Πριν κάποιους μήνες, η McLaren παρουσίασε την πρώτη LT, LongTail, έκδοση σε μοντέλο της σειράς των entry level μοντέλων της, Super Series, την 600LT Coupe. Βασισμένη στην 570S, η McLaren την έκανε ελαφρύτερη, πιο αεροδυναμική αλλά της έδωσε και περισσότερο downforce μέσα από το εκτενές αεροδυναμικό facelift που της έκανε. Η 600LT ανέβηκε στη κορυφή του βάθρου της κατηγορίας της, αφήνοντας τον ανταγωνισμό, απλό θεατή. Τώρα, η McLaren πήγε στο επόμενο στάδιο, παρουσιάζοντας την 600LT Spider. Συνδύασε όλα τα θετικά της Coupe, φέρνοντας τον οδηγό σε επαφή με την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου.
Κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της 600LT έναντι της 570S, είναι το ότι το αυτοκίνητο είναι μακρύτερο, homage στο όνομα LongTail όπως είχε γίνει με τις αγωνιστικές F1 GTR LongTail τη δεκαετία του ’90, και στις δύο άκρες του, καθώς και χαμηλότερο. Στο πίσω μέρος, δεσπόζει μία σταθερή αεροτομή, και λίγο πιο πάνω οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων, η οποίες όχι μόνο φέρνουν τον οδηγό πιο κοντά στο άκουσμα τους, αλλά εξυπηρετούν και πρακτικούς σκοπούς, όπως καλύτερη απόδοση για το κινητήρα, καθώς και βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής στο πίσω μέρος, αλλά και στη ψύξη των μηχανικών μερών. Η οροφή της την κάνει να ζυγίζει μόλις 50 κιλά παραπάνω από την κλειστή έκδοση, προσθήκη που θεωρείται απειροελάχιστη, αν λάβουμε υπόψη ότι λόγω του carbon fibre MonoCell II ‘tub’ που χρησιμοποιείται, το οποίο λόγω της ακαμψίας που είδε είχε δεν χρειάστηκε κάποια επιπλέον ενίσχυση, η μόνη προσθήκη που έγινε, ήταν αυτή του μηχανισμού της οροφής. Στην οροφή, η McLaren χρησιμοποιεί ένα υλικό που η ίδια ονομάζει Sheet Moulding Compound (SMC) composite, το οποίο είναι ελαφρύτερο από ύφασμα και διατηρεί τις γραμμές της Coupe όσο περισσότερο γίνεται με την οροφή κλειστή, όντας hardtop convertible.
Η 600LT Spider μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με τη Coupe έκδοση της, δηλαδή τον 3,8 λίτρων V8 Twin-Turbo κινητήρα, απόδοσης 600 ίππων και 620Nm ροπής, με τη τελική της ταχύτητα να ανέρχεται στα 320 χιλιόμετρα την ώρα. Το κιβώτιο είναι 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, με τεχνολογία ignition cut, όπως και στην 675LT, το οποίο επιταχύνει τις αλλαγές ταχυτήτων και κάνει το χαρακτηριστικό σκάσιμο, στις αλλαγές. Το στεγνό βάρος της ανέρχεται στα 1297 κιλά, με μία αναλογία 463 ίππων ανά τόνο, αριθμό που τη φέρνει στη κορυφή της κατηγορίας της. Όσο, για το 0 – 100 ; Με τη χρήση Launch Control, επιτυγχάνεται σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Τα φρένα της 600LT προέρχονται από την 720S, όπως και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα αμορτισέρ. Και εδώ, το Active Dynamics Panel, έχει για το κινητήρα και την ανάρτηση, δύο ανεξάρτητους διακόπτες, με τρία προγράμματα, Normal, Sport και Track.
Ανοίγοντας τις Dihedral πόρτες της 600LT, αντικρίζει κανείς ένα εσωτερικό σχετικά λιτό, με στόχο τη λειτουργικότητα και την εργονομία, χωρίς την υπερβολική αύξηση του βάρους. Καθώς μπαίνει κανείς μέσα, περνάει πάνω από το MonoCell II, το οποίο στην 600LT Spider ζυγίζει μόλις κάτι λιγότερο από 75 κιλά. Εάν κάποιος επιλέξει τα super-lightweight carbon fibre καθίσματα, που προέρχονται από τη McLaren Senna, ζυγίζουν μόλις 8,1 κιλά το καθένα. Εναλλακτικά, υπάρχει η επιλογή των lightweight carbon fibre bucket από τη P1 ή των συμβατικών “Comfort” καθισμάτων από την 570S. Μόλις καθίσει κανείς στη θέση του οδηγού, αντικρίζει την οθόνη του ταμπλό, η οποία στη λειτουργία Race του διακόπτη P (Powertrain), αλλάζει την εικόνα φέρνοντας στο προσκήνιο την σχέση στο κιβώτιο και τα προοδευτικά shift light στο πάνω μέρος. Στη μέση της καμπίνας υπάρχει οθόνης του συστήματος infotainment IRIS, μέσα από την οποία ο οδηγός χειρίζεται και κάποια άλλα συστήματα του αυτοκινήτου όπως αυτό του κλιματισμού. Στη κεντρική κονσόλα, συνεχίζει το λιτό και λειτουργικό design, καθώς περιλαμβάνει το Active Dynamics Panel, τα πλήκτρα R, N, D για το κιβώτιο ταχυτήτων και το διακόπτη για την οροφή, το πίσω τζάμι-ανεμοθραύστη της οροφής και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στην 600LT Spider, η McLaren εξοικονόμησε 94,1 κιλά στο εσωτερικό, με τον αρχικό στόχο να είναι 90, ενώ αν το αυτοκίνητο εξοπλιστεί με το πακέτο Clubsport, η εξοικονόμηση ανέρχεται στα 102,4 κιλά.
Η 600LT Spider, είναι αυτό ακριβώς που λέει η McLaren, “The edge. Amplified“. Παίρνει όλα τα θετικά στοιχεία που έχει η Coupe, και τα πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, με ένα απλό αλλά πολύ αποδοτικό τρόπο, την χαρά και την ικανοποίηση που προσφέρει η ανοιχτή οδήγηση. Η αύξηση στο βάρος της είναι αμελητέα, καθώς ο μέσος οδηγός δεν θα την καταλάβει ποτέ και σίγουρα δεν θα αντιληφθεί τις μικρές διαφορές στις επιδόσεις, αλλά σίγουρα θα χαρεί την οδηγική εμπειρία περισσότερο, καθώς είναι ακόμα πιο κοντά στα ακούσματα του μοτέρ και των εξατμίσεων. Και εν τέλη, δεν είναι πάντα οι αριθμοί που κάνουν το αυτοκίνητο, αλλά τα συναισθήματα που αυτό προκαλεί στον οδηγό. Και εκεί, σίγουρα η Spider κερδίζει έναντι της Coupe. Όποια και να επιλέξει κανείς, σίγουρα δεν θα μείνει δυσαρεστημένος…
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify