Βρισκόμαστε στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια. Η Formula 1 προσπαθεί να γίνει ένα αξιοπρεπές πρωτάθλημα και χρειάζεται αστέρες που θα τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Juan Manuel Fangio, ήταν γιος ενός φτωχού αγρότη που ήρθε μετανάστης από την Ιταλία στην Αργεντινή. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στην Αργεντινή διοργανώνονται αρκετοί αγώνες ταχύτητας, στους οποίους ο Fangio παίρνει μέρος, ενώ το 1948, η Λέσχη Αυτοκινήτου της Αργεντινής (με την υποστήριξη του Περόν) θα αποφασίσει να στείλει οδηγούς στην Ευρώπη στην προσπάθειά της να αναβαθμίσει τους αγώνες στην χώρα. Ανάμεσα στους οδηγούς αυτούς είναι και ο Fangio. Το 1950 συμμετέχει στο νεοσύστατο πρωτάθλημα της F1 για λογαριασμό της Alfa Romeo. Tην δεκαετία του 1950 αποτέλεσε το νέο μεγάλο ίνδαλμα. Κερδίζει τους αγώνες με όποιο αυτοκίνητο έχει στα χέρια του και σπάει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο.
Το 1955 όμως, είναι η χρονιά που ένα καινούργιο αστέρι γεννιέται. Λέγεται Stirling Moss, είναι Βρετανός, γιος ενός πλούσιου οδοντιάτρου, που έχει βάλει στόχο ζωής να κάνει το παιδί του, πιλότο της F1. Αν και το ταλέντο αδιαμφισβήτητο, εντούτοις, ο πιτσιρικάς Moss δεν έχει ακόμα την ευκαιρία να δείξει τι αξίζει. Ένα συμβόλαιο με τη Mercedes, τη γερμανική εταιρεία που εκείνη την χρονιά αποφάσιζε να ξαναγυρίσει στους αγώνες ταχύτητας και, να η ευκαιρία. Μάλιστα, teammate του ήταν, μάντεψε ποιος: Ναι καλά κατάλαβες, ο Fangio.
Το αγγλικό grand prix ήταν η αιτία για να ανάψουν τα αίματα. O Moss, αν και άπειρος, βρέθηκε στην πρώτη θέση και την κράτησε ως το τέλος, παρά την σκληρή πίεση που δέχτηκε από τον Fangio. Ο ένας ήθελε να κάνει την παρθενική του νίκη, στα 25 του και μάλιστα στην πατρίδα του. Ο άλλος, ήθελε να κερδίσει για να κάνει το μεγάλο βήμα για να πάρει το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, στα 44 του. Τελικά, ο νέος ήταν πιο ωραίος…. Στην απονομή, μάλιστα, ο Moss αγκάλιασε τον Fangio, σε ένδειξη παραδοχής του μεγάλου του αντιπάλου.
Επί 3 συναπτά χρόνια (1955 – 1957) ο Moss θα βρεθεί δεύτερος και πίσω από τον Fangio στο πρωτάθλημα. Ο Βρετανός έβλεπε τον Αργεντίνο να κατακτά τον έναν τίτλο πίσω από τον άλλο. Ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία για τον Moss ήταν το πρωτάθλημα του 1956. Τότε ο Βρετανός μετρούσε 2 νίκες σε Μονακό και Ιταλία και άλλα δυο βάθρα σε Βέλγιο και Γερμανία, από τη μεριά του ο Fangio είχε 3 νίκες σε Αργεντινή, Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία, όπως επίσης και 2 δεύτερες θέσεις σε Μονακό και Ιταλία. Ο Fangio θα κατακτήσει εν’ τέλει τον 3 συνεχόμενο τίτλο του και 4 συνολικά με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από τον Stirling Moss. Η αντιπαλότητα μεγάλη, η ιστορία όμως έγραψε Fangio.
Πάρα την κόντρα κατά τη διάρκεια του αγώνα, Moss και Fangio, δεν έπαψαν να δείχνουν ότι σέβονται ο ένας τον άλλο, στα επόμενα χρόνια που βρέθηκαν αντίπαλοι. Η ευγενής άμιλλα σε όλο της το μεγαλείο! Ο Moss ήταν κορυφαίος οδηγός για την εποχή του, δεν θα έφτανε ποτέ όμως τους αριθμούς του Fangio στο πρωτάθλημα της F1. O Αργεντίνος κατάφερε να κατακτήσει 5 Παγκόσμιους τίτλους και για πολλά χρόνια κατείχε αυτό το ρεκόρ. Ο Moss διακρίθηκε όμως σε πολλές άλλες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως η Βρετανική Formula 3, 24 ώρες του Le Mans, 12 ώρες του Sebring, British RAC, RAC Tourist Trophy και πολλά άλλα.
O Fangio θα φύγει από την ζωή πλήρης ημερών στις 17 Ιουλίου 1995 και ηλικία 84 ετών. Ο Moss είναι σήμερα 86 ετών, παρά την ηλικία του όποτε έχει την ευκαιρία παρευρίσκεται σε αγώνες της F1.
Ο Stirling Moss έχει χαρακτηριστεί ως «ο καλύτερος οδηγός που δεν κατάφερε να κατακτήσει Παγκόσμιο τίτλο».
Από τη μεριά του ο Fangio κατέχει ρεκόρ όπως: Ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που πήρε πρωτάθλημα (46 ετών – 1957) και πρωταθλητής με διαφορετικές ομάδες (4 – Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes και Maserati)
Η καριέρα των δυο σε αριθμούς :
Τίτλοι | Νίκες | Βάθρα | Pole Position | Ταχύτεροι Γύροι | |
Juan Manuel Fangio | 5 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957) | 52 | 35 | 29 | 23 |
Stirling Moss | – | 16 | 24 | 16 | 19 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify