Ο Franz Tost, επικεφαλής της Toro Rosso, πιστεύει ότι το επίπεδο της κάθετης δύναμης των μονοθεσίων θα πρέπει να μειωθεί κατά 40-50%, ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις και το θέαμα στις πίστες.
Τα τελευταία χρόνια οι προσπεράσεις είναι ένα φαινόμενο το οποίο δεν γίνεται συχνά, έτσι για το 2019 αποφασίστηκε τα μονοθέσια να έχουν πιο απλές εμπρός πτέρυγες, αλλαγές στα bargeboards και μερικές ακόμα μικρές αλλαγές ώστε να μην επηρεάζονται από τον βρώμικο αέρα.
Το 2021 αναμένεται να έρθουν κι άλλες αλλαγές στα μονοθέσια, με τον Tost να εμμένει στην άποψή του ότι τα επίπεδα κάθετης δύναμης θα πρέπει να μειωθούν αρκετά:
«Έχουμε τόσο πολύ κάθετη δύναμη, κάτι που σημαίνει μεγάλες ταχύτητες στις στροφές, κανένας δεν μπορεί να ακολουθήσει εξαιτίας του βρώμικου αέρα και έχουμε λίγα σημεία δυνατού φρεναρίσματος. Πως να προσπεράσεις;
«Αυτό σημαίνει ότι οι FIA, FOM – και είναι άτομα που έχουν μεγάλη εμπειρία, όπως ο Ross Brown, o Pad Symmonds – ξέρουν ακριβός τι πρέπει να κάνουν: να μειώσουν τα αεροδυναμικά, την κάθετη δύναμη.
«Εγώ θα μείωνα το 40-50% της τωρινής κάθετης δύναμης, να κάνω τα μονοθέσια αρκετά λιγότερο σταθερά στις στροφές. Τότε ο κόσμος θα μπορεί να δει τους οδηγούς να παλεύουν με τα μονοθέσια.
«Τα μονοθέσια θα είναι πολύ πιο γρήγορα στην ευθεία, θα έχει ευκαιρίες να προσπεράσεις κάποιον – εξαιτίας των αυξημένων ζωνών φρεναρίσματος – και το ότι θα μπορείς να ακολουθήσεις στις στροφές.
«Είναι εύκολο να καταλάβουν αυτόν τον κανονισμό. Απλά πρέπει να τον θέλουν.»
Ο Ιταλός πιστεύει ότι το cost cap, στο οποίο είναι υπέρμαχος, το οποίο θα μειώνει αρκετά την κάθετη δύναμη δεν θα γίνει δεκτό από τις ομάδες.
Όταν ρωτήθηκε για το ποιος δεν συμφωνεί με αυτό, απάντησε: «Οι ομάδες! Ποτέ μην ρωτάς τις ομάδες.
«Οι νομοθέτες πρέπει να έρθουν με κανονισμούς και να πουν ‘δεχτείτε τους ή φύγετε’. Αλλά ρωτάνε τις ομάδες.
«Έρχονται στο Technical Working Group. Ποιος είναι στο Technical Working Group; Μηχανικοί. Ποτέ μην ρωτάς τους μηχανικούς!»
Πηγή: motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify