Οι εκτιμώμενες διαφορές μεταξύ των ελαστικών της Pirelli για το 2019, τοποθετούν την Ferrari στην κορυφή της κατάταξης μετά το πέρας των πρώτων τεσσάρων ημερών του χειμερινού testing, κατά 0.5 δευτερόλεπτα.
Οι τρεις κορυφαίες ομάδες εχθές ήταν η Renault, η Toro Rosso και η Alfa Romeo, με την Mercedes να συμπληρώνει την τετράδα. Παρόλα αυτά, η Ferrari με τον Charles Leclerc ήταν στην πέμπτη θέση και μόλις 0.7 δεύτερα πίσω από τον χρόνο του Nico Hulkenberg χρησιμοποιώντας την τρίτη από τις πέντε διαφορετικές γόμες της Pirelli, την C3.
Οι έξι οδηγοί μπροστά από τον Leclerc σημείωσαν τους χρόνους αυτούς χρησιμοποιώντας την C5, την πιο μαλακή γόμα, η οποία σύμφωνα με την Pirelli είναι 1.2 δευτερόλεπτα γρηγορότερη από την C3.
Έτσι, εφαρμόζοντας τις εκτιμήσεις της Ιταλικής εταιρείας στην κατάταξη, η Ferrari βρίσκεται στην κορυφή αυτής, με τους Leclerc και Vettel να είναι οι μόνοι μέχρι στιγμής με χρόνο κάτω του 1:17. Ο Nico Hulkenberg πέφτει στην 6η θέση, πίσω από τον Antonio Giovinazzi, τον Lewis Hamilton και τον Romain Grosjean.
Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τους χρόνους στις δοκιμές, όπως οι χαρτογραφήσεις του κινητήρα και τα φορτία καυσίμου.
Το καύσιμο είναι ιδιαίτερα δύσκολο να παρακολουθηθεί, καθώς ο Daniil Kvyat σημείωσε χρόνο 1:17.704 σε μια προσπάθεια ενός γύρου με κατά πάσα πιθανότητα λίγα καύσιμα, ενώ ο Kimi Raikkonen έκανε τον γύρο της πίστας του Μοντμελό σε 1:17.762, σε μια προσπάθεια πέντε γύρων.
Προσαρμόζοντας τους χρόνους από την πρώτη εβδομάδα των δοκιμών σαν όλα τα μονοθέσια να χρησιμοποιούσαν την C5 γόμα είναι μια απλοϊκή διαδικασία η οποία δεν δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Είναι όμως ένας αξιόπιστος τρόπος να ληφθεί υπόψιν ένας παράγοντας που επηρεάζει τους χρόνους, τα ελαστικά.
Για αυτό υπογραμμίζεται η ασάφεια των χρονομετρήσεων μέχρι στιγμής ως προς την εξαγωγή συμπερασμάτων για τις δυνατότητες της κάθε ομάδας, καθώς η αλλαγή ενός μόνο παράγοντα, μετέβαλλε την κατάταξη.
Η ‘tyre-corrected’ κατάταξη φαίνεται να συμβαδίζει και με τα υπόλοιπα δεδομένα τα οποία δείχνουν ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα σε αυτή την χρονική φάση. Η εικόνα αυτή όμως θα αλλάξει την επόμενη εβδομάδα, όπου οι ομάδες θα δείξουν περισσότερη ταχύτητα μέσα στην πίστα.
Οδηγός | Πραγματικός χρόνος (ελαστικά) | Οδηγός | Προσαρμοσμένος χρόνος στα C5 ελαστικά |
Nico Hulkenberg | 01:17.393 (C5) | Charles Leclerc | 01:16.846 |
Alexander Albon | 01:17.637 (C5) | Sebastian Vettel | 01:16.961 |
Daniil Kvyat | 01:17.704 (C5) | Antonio Giovinazzi | 01:17.311 |
Kimi Raikkonen | 01:17.762 (C5) | Romain Grosjean | 01:17.363 |
Daniel Ricciardo | 01:17.785 (C5) | Lewis Hamilton | 01:17.377 |
Valtteri Bottas | 01:17.857 (C5) | Nico Hulkenberg | 01:17.393 |
Lewis Hamilton | 01:17.977 (C4) | Kevin Magnussen | 01:17.520 |
Charles Leclerc | 01:18.046 (C3) | Pierre Gasly | 01:17.580 |
Sebastian Vettel | 01:18.161 (C3) | Max Verstappen | 01:17.587 |
Lando Norris | 01:18.431 (C4) | Alexander Albon | 01:17.637 |
Antonio Giovinazzi | 01:18.511 (C3) | Daniil Kvyat | 01:17.704 |
Carlos Sainz | 01:18.558 (C4) | Kimi Raikkonen | 01:17.762 |
Romain Grosjean | 01:18.563 (C3) | Lance Stroll | 01:17.764 |
Kevin Magnussen | 01:18.720 (C3) | Daniel Ricciardo | 01:17.785 |
Pierre Gasly | 01:18.780 (C3) | Lando Norris | 01:17.831 |
Max Verstappen | 01:18.787 (C3) | Valtteri Bottas | 01:17.857 |
Pietro Fittipaldi | 01:19.249 (C4) | Carlos Sainz | 01:17.958 |
Lance Stroll | 01:19.664 (C2) | Pietro Fittipaldi | 01:18.649 |
Sergio Perez | 01:19.944 (C3) | Sergio Perez | 01:18.744 |
George Russell | 01:20.997 (C3) | Robert Kubica | 01:19.642 |
Robert Kubica | 01:21.542 (C2) | George Russell | 01:19.797 |
Πηγή: motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify