Blog: Δήθεν ανησυχίες, μπροστά στην κατάρρευση συμφερόντων

Οι promoters 15 Grand Prix του φετινού πρωταθλήματος έπαθαν μία ξαφνική κρίση ενδιαφέροντος για το πού οδεύει η Formula 1 υπό την ηγεσία της Liberty Media – και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι.

Το πρωί της 29ης Ιανουαρίου, η FOPA (Formule One Promoters’ Association) εξέδωσε μία ανακοίνωση, με την οποία εκφράζει τις ανησυχίες της τόσο για την πορεία του σπορ, όσο και για την επέκταση του αγωνιστικού προγράμματος.

Η βασική ένσταση των promoters (ελληνιστί «διοργανωτές») αφορά το πλάνο που έχει η Liberty Media για το άμεσο μέλλον της F1, αφού θεωρούν πως αυτό δεν είναι ιδιαίτερα σαφές, και δεν επιτρέπει και στους ίδιους να προετοιμαστούν για επερχόμενες αλλαγές.

Έπειτα, αναφέρονται στο πόσο κοστοβόρο είναι για τον μέσο θεατή να παρακολουθήσει F1 από την άνεση του σπιτιού, χάρη στα υψηλά πακέτα συνδρομητικής τηλεόρασης ανά τον πλανήτη, αλλά και στο F1 TV Pro, που θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας από τις 18 Φεβρουαρίου.

Σε ό,τι αφορά το καλεντάρι, η FOPA εκφράζει την αντίδρασή της στην είσοδο νέων αγώνων με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος συμμετοχής (βλ. Μαϊάμι), κάτι που δύναται να βλάψει τα υπόλοιπα GP.

Τέλος, τονίζεται τη σημασία που έχει για τους ίδιους του διοργανωτές η συνεργασία με την F1 και τη FIA, ώστε όλες οι πλευρές να βοηθήσουν το σπορ να ανέβει επίπεδο.

Με λίγα λόγια, οι promoters καταλαβαίνουν ότι η ασυδοσία τελείωσε και παρουσιάζουν την «χασούρα» τους ως «ενδιαφέρον» – αν και έχουν βάση οι αντιδράσεις του σε έναν συγκεκριμένο τομέα.

Αρχικά, αυτό που θα πρέπει να βάζει σε υποψίες σχετικά με τις προθέσεις αυτής της ανακοίνωσης είναι το ποια Grand Prix δεν την υπέγραψαν: το Μπαχρέιν, το Μονακό, η Ρωσία, η Ιαπωνία, το Άμπου Ντάμπι και το Μεξικό. Εν ολίγοις, όλα τα GP που έχουν ισχύον, πολυετές συμβόλαιο με την FOM για την παρουσία τους στο πρόγραμμα.

Τα Grand Prix που δεν έχουν συμβόλαιο για το 2020 (με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Silverstone), αναζητούν μία λύση που θα επιτρέψει τη συνέχιση της ασυδοσίας της εποχής Ecclestone. Ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της F1 ήταν γνωστός για τις οικονομικές συμφωνίες που συνήθιζε να συνάπτει με τους εκάστοτε διοργανωτές, ώστε πάντα οι πίστες να βγαίνουν κερδισμένες, είτε ο αγώνας ήταν sold-out, είτε οι κερκίδες ήταν άδειες.

Το μεγάλο πρόβλημα των promoters πλέον είναι η θέληση της Liberty να σταματήσει αυτήν την πρακτική, «μοιράζοντας την πίτα» καλύτερα, ώστε να μπορέσει το πρόγραμμα να επεκταθεί ως και τους 25 αγώνες – μία σκέψη που ουκ ολίγες φορές έχει εκφραστεί από τους Αμερικανούς. Ειδικά η συμφωνία με το Μαϊάμι ήταν αυτή που «εξόργισε» τη FOPA (αν και όχι στο σύνολό της), αφού η πόλη της Φλόριντα φαίνεται πως θα έχει μία πιο «ευνοϊκή» μεταχείριση από τη FOM, ώστε να μπορέσουν να διπλασιαστούν οι αγώνες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το επιχείρημα περί ασαφούς πλάνου για το μέλλον του σπορ, έρχεται απλώς να συμβαδίσει με τα παράπονα των ομάδων, μόνο που για τους promoters, οι όποιες τεχνικές ή αγωνιστικές αλλαγές δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο. Στην ουσία, η FOPA έψαξε ακόμα έναν λόγο για να «εκθέσει» (ανεπιτυχώς) τη FOM.

Σε αυτό που έχει, όμως, ένα σημαντικό point, το οποίο θα πρέπει να ληφθεί υπ΄όψιν, είναι το ζήτημα του pay TV και των πακέτων των μεγάλων συνδρομητικών καναλιών για την Formula 1.

Στις μεγάλες αγορές, όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, η F1 είναι στα χέρια συνδρομητικών, που στερούν από μεγάλη μερίδα του κοινού την πρόσβασή του στις μεταδόσεις. Είναι τρομερό το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον πλανήτη που θα έχει δωρεάν μετάδοση και των πέντε session κάθε αγωνιστικού τριημέρου. Αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα για την προσέλκυση νέου κοινού, ή ακόμα και για την διατήρηση του υπάρχοντος, αφού ένας θεατής που τώρα θέλει να ξεκινήσει την ενασχόλησή του με το σπορ, καλείται να πληρώσει ένα υψηλό ποσό (στην Αγγλία, μία συνδρομή Sky Sports μπορεί να φτάσει και τις 80 λίρες μηνιαίως), οπότε αποθαρρύνεται και η F1 χάνει την ευκαιρία της.

Με κάθε άλλο παράπονο, η FOPA απλώς «απειλεί» την Liberty, όπως έχουν πράξει και οι ομάδες, μεμονωμένα. Δεν νοιάζεται πραγματικά για το μέλλον της F1, αφού είναι μία κίνηση που στόχο έχει την καλύτερη σύναψη συμφωνιών μεταξύ των promoters και της FOM. Αυτό, στην εποχή Ecclestone θα λυνόταν πίσω από κλειστές πόρτες, με γενναίες απολαβές για τις πίστες, εις βάρος του σπορ. Τώρα, οι Αμερικανοί θέλουν να αλλάξουν το τοπίο, και αυτό δεν αρέσει.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ανακοινώθηκε η ημερομηνία παρουσίασης της νέας Mercedes

Next Article

Ανήσυχος για την ταχύτητα της Toyota ο Neuville

Related Posts