F1 2019: Power Ranking (Μέρος 2ο)

RED BULL RING, AUSTRIA – JUNE 30: Charles Leclerc, Ferrari SF90, leads Valtteri Bottas, Mercedes AMG W10, Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, Lando Norris, McLaren MCL34, Kimi Raikkonen, Alfa Romeo Racing C38, and the rest of the field at the start during the Austrian GP at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Red Bull Ring, Austria. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Το φετινό πρωτάθλημα της F1 πλησιάζει στο μέσον του. Λίγο πριν το αγγίξει, το TotalRacing.gr αξιολογεί οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους από το Ισπανικό ως το Αυστριακό Grand Prix.

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

Οι οδηγοί:

1.Max Verstappen

Δεν υπάρχει καλύτερος οδηγός φέτος από τον Max Verstappen. Είναι σταθερά στην πρώτη πεντάδα, επικρατεί άνετα των Ferrari και του teammate του, και στην Αυστρία κατέκτησε και την πρώτη νίκη της Red Bull-Honda εποχής. Βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, έχοντας αποφύγει τα λάθη, διατηρώντας όμως το επιθετικό στιλ οδήγησης που τον χαρακτήρισε στα πρώτα χρόνια της καριέρας του – απλά, το έχει λειάνει αρκετά.

2. Lewis Hamilton

Αν δεν ήταν τόσο μπροστά ο Verstappen, ο Lewis Hamilton θα ήταν το ευκολότερο #1 στην ιστορία των power rankings. Είναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος οδηγός της Mercedes, ειδικά στους αγώνες, και 4 νίκες στα τελευταία 5 Grand Prix, δεν χωρά δεύτερη σκέψη για το ποιος είναι το φαβορί για τον τίτλο του πρωταθλητή, ήδη από τον 9ο αγώνα. 

3. Lando Norris

Η McLaren έχει ένα «διαμάντι» στα χέρια της. Ο Lando Norris αποτελεί το μεγαλύτερο asset της ομάδας για το μέλλον, και αυτό φαίνεται από την σταθερότητά του παρά το ότι είναι rookie σε μία φουρνιά γεμάτη ταλαντούχους νέους οδηγούς. Στα σημεία έχει χάσει από τον Sainz, κι αυτό λέει πολλά για το τι εστί οδηγικά ο Βρετανός.

4. Charles Leclerc

Αν μπορούσαμε, θα βάζαμε τόσο τον Leclerc, όσο και τον Norris στην 3η θέση. Ο Μονεγάσκος, όμως, παραμένει ένας οδηγός που έχει αρκετά σκαμπανεβάσματα στη φετινή του πορεία. Οι παρορμητικές κινήσεις στο Μονακό του στέρησαν πολύτιμους βαθμούς εκείνη τη μέρα, αλλά από τότε, έχει καταφέρει να τερματίσει ψηλότερα από τον Vettel σε 2 αγώνες (Γαλλία και Αυστρία). Υψίστης σημασίας, το γεγονός ότι έχει βελτιώσει την απόδοση του στις κατατακτήριες, κι αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά.

5. Sebastian Vettel

Πέραν του τριημέρου στον Καναδά, ο Sebastian Vettel δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση. Στη Γαλλία ήρθε η πιο ανησυχητική του εμφάνιση. Σε ένα τριήμερο στο οποίο ο teammate του πήρε το μέγιστο από ένα μονοθέσιο που δε βρήκε ποτέ τα πατήματά του στο Paul Ricard, ο Γερμανός ήταν εκτός βάθρου κατά πολύ. Είναι δύσκολο πλέον να παλέψει για τον τίτλο, αλλά οφείλει να παλέψει για την θέση που θα κατέχει στην ομάδα.

6. Carlos Sainz

Αν και υπολείπεται οριακά του Norris, αφού οι δυο τους «ανταλλάζουν γροθιές» σε κάθε αγώνα για το ποιος θα επικρατήσει, δεν θα έπρεπε να είναι έτσι. Όσο δύσκολο κι αν είναι να σκεφτούμε τον Sainz σαν «βετεράνο», είναι. Κουβαλά την εμπειρία 6 ετών στην F1, και χάνει από έναν rookie. Αυτό είναι εξαιρετικά νέα για τη McLaren που βλέπει τους οδηγούς της να παλεύουν, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα και τις επιδόσεις τους, αλλά δεν είναι το ίδιο θετικό για τον Ισπανό οδηγό. Πάντως, είναι πολύ καλός, στους κορυφαίους του midfield φέτος, κι αυτό δεν μπορεί να του το πάρει κανείς.

7. Nico Hulkenberg

Μπορεί η Renault να μη βρίσκεται εκεί που θα ήθελε (ή που θα έπρεπε), αλλά ο Nico Hulkenberg παίρνει σχεδόν σε κάθε αγώνα το μέγιστο από το μονοθέσιο. Εκμεταλλευόμενος την εμπειρία τόσο με την ομάδα, όσο και μέσα στις μάχες του midfield, έχει καταφέρει να συλλέξει πολύτιμους βαθμούς.

8. Valtteri Bottas

Bottas 2.0=ενδεχομένως το πιο σύντομο ανέκδοτο του παγκόσμιου αθλητισμού για το έτος 2019. Ο Φινλανδός λύγισε υπό πίεση, ηττάται συνεχώς από τον Hamilton (φωτεινή εξαίρεση το βάθρο στην Αυστρία), και αποδεικνύει πως δεν είναι σε θέση να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο σταθερά και με συνέπεια. Είναι, όμως, το ιδανικό νο.2 στη Mercedes, κι ίσως έτσι θα εξασφαλίσει ακόμα ένα μονοετές συμβόλαιο για το 2020.

9. Kimi Raikkonen

Το σερί αγώνων σε Ισπανία, Μονακό και Καναδά ήταν τρομακτικά κακό για την Alfa Romeo. Όταν, όμως, ήρθαν οι αναβαθμίσεις για τη Γαλλία και την Αυστρία, ο ‘Iceman’ έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα από τον καθένα στο midfield: πήρε αποτελέσματα ανώτερα από αυτό που του επιτρέπει το μονοθέσιό του. Στη σημερινή F1, οι οδηγοί είναι δέσμιοι των αυτοκινήτων τους, κι ο Raikkonen δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Ωστόσο, όταν όλα δένουν όπως εκείνος τα θέλει, είναι έτοιμος να εκμεταλλευτεί το πακέτο που του δίνεται.

10. Pierre Gasly

Ο Γάλλος είναι απογοητευτικός φέτος – τόσο, που βαθμολογικά βρίσκεται πιο κοντά στους οδηγούς του midfield παρά σε εκείνους των τριών πρώτων ομάδων. Η θέση του στο παρόν Power Ranking ίσως και να είναι αρκετά υψηλή, αλλά δικαιολογείται εν μέρει από την 6η θέση που κατέλαβε στη Ισπανία και την 6η στο Μονακό, που αποτελούν και το καλύτερο σερί αποτελεσμάτων για τον ίδιο στη φετινή χρονιά. 

11. Sergio Perez

Η RP19 είναι μακράν το πιο απρόβλεπτο μονοθέσιο της χρονιάς, και ίσως αυτό που κανείς δεν περίμενε να είναι τόσο χαμηλά σε απόδοση στην πλειονότητα των αγώνων. Παρόλα αυτά, ο «μαέστρος» του midfield, ο άνθρωπος που γεννήθηκε για να οδηγεί το 5ο μονοθέσιο του grid, είναι σε θέση να πάρει αποτέλεσμα ακόμα κι όταν έχει να αντιμετωπίσει τρεις καλύτερες ομάδες. Highlight του είναι η 11η θέση στην Αυστρία, αφού βαθμούς δεν έχει πάρει από το Μπακού και μετά. 

12. Daniel Ricciardo

Πώς γίνεται ο Ricciardo να βρίσκεται τόσο χαμηλά, σας ακούμε και ρωτάτε. Γιατί υπάρχουν μεγαλύτερες προσδοκίες από τον Αυστραλό, σας απαντάμε. Είναι σαφές πως η Renault δεν αποδίδει όπως θα έπρεπε, αυτό δεν αμφισβητείται. Αλλά, το βεληνεκές του συγκεκριμένου οδηγού είναι τέτοιο που δεν του επιτρέπει να μην μπορεί να ξεπεράσει τον σκόπελο του Hulkenberg σε κάθε αγώνα. Το ότι ηττάται από τον οδηγό που δεν έχει ανέβει ακόμα σε βάθρο, θα πρέπει να κρούσει των κώδωνα του κινδύνου για τον ίδιο, που ακόμα ψάχνει τα πατήματά του στη νέα του ομάδα.

13. George Russell

Θα μπορούσε να βρίσκεται πιο ψηλά, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα για το τι οδηγός είναι ο George Russell με το μονοθέσιο το οποίο έχει στα χέρια του. Είναι σαφές, πάντως, πως το επίπεδό του είναι τρομερά υψηλό – άλλωστε, κάτι είδε η Mercedes και έψαξε να του βρει θέση στο grid. Κερδίζει κατά κράτος τον Kubica, με την Αυστρία να αποτελεί τον καλύτερο αγώνα του μέχρι στιγμής, αφού η 18η θέση στην οποία τερμάτισε δεν αντικατοπτρίζει τη μαχητικότητα που έδειξε στα πρώτα στάδια του GP, παλεύοντας με σαφώς ανώτερους συνδυασμούς.

14. Alexander Albon

Η 8η θέση στο Μονακό ήταν ένας πραγματικός άθλος για τον Ταϊλανδό οδηγό, που φέτος κάνει μία αρκετά περίεργη rookie season. Δεν είναι κακός, δεν είναι επικίνδυνος, δεν είναι υπερεκτιμημένος, αλλά δεν είναι κι αυτό που θα περίμεναν οι άνθρωποι της Toro Rosso. Το γεγονός ότι βρίσκεται μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον πολύπειρο teammate του αποτελεί ενδεικτικό του πόσο δύσκολη σεζόν διανύει ο Ρώσος και πόσο σημαντικοί ήταν εκείνοι οι 3 βαθμοί στο Πριγκιπάτο, αλλά έχει ακόμα να κάνει πολλά.

15. Lance Stroll

Έχοντας ως δεδομένο ότι η RP19 είναι ένα αρκετά απρόβλεπτο μονοθέσιο, κινούμενο προς το φάσμα του κακού, ο Lance Stroll στέκεται αξιοπρεπώς φέτος. Με εξαίρεση τις κατατακτήριες, στις οποίες αποκλείεται συνεχώς από το Q1, ο Καναδός έχει στους 5 τελευταίους αγώνες, ένα τερματισμό στους βαθμούς, στον αγώνα της πατρίδας του, στον καλύτερο φετινό του αγώνα. Είναι σε φάση προσαρμογής, όπως και ο Perez, αλλά δεν είναι κακός per se. 

16. Daniil Kvyat

Όπως και από τον Albon, έτσι και από τον Kvyat, η Faenza περίμενε περισσότερα. Η αίσθηση μέσα από το εργοστάσιο είναι πως κανείς εκ των δύο δεν αποδίδει ως αναμενόταν, και στον Ρώσο «πέφτει» περισσότερο το βάρος των ευθυνών. Η 7η θέση στο Μόντε Κάρλο ήταν πραγματικά μία έκπληξη, και ένα «πυροτέχνημα» μέσα στη φετινή χρονιά. Τόσο το δικό του «ταβάνι», όσο και της ομάδας του, είναι αρκετά πιο ψηλά.

17. Kevin Magnussen

Στις συνεχείς δυσκολίες της Haas, ο Magnussen εμφανίζεται εξίσου κακός, αλλά ελαφρώς καλύτερος του teammate του. Ο Δανός αποδεικνύει πλειστάκις πως δεν έχει τα εχέγγυα να βελτιώσει το μονοθέσιο, όντας ανταγωνιστικός μόνο όταν του το επιτρέπει η VF-19. Είναι μεγάλο μείον αυτό σε έναν τόσο ανταγωνιστικό midfield όσο το φετινό, και συνεχίζει να το πληρώνει ακριβά και στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος.

18. Romain Grosjean

Οι απαιτήσεις από τον βετεράνο Grosjean είναι πολύ υψηλές, και κάθε χρόνο καταφέρνει να απογοητεύει και περισσότερο. Δεν είναι σε θέση να φέρει αποτελέσματα, ούτε στις «καλές» μέρες της Haas, έχοντας μόλις δύο βαθμούς (!) μετά από 9 αγώνες.

19. Antonio Giovinazzi

Με εξαίρεση τον τερματισμό μέσα στους βαθμούς στην Αυστρία, ο Giovinazzi είναι κατώτερος των προσδοκιών (κι ήταν αρκετά χαμηλές): ηττάται συνεχώς από τον Raikkonen, και χάνει από όλους τους rookie κατά κανόνα. Το γεγονός ότι απείχε δύο χρόνια από τους αγώνες είναι ένα «ελαφρυντικό», αλλά δεν δικαιολογεί τα αποτελέσματα, ειδικά στους αγώνες όπου η Alfa Romeo είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστική.

20. Robert Kubica

Σκιά του εαυτού του ο Πολωνός, που απλώς θα βγάλει τη σεζόν και -πιθανότατα- θα αποχωρήσει από την F1. Είναι βέβαιο πως η FW42 είναι ένα κακό μονοθέσιο, αλλά στη μοναδική μάχη που μπορεί να δώσει ο Kubica φέτος, χάνει κατ’ εξακολούθηση. Και το χειρότερο για τον ίδιο είναι πως χάνει την αξιοπρέπειά του κατηγορώντας την ομάδα για εύνοια προς τον teammate του.

 

Οι ομάδες:

1.Mercedes

Η Mercedes μοιάζει άτρωτη μπροστά στον ανταγωνισμό, έκανε το απόλυτο μέχρι την Γαλλία, έστω κι αν χρειάστηκε αρκετές καραμπόλες για να κερδίσει στον Καναδά. Η ήττα στην Αυστρία είναι ένα μικρό ψεγάδι στην μέχρι στιγμής κυριαρχική σεζόν της γερμανική ομάδας.

2. Red Bull

Οι Ταύροι έχουν την ικανότητα να διεκδικούν τη νίκη σε κάθε πίστα που τους ταιριάζει. Κι αν η καλή εμφάνιση στο Red Bull Ring ήταν αυτοσκοπός, η εκκωφαντική επιτυχία του Max Verstappen ήταν το αποτέλεσμα που όλοι οι εργαζόμενοι στο Milton Keynes ήξεραν πως θα αποτελούσε το επιστέγασμα μιας εξαιρετικής προσπάθειας στη συνεργασία με την Honda.

3. McLaren

«Ώπααα.» Αυτό αναφώνησαν οι περισσότεροι όταν είδαν τον Lando Norris και τον Carlos Sainz να γράφουν ταχύτερους γύρους από τον Sebastian Vettel στις κατατακτήριες του Paul Ricard. Μια εβδομάδα αργότερα η McLaren ήταν η μόνη ομάδα του midfield που κατάφερε να βάλει σε 2 συνεχόμενους αγώνες και τα 2 μονοθέσια στους βαθμούς. Η απόσταση από την κορυφή παραμένει αχανής, αλλά εάν κάποια ομάδα μπορεί να την καλύψει, αυτή είναι η McLaren.

4. Ferrari

Εάν κάποιος πει πως η Ferrari θα μπορούσε να έχει 4 νίκες μέχρι τώρα, δεν θα έπεφτε πολύ έξω. Αλλά η Ferrari με τον έναν ή τον άλλον τρόπο δεν έχει καμία και για αυτό δεν θα πρέπει να κοιτάξει ούτε τους αγωνοδίκες, ούτε την FIA, αλλά τον ίδιο της τον εαυτό. Τα σημάδια είναι καλύτερα στους τελευταίους αγώνες, αλλά η διαφορά από την Mercedes παραμένει χαώδης.

5. Renault

Εάν έμεναν μόνο οι τελευταίες εντυπώσεις, δηλαδή αυτές που άφησε η Renault στο καταστροφικό τριήμερο στο Spielberg, τότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η γαλλική ομάδα θα ήταν πιο χαμηλά. Παρόλα αυτά, οι 4/8 βαθμολογήσεις στους τελευταίους αγώνες, είναι παραδόξως ένα καλό αποτέλεσμα για το κλειστό midfield της φετινής χρονιάς. 

6. Toro Rosso

Το αποτέλεσμα στο Μονακό ήταν εξαιρετικό, αλλά η αλήθεια είναι πως έκτοτε ούτε η ομάδα, ούτε οι οδηγοί έχουν προσφέρει τα αναμενόμενα. Πάντως, η διαφορά από τις παραπάνω θέσεις δεν είναι μικρή, οι ανταγωνιστές της αντιμετωπίζουν κι αυτοί τα δικά τους προβλήματα και η Toro Rosso θα έχει ακόμη πολλές ευκαιρίες για κάτι καλύτερο.

7. Alfa Romeo

Μετά από μια απογοητευτική σειρά αγώνων σε Ισπανία, Μονακό και Καναδά, η Alfa επανήλθε μέσω του Kimi Raikkonen στην Γαλλία και πήρε τον πρώτο της διπλό τερματισμό στην Αυστρία. Εάν αυτές οι εμφανίσεις είναι παροδικές μένει να φανεί, αλλά για την ώρα στην ομάδα απολαμβάνουν την έκτη θέση της βαθμολογίας.

8. Haas

Ugh. Οι Magnussen-Grosjean χάλασαν μόνοι τους ένα εύκολο 7-8 στην Ισπανία, ο Magnussen έσωσε ό,τι μπορούσε στο Μονακό κι έκτοτε κανένα σημείο ζωής. Καλύτερος τερματισμός στους 3 τελευταίους αγώνες είναι η 14η θέση του Grosjean στον Καναδά και πλέον η βελτίωση είναι μονόδρομος εάν στην αμερικανική ομάδα θέλουν να αποφύγουν την ένατη θέση.

9. Racing Point

Το πρόβλημα για τη νεοσύστατη ομάδα ξεκινάει το Σάββατο. Το μονοθέσιο δεν είναι αρκετά γρήγορο στον έναν γύρο κι έτσι οι Perez και Stroll έχουν ένα βουνό μπροστά τους στον αγώνα. Εάν η εναλλακτική στρατηγική που συνήθως εφαρμόζουν στην ομάδα πετύχει, εάν η πίστα βολεύει το μονοθέσιο κι εάν ο οδηγός είναι σε καλή μέρα, τότε μπορεί να μπει στους βαθμούς. Για την Racing Point όμως, όπως και για οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο midfield, τόσα “εάν” είναι πάρα πολλά.

10. Williams

Θα γράψουμε περισσότερα για την Williams όταν ξαναγίνει ομάδα της F1.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Γερμανίας - Αγώνας: Βόλτα και νίκη για Marquez

Next Article

Μικρό πακέτο αναβαθμίσεων για τη Ferrari και στο Silverstone

Related Posts