετά τη μεγάλη αναβάθμιση της Renault στην Ισπανία.

 

9. Sergio Perez (-2)

Ο Μεξικάνος είναι σταθερά καλύτερος του Ocon, αλλά όχι αρκετά ώστε να πει κανείς πως θυμίζει απόλυτα τον περυσινό -εκπληκτικό- εαυτό του.

 

10. Esteban Ocon (-3)

Ο Γάλλος εντυπωσίασε με την σταθερότητα που επεδείκνυε και τους βαθμούς που αποσπούσε, αλλά δεν είναι πολύ καλύτερος από τον Hulkenberg (συγκριτικά), κι ο Γερμανός είναι σε υποδεέστερο μονοθέσιο. Επίσης, το λάθος στο Μπακού κι η γενικότερη κόντρα με τον Perez τον ρίχνουν αρκετά, αν και το ταλέντο υπάρχει και μένει να το ξεδιπλώσει.

 

11. Carlos Sainz (+2)

Άτυχος, αλλά κι απρόσκετος κατά καιρούς, ο Sainz διανύει μία περίεργη, όσο και μεταβατική χρονιά. Στην πίστα έχει καταφέρει μέσα σε 11 αγώνες και να πείσει ότι αξίζει μία θέση σε καλύτερη ομάδα, αλλά και να δείξει τις αδυναμίες του, όπως είναι η ροπή στα λάθη.

 

12. Romain Grosjean (-1)

Ο υποφαινόμενος (Μπίζας) δεν αντέχει την γκρίνια. Κι ο Grosjean αποτελεί μία κινητή πηγή αυτής εδώ και δύο μήνες, αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στο θέμα των φρένων, το πρόβλημα είναι υπαρκτό και τα παράπονά του δικαιολογημένα. Ωστόσο, η γκρίνια είναι ένας παράγοντας. Ο έτερος είναι ότι, ενώ έχει ένα μονοθέσιο ικανό να περάσει ακόμα τη Williams, στη βαθμολογία βρίσκεται πίσω κι από τους δύο οδηγούς της ομάδας του Grove.

 

13. Felipe Massa (-1)

Επέστρεψε μετά από μία σύνταξη δύο μηνών, αλλά δεν είναι κακός – το αντίθετο. Όταν μπορεί παλεύει για αρκετούς βαθμούς. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως ο ρόλος του σε αυτήν την ομάδα, στην παρούσα φάση, είναι να γίνει ο μέντορας του Stroll και να βοηθήσει στη βελτίωση του μονοθέσιου.

 

14. Pascal Wehrlein (-)

Ίσως από τους οδηγούς που αλλιώς περιμέναμε να εξελιχθούν κι αλλιώς προχωράνε. Το 2018 μπορεί να τον βρει ακόμα κι εκτός F1, αν η Sauber γίνει μία μικρή Ferrari και έχει στο δυναμικό της μικρούς οδηγούς των Ιταλών, αλλά έχει ακόμα χρόνο να αποδείξει την αξία του και να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.

 

15. Stoffel Vandoorne (+4)

Είναι μεγάλη αδικία να είσαι teammate του Alonso. Ο Βέλγος το βιώνει αυτό, κι όντας πρακτικά rookie, έχει χαθεί στη σκιά του Ισπανού και στην αναξιοπιστία της Honda. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα καλός δεδομένων και των συνθηκών.

 

16. Lance Stroll (+1)

Το βάθρο στο Μπακού ήταν ένα κρεσέντο που, μπορεί να ήρθε μετά από φοβερή οδήγηση, αλλά ήρθε κι από τύχη, κι αυτό αποδείχθηκε στους αγώνες που ακολούθησαν. Ο Καναδός είναι ένας καλός οδηγός, ένας αξιόλογος rookie, αλλά σε μία εποχή που οι rookies πετάνε… φωτιές. Κι αυτό τον ρίχνει αρκετά. Δεν μπορεί να σταθεί πλάι σε άλλους νεαρούς οδηγούς, αν κι έχει τα φόντα.

 

17. Kevin Magnussen (-2)

Ο Δανός είναι μόλις 1 βαθμό πάνω από τον Alonso με σαφώς καλύτερο μονοθέσιο κι αυτό αποτυπώνει ξεκάθαρα την εικόνα του φέτος. Δείχνει να έχει εγκλιματιστεί στη Haas, σίγουρα είναι καλύτερος του προκατόχου του, αλλά θα περίμενε κανείς να βάλει πιο δύσκολα στον Grosjean.

 

18. Marcus Ericsson (-)

Αγωνιστικά, ο Σουηδός είναι ο χειρότερος οδηγός του grid. Όμως, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από τον ίδιο, για αυτό και οι επόμενοι δύο οδηγοί αξίζουν τις δύο τελευταίες θέσεις.

 

19. Jolyon Palmer (+1)

Κατώτερος των προσδοκίων. Αν βρίσκεται το 2018 στο grid, θα είναι έγκλημα.

 

20. Daniil Kvyat (-4)

Τελευταίος και… καταϊδρωμένος. Είναι κατόρθωμα να είσαι χειρότερος από τον Palmer φέτος.

 

Οι ομάδες:

 

1. Ferrari

Η Scuderia διανύει την καλύτερη της χρονιά τα τελευταία 10 χρόνια και παραμένει στην κορυφή της κατάταξης. Μπορεί σε αρκετούς αγώνες η Mercedes να δείχνει πιο καλή/έτοιμη, αλλά σε αντίθεση με άλλες χρονιάς, στο Μαρανέλο δείχνουν ότι φέτος είναι σε θέση να αντιδράσουν. Αποκορύφωμα η αντεπίθεση στον αγώνα της Ουγγαρίας που ήρθε αμέσως μετά την καταστροφή στο Silverstone.

 

2. Mercedes

Η πολυπρωταθλήτρια των τελευταίων ετών βρέθηκε φέτος να υστερεί στην μάχη του τίτλου για πρώτη φορά στην εποχή των V6. Παρά τις κακές εμφανίσεις σε μερικούς αγώνες (πχ. Μονακό, Αζερμπαϊτζαν), οι άνθρωποι της ομάδας έχουν την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και -θεωρητικά μέχρι στιγμής- δύο οδηγούς στη μάχη του τίτλου. Μένει μόνο να δούμε πως θα διαχειριστούν το δεύτερο μισό της σεζόν.

 

3. Red Bull

Με πάρα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και προσφάτως άλλα ανάμεσα στους οδηγούς, το πρώτο μισό της Red Bull κρίνεται παρόλα αυτά μάλλον ως επιτυχημένο. Εκμεταλλεύτηκαν άριστα την ευκαιρία και πήραν τη νίκη στο Αζερμπαϊτζαν, ο Ricciardo ανέβηκε σε 5 συνεχόμενους αγώνες στο βάθρο και εάν η τύχη ήταν περισσότερο με το μέρος του Verstappen, σίγουρα θα μπορούσαν να διεκδικήσουν κάτι παραπάνω.

 

4. McLaren

Σίγουρα πολλοί θα απορήσετε για την παρουσία της McLaren στην πρώτη τετράδα, αλλά εδώ μιλάμε αποκλειστικά για τις ομάδες. Η Honda ως προμηθεύτρια κινητήρων έχει υποπέσει σε σωρεία λαθών και κακών αποφάσεων, αλλά αυτά δεν μπορούν με τίποτα να μειώσουν την προσπάθεια που κάνουν μηχανικοί κι οδηγοί για να φέρουν την ομάδα όσο πιο ψηλά μπορούν σε κάθε αγώνα. Στην Ουγγαρία έφτασαν ψηλά και μένει να δούμε τη συνέχεια στο δεύτερο μισό, εφόσον πραγματοποιηθούν οι υποσχέσεις της Honda.

 

5. Force India

Η Force India έχει δώσει φέτος ένα άλλο χρώμα στην Formula 1. Πέρα από το ροζ του μονοθεσίου, το δίδυμο Perez-Ocon είναι υποψήφιο για το πιο σταθερό της χρονιάς, δίνοντας βαθμούς σε κάθε αγώνα. Οι 101 που έχουν μαζέψει μετά από 11 αγώνες είναι οι περισσότεροι από κάθε πρωτάθλημα και με την τέταρτη θέση να μοιάζει εξασφαλισμένη, το μέλλον δείχνει πιο λαμπερό από ποτέ για τους ανθρώπους της ομάδας.

6. Renault

H Renault σίγουρα δεν έχει το καλύτερο μονοθέσιο από τουλάχιστον 2 ομάδες που είναι κάτω από αυτή στην κατάταξη. Μπορεί να έχει τον κατά τεκμήριο χειρότερο οδηγό του grid, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι Γάλλοι έχουν πέσει στην κατάθλιψη. Με έναν Hulkenberg στην πιο μεστή κατάσταση της καριέρας του και με σταθερή παρουσία σε Q3 και βαθμούς, η Renault βρίσκει το πάτημα να συνεχίσει την βελτίωση της RS 17. Εάν έρθει κι ο Πολωνός…

7. Haas

Το καλό με την Haas είναι ότι δεν έχει απογοητεύσει σε κανέναν αγώνα. Είναι πάντα μέσα στις προσδοκίες μας και στοχεύει την αδυναμία της Williams για να πάρει από το πουθενά την πέμπτη θέση στους κατασκευαστές.

Το κακό με την Haas είναι ότι δεν έχει εντυπωσιάσει σε κανέναν αγώνα. Δεν ξεπερνάει τις προσδοκίες μας και χρειάζεται να στοχεύσει στις αδυναμίες της χειρότερης Williams των τελευταίων ετών για να πάρει την έκτη θέση στους κατασκευαστές.

8. Toro Rosso

Δεν ξέρουμε την εικόνα που είχαν οι ίδιοι άνθρωποι της Toro Rosso για την ομάδα τους, όμως σίγουρα δεν περίμεναν τόσα πολλά εύκολα λάθη από τους οδηγούς τους. Μπορεί τα φώτα να έχουν πέσει πάνω στον Kvyat και δικαίως, ειδικά μετά τα συμβάντα σε Αυστρία-Βρετανία, αλλά κι ο Sainz τα έχει κάνει αρκετές φορές μαντάρα φέτος. Τουλάχιστον είναι κοντά στο να πάρουν την πέμπτη θέση

9. Williams

Αντίθετα με την Toro Rosso, οι οδηγοί της Williams δεν κάνουν λάθη. Με 5 εγκαταλείψεις σε 22 προσπάθειες, εκ των οποίων μόνο σε μια υπήρχε ευθύνη των οδηγών και βάζοντας το αναπάντεχο βάθρο του Stroll στο Μπακού, η Williams κάνει υπερπροσπάθεια για να φτάσει στην πέμπτη θέση στη διακοπή. Για αυτό ακριβώς είναι και τόσο κάτω στην κατάταξη.

10. Sauber

Σίγουρα δεν περιμέναμε πολλά από τη Sauber των οικονομικών και διοικητικών προβλημάτων και σίγουρα δεν μπορούμε να καταλογίσουμε πάρα πολλά στους οδηγούς της ομάδας. Αλλά έχουν το πιο αργό μονοθέσιο στο grid και τελευταία βλέπουν ακόμη και τις McLaren να τις προσπερνούν άνετα. Τουλάχιστον, ο μόνος δρόμος είναι προς τα πάνω.

Photo credits: XPB Images

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Lappi – Δεν θα αλλάξω την προσέγγισή μου στη Γερμανία

Next Article

Vandoorne - Βελτιώνομαι από αγώνα σε αγώνα

Related Posts