Οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν στην απόδοση κάποιας ποινής στην Racing Point Force India μετά την σχετική καταγγελία της Haas πριν το Grand Prix Άμπου Ντάμπι.
Η Αμερικανική ομάδα είχε καταθέσει καταγγελία σε βάρος της Force India, καθώς η πρώτη θεωρούσε ότι η δεύτερη είχε χρησιμοποιήσει σχέδια (αλλά και άλλους πόρους) άλλης εταιρίας, μετά και την αλλαγή διοίκησης που πραγματοποιήθηκε και έγινε αποδεκτή από την FIA στο φετινό Grand Prix του Βελγίου. Έτσι, η Haas θεώρησε ότι η Force India, όντας τεχνικά διαφορετική εταιρία από την προηγούμενη, δεν είχε δικαίωμα να χρησιμοποιεί τα τρέχοντα μονοθέσιά της στο φετινό πρωτάθλημα, ή τουλάχιστον στους εναπομείναντες αγώνες αυτού.
Μετά από μια χρονοβόρα ακρόαση η οποία διήρκησε δυο μέρες στο Άμπου Ντάμπι, οι αγωνοδίκες κατέριψαν την προσφυγή της Haas, δημοσιοποιώντας μια εκτενή ανακοίνωση. Στην ακρόαση συμμετείχαν οι Gunther Steiner, ο team manager Peter Crolla και ένας νομικός σύμβουλος για την Haas και ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων Andy Stevenson, ένας νομικός εκπρόσωπος και ένας γενικός σύμβουλος για την Force India. Επίσης, παρόντες ήταν οι Charlie Whiting (διευθυντής αγώνων F1 για την FIA) και Pierre Ketterer (επικεφαλής διοίκησης, ακεραιότητας και ρυθμιστικών ζητημάτων για την FIA) μέσω τηλεδιάσκεψης.
Οι αγωνοδίκες δημοσιοποίησαν εννέα (9) αποφάσεις μετά την ακρόαση, με το όλο θέμα να περιστρέφεται γύρω από τους κανονισμούς σχετικά με τα “καταγεγραμμένα εξαρτήματα” (“listed parts”).
Εν συντομία, η λίστα αυτή περιλαμβάνει εξαρτήματα τα οποία η κάθε ομάδα πρέπει να έχει σχεδιάσει η ίδια, αλλά μπορεί και να έχει προσλάβει άλλον σχεδιαστή ή παραγωγό, αρκεί αυτός να μην είναι ανταγωνιστής που συμμετέχει στο πρωτάθλημα. Η Haas ισχυρίστηκε ότι η Racing Point Force India δεν σχεδίασε, ούτε έκανε outsource αυτά τα εξαρτήματα, καθώς τα πήρε… έτοιμα από την Force India.
Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η προηγούμενη οντότητα της Force India δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ανταγωνιστής ή κατασκευαστής, καθώς δεν υπάρχει πλέον ως εταιρεία και οι κανονισμοί δεν αποκλείουν την προμήθεια εξαρτημάτων από πρώην ή αποκλεισμένη ομάδα. Έτσι, καμία περαιτέρω ενέργεια δεν έγινε από την FIA σχετικά με την καταγγελία της Haas.
Η καταγγελία αυτή έρχεται μετά από την γενικότερη αρνητική στάση που φαίνεται να έχουν κάποιες ομάδες του midfield σχετικά με το αν πρέπει να επιτραπεί στην Racing Point Force India να μπει απευθείας στην πρώτη «στήλη» των πληρωμών και να λάβει το χρηματικό έπαθλο που θα αντιστοιχεί στην θέση της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στο τέλος του φετινού πρωταθλήματος.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify