Alpine A110: Η γαλλική αντεπίθεση

Το πρώτο Α110, το οποίο κυκλοφόρησε το 1961 και παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1977, ήταν μία γεύση του τι μπορούν να κατασκευάσουν οι Γάλλοι στο κομμάτι των σπορ αυτοκινήτων. 40 χρόνια μετά, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, παρουσιάζουν την σύγχρονη εκδοχή του, πάλι με το όνομα Alpine A110. Ο κόσμος εντυπωσιάστηκε από την επιστροφή του θρυλικού αυτού ονόματος, και η Porsche απέκτησε άλλο ένα νέο δυνατό αντίπαλο στην κατηγορία της Cayman.

Το Α110 του ’17 εξωτερικά, θυμίζει αρκετά το σχέδιο και τις γραμμές του αρχικού αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικά στοιχεία, τα 4 εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πίσω σώματα με το σχέδιο Χ, πλέον βέβαια τεχνολογίας LED. Στόχος ήταν ένα ελαφρύ και ευέλικτο αυτοκίνητο, για αυτό και το Alpine είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, όχι μόνο στα εξωτερικά πάνελ και το σκελετό αλλά και όλα τα εξαρτήματα του συστήματος ανάρτησης, κάνοντας το άκαμπτο και ελαφρύ, όπως πρέπει να είναι ένα σωστό σπορ αυτοκίνητο. Οι τροχοί 18 ιντσών του κατασκευάζονται από την παγκοσμίου φήμης εταιρεία Otto Fuchs, ενώ η εταιρεία δίνει την επιλογή της τοποθέτησης forged ζαντών, οι οποίες είναι ακόμη μία επιλογή που βοηθάει στην διατήρηση του χαμηλότερου δυνατού βάρους. Τα φρένα του είναι δημιούργημα της Brembo, ενώ τα σύστημα ανάρτησης με διπλά ψαλίδια διασφαλίζει την καλύτερη δυνατή κύλιση, χωρίς το αυτοκίνητο να γίνεται πολύ σκληρό και κουραστικό όταν κινείται σε κακής ποιότητας δρόμους.

Το μηχανικό σύνολο αποτελείται από ένα τούρμπο 4κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 252 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 320Nm ροπής από τις 2000 σ.α.λ. . Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός κιβωτίου 7 σχέσεων, τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη. Το οποίο μπορεί να αλλάζει σχέσεις με ομαλότητα και ταχύτητα, αναδεικνύοντας και συμπληρώνοντας τις ικανότητες του κινητήρα. Το 0-100 πραγματοποιείται σε 4,5 δευτερόλεπτα, με τη τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χιλιόμετρα την ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) και το βάρος να ανέρχεται στα 1080, το Α110 επιτυγχάνει μία αναλογία 228 ίππων ανά τόνο. Την οδηγική εμπειρία συμπληρώνει το σύστημα Torque Vectoring, το οποίο φροντίζει να παρέχει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει επιλογέας οδηγικού προφίλ. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πρόγραμμα οδήγησης Normal, Sport και Track, το οποίο αλλάζει τις παραμέτρους στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, την ταχύτητα αλλαγής των ταχυτήτων από το κιβώτιο, το βάρος και την απόκριση του τιμονιού, την ένταση του ήχου της εξάτμισης αλλά και την παρέμβαση του VSC, του συστήματος ελέγχου και διαχείρισης πρόσφυσης.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα και η λειτουργικότητα. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι τα τύπου bucket, ελαφρού κράματος καθίσματα, τα οποία ζυγίζουν μόλις 13,8 κιλά, ενώ το εσωτερικό είναι διακοσμημένο με δέρμα, αλουμίνιο και carbon. Στο σύστημα ψυχαγωγίας κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα πληροφόρησης, το οποίο δείχνει κάθε λογής πληροφορία που αφορά το όχημα, με τη δυνατότητα διαμόρφωσης προσαρμοσμένων καρτελών, ώστε ο οδηγός να μπορέσεις να τα προσαρμόσει στο προσωπικό του γούστο και προτίμηση. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό έχει 4 ηχεία και σύστημα κλιματισμού, ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας έχει στη κεντρική κονσόλα θέση για τη τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου, συνδέοντας το με τεχνολογία NFC στο σύστημα.

Το Alpine A110 τιμά το πρόγονο του και έρχεται να ταράξει τα νερά, προσφέροντας μία εναλλακτική επιλογή, πέραν της πεπατημένης. Είναι όμορφο και πολλά υποσχόμενο, υποσχέσεις τις οποίες σύμφωνα με όσους το δοκίμασαν και το απέκτησαν, ικανοποιεί και με το παραπάνω. Επίσης, όντας περιορισμένης παραγωγής, έχει και μία αίγλη σπανιότητας έναντι του ανταγωνισμού.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1 2018 – Power Ranking (Μέρος 4ο)

Next Article

Ο Pedrosa αναλαμβάνει ρόλο δοκιμαστή στην KTM

Related Posts