Το Rally Τουρκίας αποτελεί τον 11ο γύρο του πρωταθλήματος του WRC, και είναι ένας από τους απαιτητικούς αγώνες στο καλεντάρι, δοκιμάζοντας εξίσου μηχανές και ανθρώπους.
Η ιστορία του Rally Τουρκίας ξεκινά το 2000 όταν μπήκε σε εφαρμογή η ιδέα διοργάνωσης ενός διεθνή αγώνα. Τότε ο αγώνας ονομαζόταν Anatolian Rally. Το ντεμπούτο του Rally Τουρκίας στο WRC έγινε το 2003, όπου από τα 62 πληρώματα που πήραν εκκίνηση τερμάτισαν μόλις τα 27. Ο αγώνας παρέμεινε στο πρόγραμμα του WRC μέχρι και το 2010, με μόνες εξαιρέσεις το 2007 και το 2009. Κατάφερε να επιστρέψει ξανά το αν και το μέλλον του στον θεσμό δεν είναι καθόλου σίγουρο.
Οι ειδικές του αγώνα είναι αρκετά σκληρές, θυμίζοντας αρκετά αυτές των ειδικών του Rally Ακρόπολις, και γι αυτό τα δύο τελευταία χρόνο έχουν έρθει για δοκιμές οι 3 από τις 4 ομάδες του WRC στην χώρα μας.
Πολυνίκης του αγώνα είναι ο Sebastien Loeb που μετρά 3 νίκες (2004, 2005, 2010). Στους κατασκευαστές τις περισσότερες νίκες της έχει η Citroen με 4. Πρώτος νικητής του αγώνα το 2003 ήταν ο Carlos Sainz.
Το φετινό πρόγραμμα του Rally Τουρκίας έχει μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το περσινό, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 309,86.
Την Πέμπτη θα διεξαχθεί το Shakedown, η τελετή εκκίνησης και η νυχτερινή υπερειδική, που παραμένει ίδια από πέρσι.
Την Παρασκευή τα πληρώματα θα κινηθούν νοτιοανατολικά στις πιο σκληρές ειδικές του αγώνα. Μάλιστα η Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, με 161 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Το Σάββατο οι ειδικές βρίσκονται στα δυτικά και η μορφή τους είναι παρόμοια με αυτών της Παρασκευής.
Την Κυριακή τα πληρώματα θα έχουν πιο εύκολη δουλειά, αφού οι ειδικές δεν είναι τόσο απαιτητικές. Όπως και πέρυσι, η PowerStage τελειώνει στο Service Park, όπου θα γίνει και η απονομή.
Στο Rally Τουρκίας θα εκκινήσουν 54 πληρώματα, με τα 23 από αυτά δηλωμένα στο εθνικό πρωτάθλημα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify