Έντονη κριτική στο βέτο που άσκησε η McLaren για το shark fin και τη συνακόλουθη κατάργηση αυτού άσκησε ο επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene.
Η κατάργηση του shark fin για το 2018 ήρθε μετά το βέτο που άσκησε η ομάδα του Woking σχετικά με το ύψος του, καθώς είχε προτείνει να το χαμηλώσουν ώστε να είναι πιο ορατή η πίσω αεροτομή, για διαφημιστικούς λόγους, παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιπες ομάδες συμφωνούσαν στο να παραμείνει ως έχει το μέγεθός του.
Αυτό σχολίασε έντονα κι ο Arrivabene, αφήνοντας να εννοηθεί πως είναι υποκριτικό από μέρους του Zak Brown, επικεφαλής της McLaren, να μιλά για παραπάνω διαφημιστικό χώρο, όταν προχωρά σε κατάργηση του shark fin:
«Αυτό που είναι αρκετά αστείο είναι πως ο Zak είπε ότι το πτερύγιο επηρέασε την πίσω αεροτομή, την στιγμή που δήλωσε πως θα ήθελε να έχει περισσότερο χώρο στο μονοθέσιο για διαφημιστικούς σκοπούς.
«Επομένως, αφαιρεί το πτερύγιο και δεν έχει πια αυτόν τον χώρο, ενώ παράλληλα πρέπει να βρει χώρο για τους αριθμούς των οδηγών, οπότε πιστεύω πως κάτι πάει στραβά εδώ.»
Σε αυτήν την κριτική απάντησε ο Αμερικανός:
«Το πτερύγιο εμποδίζει την πίσω αεροτομή επειδή είναι πολύ ψηλό. Αυτό που προτείναμε εμείς είναι το πτερύγιο στο κάλυμμα του κινητήρα να χαμηλώνει, κι όχι να εμποδίζει το χαμηλότερο μέρος της πίσω πτέρυγας.
«Αν κοίταζε κανείς πώς φαίνονται τα πράγματα στην τηλεόραση, το δεύτερο πιο προβεβλημένο μέρος ενός μονοθέσιου ήταν η πίσω αεροτομή. Τώρα, ανεξάρτητα από ποια γωνία το κοιτάς, δεν έχει ορατότητα σε εκείνο το σημείο, εξαιτίας του ύψους του shark fin και του πόσο κοντά έρχεται. Επομένως, αυτό που θέλαμε ήταν να το χαμηλώσουμε.
«Θα μπορούσαμε και πάλι να έχουμε τον αριθμό, αλλά με αυτόν τον τρόπο κάνεις πιο ορατή την πίσω αεροτομή, γιατί αυτή είναι πιο σημαντική από το shark fin. Οπότε, πήρα αυτήν την απόφαση για διαφημιστικούς λόγους.
«Αλλά πρέπει να πάμε στις συναντήσεις του Strategy Group και να σκεφτόμαστε περισσότερο το διαφημιστικό κομμάτι στις αποφάσεις που λαμβάνουμε.
«Μπορώ να σας πω ότι το 90% των αποφάσεων είναι τεχνικού χαρακτήρα και δεν σκεφτόμαστε ποιες θα είναι επιπτώσεις, για παράδειγμα, στη διαφήμιση πάνω στα πτερύγια.»
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify