του Αλέξανδρου Φερτάκη
Mustang. Ένα αυτοκίνητο ορόσημο για την ιστορία τόσο της Ford και του Αμερικάνικου αυτοκινήτου, όσο και για την παγκόσμια αυτοκίνηση. Από το Μάρτιο του 1964 που βγήκε η πρώτη, μέχρι και σήμερα είναι ένα αυτοκίνητο λατρεμένο και αγαπητό σε όλο το κόσμο. Δημιούργησε μάλιστα, την κατηγορία του “pony car” στον χώρο των muscle car, των προσιτών σπορ αυτοκινήτων με μακρύ εμπρός μέρος και κοντό πίσω μέρος.
Πλέον, στην 6η γενιά της, της έγινε πρόσφατα ένα facelift το οποίο της έδωσε ανανεωμένη όψη, κάνοντας την ακόμη πιο επιθυμητή στο αγοραστικό κοινό, τόσο στην Αμερική αλλά και στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά στα χρονικά, υπό το πρόγραμμα ‘One Ford’, η Mustang εισάγεται κανονικά στην Ευρώπη, από τις επιμέρους επίσημες αντιπροσωπίες, αλλά είναι διαθέσιμη και σε δεξιοτίμονη διαρρύθμιση, για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.
Το 2015 η Ford παρουσίασε την 6η γενιά της Mustang, με τη κωδική ονομασία S550, η οποία γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία από τη πρώτη στιγμή, καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονη, σπορ και επιβλητική σε σχέση με την αδιάφορη και ελαφρώς άσχημη εξωτερικά, 5η γενιά που αντικατέστησε. Σε αυτή τη γενιά χρησιμοποιήθηκαν εμπρός φωτιστικά σώματα, η έμπνευση για το σχεδιασμό των οποίων προήλθε από το Ford Evo concept, το οποίο είχαμε δει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011. Στο πίσω μέρος, διατηρήθηκε το “vertical bar” στυλ των φώτων, τα οποία ανάβουν μαζί όταν φωτίζουν ως πίσω φωτιστικά σώματα ή ως φώτα φρένων, ενώ ανάβουν σε μία swipe κίνηση όταν λειτουργούν ως φλας, πράγμα το οποίο είχαμε δει πρώτη φορά από την Audi. Στην πρόσφατη ανανέωση, facelift, που υπέστη το μοντέλο, για το 2018, η Ford διατήρησε το σχεδιασμό στα πίσω φώτα, αλλά άλλαξε και ανανέωσε κάπως το σχεδιασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων.
Στην 6η γενιά, μετά από πολλά χρόνια, ξανά ήταν διαθέσιμο ένας τετρακύλινδρος υπετροφοδοτούμενος 2.3L Ecoboost I4 κινητήρας, πέρα του 3.7L Cyclone V6, του 5.0 L “Coyote” V8 στην έκδοση GT και του 5.2 L Voodoo V8 στις GT350 και GT350R. Αρχικά ήταν διαθέσιμα δύο κιβώτια, ένα 6ρι χειροκίνητο και ένα 6ρι αυτόματο. Για την ανανεωμένη γενιά, συνεχίζει να διατίθεται το 6ρι χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο το αυτόματο έχει πλέον αντικατασταθεί από ένα 10ρι, προϊόν συνεργασία της Ford με τον όμιλο της General Motors. Επίσης, ο 3.7L Cyclone V6 έχει καταργηθεί, αφήνοντας τον 2.3L Ecoboost I4 και τους δύο V8, “Coyote” και “Voodoo”, στη γκάμα. Για τη χώρα μας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο Ecoboost κινητήρας, καθώς θεωρείται πως κάνει τη Mustang πιο προσιτή τόσο στην αγορά όσο και στο κόστος χρήσης, λόγω χαμηλότερων τιμών σε τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα αλλά και κατανάλωση καυσίμου. Βέβαια, οι φανατικοί φαίνεται ότι διατίθενται να διαθέσουν τη διαφορά που απαιτείται προκειμένου να πάρουν κάποια έκδοση με V8 κινητήρα, καθώς θεωρούν πως έτσι αρμόζει σε ένα muscle car. Προσωπικά, θεωρώ πως η επιλογή είναι θέμα προτιμήσεων και απώτερου σκοπού ως προς τη χρήση, καθώς ο κάθε κινητήρας έχει λάβει θετικά σχόλια, ανάλογα τη χρήση που προορίζεται. Περί ορέξεως λοιπόν…
Το νέο πακέτο Performance Package 2, το οποίο προσφέρεται σαν ακόμη πιο σπορ επιλογή σε σχέση με το απλό Performance Package το οποίο συνεχίζει ώς έχει από την pre-facelift γενιά, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μεγαλύτερο ψυγείο, φαρδύτερα ελαστικά Michelin Pilot Cup 2, το Brembo σύστημα φρένων της GT350, σκληρότερα ελατήρια ανάρτησης, K-Brace και Strut-Tower Brace, μεγαλύτερες αντιστρεπτικές ράβδους και ένα μοναδικό chassis tuning, παρόμοιο με αυτό της GT350.
Στο εσωτερικό της, οι νέες προσθήκες περιλαμβάνουν ένα νέο, προαιρετικό, πλήρως ψηφιακό ταμπλό 12 ιντσών, με μεγάλη πληθώρα πληροφοριών και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης από τον οδηγό ως προς τις προβαλλόμενες πληροφορίες, κάνοντας την εμπειρία όσο πιο εξατομικευμένη γίνεται. Επιπλέον, διατίθενται στο προαιρετικό εξοπλισμό το θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρός bucket καθίσματα, καθώς και η δυνατότητα επιλογής των διακοσμητικών στοιχείων του εσωτερικού σε carbon, πέραν των άλλων τριών προϋπαρχόντων επιλογών. Δύο στοιχεία του εσωτερικού παρέμειναν ως είχαν από το pre-facelift μοντέλο, το SYNC 3 infotainment system και το SHAKER PRO premium ηχοσύστημα. Επιπλέον, πέραν των εκδόσεων GT350 και GT350R, υπάρχει και στις απλές εκδόσεις η ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide καθώς και το Active Valve Performance σύστημα εξάτμισης, το οποίο είναι σαν τα valvetronic aftermarket συστήματα, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα να αλλάζει η ένταση του ήχου, ανάλογα της προτίμησης του οδηγού. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η καινοτόμος λειτουργία «Καλού Γείτονα», σύμφωνα με την οποία μπορούν να ρυθμιστούν ώρες και τοποθεσίες στις οποίες το αυτοκίνητο κλείνει αυτομάτως τα κλαπέτα για μείωση του θορύβου. Προσωπικά το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον και σίγουρα θα το χρησιμοποιούσα.
Η ανανεωμένη, λοιπόν, Mustang είναι άλλη μία ενδιαφέρουσα, και εναλλακτική για τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής και ειδικά της Ελληνικής αγοράς, προσθήκη στη λίστα επιλογών στη κατηγορία των σπορ κουπέ αλλά και κάμπριο αυτοκινήτων που κινούνται σε εύρος τιμών από 50 έως 80 χιλιάδες ευρώ και σίγουρα είναι μία επιλογή που προσωπικά θα κοιτούσα πολύ σοβαρά καθώς δεν χάνει κανείς να δοκιμάσει και κάτι εκτός της πεπατημένης.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify