O Lewis Hamilton νίκησε το Grand Prix Βραζιλίας σπάζοντας την παράδοση να μην κερδίζει αγώνα μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών, ενώ η μέτρια εμφάνιση των Ferrari δεν ήταν αρκετή για να αποτρέψει την Mercedes από την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Η εκκίνηση ήταν απολύτως καθαρή, με τους Bottas και Verstappen να κερδίζουν προσωρινά μια θέση, αλλά να τις χάνουν πριν το τέλος του πρώτου γύρου. Ο Έρικσον έχασε πολλές θέσεις πέφτωντας στην 10η και έχοντας μια επαφή με μια από τις Haas, ενώ ο Ricciardo ανέβηκε 9ος. Ο Leclerc διατηρήθηκε ψηλά, στην 6η θέση, ενώ οι δυο Renault είχαν μια στιγμή, καθώς ο Sainz έκανε λάθος, μετακινούμενος προς την μεριά του Hulkenberg.
O Verstappen οδήγησε από την πρώτη στιγμή επιθετικά και πέρασε τον Raikkonen και τον Vettel, καθώς ο Φινλανδός είχε με την σειρά του περάσει τον Γερμανό, μετά από λάθος του τελευταίου σε μια στροφή του μεσαίου τομέα. Οι δυο Renault έπεσαν πολύ πίσω, στην 13η και 14η θέση, στο τέλος του 7ου γύρου. Ο οδηγός της Red Bull πίεζε συνεχώς τον Bottas, τόσο που ο Hamilton ρώτησε τους μηχανικούς του τι ελαστικά χρησιμοποιούσε ο νεαρός. Ο έταιρος οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo, ανέβηκε στην 6η θέση και τελικά ο Verstappen πέρασε και τον Bottas στην αρχή του 10ου γύρου. Έτσι, ο Bottas βρέθηκε υπό την πίεση και του Raikkonen, ενώ οι μάχες αυτές για την τρίτη θέση επέτρεψαν στον Ricciardo να μειώσει την διαφορά του από τον πέμπτο Vettel.
Ο Ericsson συνέχισε να χάνει θέσεις και έπεσε στην 14η, ενώ η διαφορά Hamilton – Verstappen μειωνόταν συνεχώς. Ο Bottas ξεκίνησε να αμύνεται αποτελεσματικά απέναντι στον Raikkonen και έτσι δημιουργήθηκε ένα τρενάκι πίσω από το μονοθέσιό του. Τα πρώτα pit stops πραγματοποιήθηκαν πριν τον 20ο γύρο. Ο Bottas βγήκε 9ος, ενώ ο Hamilton 6ος, με τους δυο οδηγούς να φορούν τα μεσαία ελαστικά. Ο Ericsson εγκατέλειψε λόγω κάποιου προβλήματος στο πίσω μέρος της Sauber στον 22ο γύρο. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα, η δεκάδα ήταν Verstappen, Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Hamilton, Leclerc, Grosjean, Bottas, Magnussen και Perez.
Η μεσαία γόμα δεν φάνηκε να βολεύει τον Lewis Hamilton, ο οποίος στον 26ο γύρο παραπονέθηκε ότι τα ελαστικά του δεν είχαν καλή αίσθηση και έτσι έχανε χρόνο γύρο με τον γύρο προσπαθώντας να περάσει κάποιους backmarkers. Στον 28ο γύρο, o Vettel μπήκε στα pits για ένα σετ μεσαίων ελαστικών. Το εν λόγω pit stop ήταν εξαιρετικό, καθώς ολοκληρώθηκε σε μόλις 1.9 δευτερόλεπτα και ο Γερμανός βγήκε στην 9η θέση, πίσω από τις δυο Haas, τις οποίες και πέρασε εύκολα. Στον 32ο γύρο ήταν σειρά του Raikkonen να βάλει ενα σετ μεσαίων ελαστικών και βγήκε στην πίστα στην 7η θέση, πίσω από τον Vettel.
Μετά το pit stop του Raikkonen, η διαφορά του Hamilton από τον Verstappen ήταν οριακή για ένα pit stop, με τους δυο οδηγούς να προσπαθούν να κινηθούν πιο γρήγορα ώστε να έχουν ένα ασφαλές pit stop. O Nico Hulkenberg εγκατέλειψε στον 34ο γύρο λόγω ενός αγνώστου προβλήματος. Στον αμέσως επόμενο γύρο, ο Raikkonen άλλαξε θέση με τον Vettel και ο Verstappen μπήκε στα pits για ενα σετ soft ελαστικών. Το pit stop όμως ήταν κακό και η διαφορά του από τον Hamilton ήδη μικρότερη από την διάρκεια του pit stop και έτσι ο Ολλανδός βγήκε πίσω από τον Βρετανό.
Το επιθετικό κρεσέντο του Verstappen συνεχίστηκε αμέσως. Παρόλο που ο Hamilton βρέθηκε μπροστά, ο Verstappen πίεσε και πέρασε το Ασημί Βέλος στο τέλος του 39ου γύρου. Παράλληλα, ο Ricciardo πίεζε και αυτός τον Vettel για την 5η θέση. Στον γύρο, ο Ocon έκανε τρομερό λάθος και χτύπησε τον Verstappen στα “Senna S'”, καθώς εκείνος προσπαθούσε να τον περάσει υπό μπλε σημαία! Έτσι, διατήρησε την δεύτερη θέση, αλλά βρέθηκε πολύ κοντά στον τρίτο Raikkonen. Παρά την ζημιά στο μονοθέσιό του, ο Ολλανδός μείωσε και πάλι την διαφορά από τον Hamilton, συμβάν ενδεικτικό για την επίδοση της Red Bull στον αγώνα αυτόν.
Ο Vettel είχε χάσει μια θέση από τον Ricciardo και στον 51ο γύρο οι μηχανικοί του τού ζήτησαν να οδηγήσει ακόμα πιο γρήγορα, εξετάζοντας ένα σενάριο δυο pit stop. Λίγο αργότερα, οι μηχανικοί του Bottas του έδωσαν οδηγία να μην χρησιμοποιήσει άλλο το ERS στην πιο ισχυρή του ρύθμιση, κάτι που εκμεταλεύτηκε ο Ricciardo. Στον 54ο γύρο, ο Vettel τελικά σταμάτησε και έβαλε ένα σετ supersoft, βγαίνοντας στην 7η θέση. Η μειωμένη ισχύς από την μπαταρία της Mercedes επέτρεψε στον Ricciardo να συνεχίσει την πίεση στον Bottas και παρά την καλή άμυνα του Φινλανδού, ο Ricciardo πραγματοποίησε ένα πολύ καλό προσπέρασμα στην αρχή του 59ου γύρου.
Ο Ocon έλαβε μια ποινή stop-n-go 10 δευτερολέπτων, την οποία και εξέτησε αμέσως, ενώ ο Bottas μπήκε στα pits στον 60ο γύρο για ένα σετ μαλακών ελαστικών. Η στρατηγική της Mercedes απέδωσε και έτσι ο Φινλανδός βγήκε μπροστά από τον Vettel στην 5η θέση. Η διαφορά του Verstappen από τον Hamilton είχε πέσει στο +2.5 στο τέλος του 64ου γύρου. Ταυτόχρονα, και οι δυο McLaren τέθηκαν υπό εξέταση για αγνόοηση μπλε σημαίων. Στην αρχή του τελικού σταδίου αυτού, η δεκάδα ήταν Hamilton, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Bottas, Vettel, Leclerc, Grosjean, Magnussen και Perez.
Παρά τα προβλήματα με την φθορά των ελαστικών του, ο Hamilton διατήρησε την πρωτοπορεία του και αναδείχθηκε νικητής του Grand Prix. Στο βάθρο ανέβηκαν οι Verstappen και Raikkonen, ο οποίος αμύνθηκε εξαιρετικά απέναντι στον Ricciardo. Έτσι, η Mercedes κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για το 2018! Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Bottas, Vettel, Leclerc, Grosjean, Magnussen και Perez.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος/Διαφορά από τον προηγούμενο |
1 | L. Hamilton | 1:12.013 |
2 | M. Verstappen | +1.469 |
3 | K. Raikkonen | +4.764 |
4 | D. Ricciardo | +5.193 |
5 | V. Bottas | +22.943 |
6 | S. Vettel | +26.997 |
7 | C. Leclerc | +44.199 |
8 | R. Grosjean | +51.230 |
9 | K. Magnussen | 52.857 |
10 | S. Perez | +1 γύρος |
11 | B. Hartley | +1 γύρος |
12 | C. Sainz | +1 γύρος |
13 | P. Gasly | +1 γύρος |
14 | S. Vandoorne | +1 γύρος |
15 | E. Ocon | +1 γύρος |
16 | S. Sirotkin | +2 γύροι |
17 | F. Alonso | +2 γύροι |
18 | L. Stroll | +2 γύροι |
19 | N. Hulkenberg | DNF |
20 | M. Ericsson | DNF |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify