GP Μεξικού – Αγώνας: Νίκη για τον Verstappen, πρωταθλητής ο Hamilton

MEXICO CITY, MEXICO – OCTOBER 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 and the rest of the field into turn one at the start during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Σε έναν αγώνα με συνεχείς ανακατατάξεις, ο Lewis Hamilton τερμάτισε τέταρτος και κατέκτησε τον πέμπτο του τίτλο στην Formula 1! Ο Max Verstappen ήταν ο νικητής του αγώνα, κερδίζοντας με σχετική ευκολία και με τους Vettel και Raikkonen να συμπληρώνουν το βάθρο.

Στην εκκίνηση, ο Lewis Hamilton εκτοξεύθηκε στην δεύτερη θέση, ενώ ο Ricciardo έπεσε στην 3η θέση. Πιο πίσω υπήρχαν επαφές, χωρίς όμως κάποιο μεγάλο ατύχημα. Ο Esteban Ocon μπήκε νωρίς στα pits για να αλλάξει την μπροστινή του αεροτομή, η οποία είχε υποστεί ζημιά μετά από επαφή με τον Nico Hulkenberg. Πρόβλημα από νωρίς είχε και ο Brendon Hartley και έτσι και εκείνος βρέθηκε στα pits. Ο Verstappen εκμεταλεύτηκε την ανοικτή πίστα μπροστά του και πριν το τέλος του 3ου γύρου διεύρυνε την διαφορά του από τον Hamilton στο +1.2.

Ο αγώνας του Alonso έληξε νωρίς, καθώς ο κινητήρας του άρχισε να βγάζει καπνούς από τον 4ο μόλις γύρο, ενώ είχε και κάποια επαφή νωρίτερα η οποία έσπασε ένα κομμάτι της μπροστινής αεροτομής του μονοθεσίου του. Η εγκατάλειψη αυτή έφερε την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Παράλληλα, ο Sebastian Vettel είχε ανεβεί στην 4η θέση, με τους Bottas και Raikkonen να τον ακολουθούν. Η υπόλοιπη δεκάδα δεν μεταβλήθηκε, με τον τοπικό ήρωα Sergio Perez να βρίσκεται στην 11η θέση.

Οι δυο Mercedes έκαναν “double stack”, πραγματοποιώντας pit stop το ένα πίσω από το άλλο, με τον Hamilton να βγαίνει 5ος και τον Bottas 8ος. Στον 13ο γύρο, έναν γύρο αμέσως μετά το pit stop της Mercedes, ο Ricciardo μπήκε και αυτός, βγαίνοντας 5ος και σκιαγραφόντας ένα πλάνο δυο pit stop, τουλάχιστον για τους κορυφαίους έξι οδηγούς. Τον Αυστραλό ακολούθησε ο έταιρος οδηγός της Red Bull, βγαίνοντας 3ος, ενώ η Ferrari δεν πραγματοποίησε κάποιο pit stop αρχικά, ποντάροντας στο “long game”.

Ο Verstappen προσπέρασε τον Raikkonen με ευκολία στον 15ο γύρο αξιοποιώντας τα καλύτερα ελαστικά του και το DRS, ενώ ο Vettel ανέφερε ότι τα δικά του hypersofts ξεκινούσαν να φθείρονται παραπάνω από το επιθυμητό. Ο Raikkonen προσπεράστηκε από τον Hamilton και τον Ricciardo σχεδόν σε μια κίνηση, ενώ ο Vettel μπήκε στα pits στον 18ο γύρο. Ο Raikkonen τον ακολούθησε αμέσως και έτσι ο Γερμανός βρέθηκε στην 4η θέση και ο Φινλανδός στην 6η. Οι μάχες δεν σταμάτησαν πιο πίσω, όπου τα μονοθέσια δεν φαίνονταν να μπορούν να ξεφύγουν το ένα από το άλλο. Υπήρξε μάχη για την 11η θέση μεταξύ έξι (!) οδηγών, ενώ ο Perez ανέβηκε στην 7η θέση εκμεταλλευόμενος τα supersofts του τα οποία μέχρι τον 21ο γύρο άντεχαν ως έναν βαθμό.

Στον 23ο γύρο, ο Hamilton ανέφερε ότι τα ελαστικά του δεν είχαν καλή αίσθηση, με τους μηχανικούς του να τον ενημερώνουν ότι έχουν ακόμα ένα σετ hypersofts, υποννοώντας ότι υπήρχε πιθανότητα για ένα πλάνο τριών pit stop, από την στιγμή που όλοι έτρεχαν με supersofts. Ο Gasly μπήκε για το 2ο του pit stop μόλις στον 28ο γύρο, ενώ ο αγώνας μπήκε στην στρατηγική του φάση σε εκείνο το σημείο, καθώς Mercedes, Ferrari και Red Bull προσπαθούσαν να βρουν την καταλληλότερη στρατηγική, δεδομένης της φθοράς των supersofts. Η δεκάδα στον 30ο γύρο ήταν Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Raikkonen, Perez, Sainz, Hulkenberg και Leclerc, με τις δυο Renault να παραμένουν σε έναν κάποιον σταθερό ρυθμό.

Ο Vettel πλησίαζε σταδιακά τον Ricciardo εκμεταλευόμενος την ανώτερη τελική της Ferrari και την πάντα ευπρόσδεκτη βοήθεια του DRS. Ο Carlos Sainz σταμάτησε στην 13η στροφή, προκαλώντας την εμφάνιση ενός δεύτερου VSC και τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα. Εκμεταλευόμενοι τον χαμηλότερο ρυθμό του VSC, οι άνθρωπο της Force India πραγματοποίησαν ένα καλό double stack, βάζοντας φρέσκα supersofts και στα δυο μονοθέσιά τους. Στην επανεκίνηση, ο Vettel προσπέρασε τον Ricciardo ανάμεσα σε ένα τρενάκι από backmarkers, καθώς οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων στις χαμηλότερες θέσεις ήταν ακόμα της τάξης των 1.3 δευτερολέπτων. Παρ’ όλα αυτά, ο Hulkenberg, ο οποίος βρισκόταν στην 7η θέση στον 36ο γύρο, βρισκόταν ήδη έναν γύρο (!) πίσω από τους πρωτοπόρους.

Ο Vettel συνέχισε την επέλασή του, προσπερνώντας τον Hamilton για την δεύτερη θέση στον 40ο γύρο. Ο Sergio Perez δυστυχώς δεν μπόρεσε να σημειώσει κάποιο θετικό αποτέλεσμα στο Grand Prix της πατρίδας του, εγκαταλείποντας στον 41ο γύρο λόγω κάποιου προβλήματος με τα φρένα, ενώ ο Ocon είχε επαφές με τον Brendon Hartley. Ο Hamilton ακούστηκε εκνευρισμένος σε ένα team radio στον 43ο γύρο, ενώ ανέφερε και δονήσεις, αλλά οι νέοι “μωβ” γύροι του δεύτερου Vettel δεν ήταν αρκετοί για να αλλάξουν την έκβαση του πρωταθλήματος. Η άβολη αίσθηση του Βρετανού σημειώθηκε από την Red Bull και ο Ricciardo τον πλησίαζε συνεχώς. Ο Romain Grosjean πραγματοποίησε το πρώτο του pit stop στον 47ο γύρο, ενώ ο Magnussen δεν είχε καλύτερη απόδοση, βρισκόμενος στην 16η και προτελευταία θέση.

Η πίεση του Ricciardo απέδωσε και οδήγησε τον Hamilton σε λάθος. Έτσι, ο Αυστραλός τον προσπέρασε και η Mercedes κάλεσε τον Hamilton στα pits για χρησιμοποιημένα ultrasofts. Ταυτόχρονα, ο Vettel κάλυψε το pit stop της Mercedes, σταματώντας για ultrasofts, ενώ ο Bottas είχε μπλοκάρισμα, χάνοντας μια θέση από τον Raikkonen. Έτσι, στον 49ο γύρο, μετά από pit stops και από τους Verstappen και Bottas, ήταν Verstappen, Ricciardo, Vettel, Raikkonen, Hamilton και Bottas.

Μετά από τα pit stops αυτά, η δράση μειώθηκε, με τον Verstappen να συνεχίζει μοναχικά να προηγείται όλων χωρίς να απειλείται, πάνω από έξι δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ricciardo. Ο Hamilton είπε στους μηχανικούς του ότι δεν θεωρεί λογικό να μην μπορεί να φτάσει τον χρονικό του στόχο με “φρέσκα” ελαστικά, παρ’ όλο που εκείνα που φορούσε ήταν χρησιμοποιημένα και παρ’ όλο που φυσικά η 5η θέση θα του εξασφάλιζε το πρωτάθλημα. Την ίδια στιγμή, ο Vettel πλησίαζε τον Ricciardo για δεύτερη φορά, χωρίς όμως να φαίνεται να μπορεί να τον περάσει. Ο Nico Hulkenberg ήταν στην 7η θέση, ο Charles Leclerc στην 8η και ίσως πιο εντυπωσιακά ο Stoffel Vandoorne στην 9η. Ο Marcus Ericsson έκλεινε την δεκάδα, στον 61ο γύρο.

Στον 62ο γύρο ο Daniel Ricciardo εγκατέλειψε από ακόμα έναν αγώνα λόγω αστοχίας, με την απογοήτευση να είναι εμφανής στα πρόσωπα της Αυστριακής ομάδας και ένα τρίτο VSC να εμφανίζεται. Ο Max Verstappen δικαιολογημένα ζήτησε από τους μηχανικούς του να ελέγξουν την τηλεμετρία του μονοθεσίου του, μιας και αυτή ήταν η τρίτη εγκατάλειψη μονοθεσίου με κινητήρα Renault στον αγώνα.

Από εκεί και έπειτα ο αγώνας είχε κριθεί. Ο Max Verstappen ήταν ο νικητής του Grand Prix Μεξικού και οι δυο Ferrari βρέθηκαν πίσω του στο βάθρο. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε τέταρτος, εξασφαλίζοντας το πρώτάθλημα και μαθηματικά και φτάνοντας τους πέντε τίτλους! Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Bottas, Hulkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericsson και Gasly.

 

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέση Οδηγός Χρόνος/Διαφορά
1 M. Verstappen 1:21.046
2 S. Vettel +17.316
3 K. Raikkonen +49.914
4 L. Hamilton +78.738
5 V. Bottas +1 γύρο
6 N. Hulkenberg +2 γύρους
7 C. Leclerc +2 γύρους
8 S. Vandoorne +2 γύρους
9 M. Ericsson +2 γύρους
10 P. Gasly +2 γύρους
11 E. Ocon +2 γύρους
12 L. Stroll +2 γύρους
13 S. Sirotkin +2 γύρους
14 B. Hartley +2 γύρους
15 K. Magnussen +2 γύρους
16 R. Grosjean +3 γύρους
17 D. Ricciardo DNF
18 S. Perez DNF
19 C. Sainz DNF
20 F. Alonso DNF

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Max Verstappen and Daniel Ricciardo on Mexico 2018

«Συγχρονισμένη οδήγηση» στην πρώτη στροφή ζητά ο Horner

Next Article

Ricciardo: Το μονοθέσιο είναι καταραμένο

Related Posts