GP Σιγκαπούρης: Πέντε πράγματα που μπορούμε να περιμένουμε

Ένας ιδιαίτερος αγώνας έρχεται το προσεχές Σ/Κ, τόσο μοναδικός στο καλεντάρι που η προετοιμασία των οδηγών για αυτόν ξεκινά ως και 10 μέρες πριν τη μέρα που θα μπουν στο μονοθέσιο.

Αυτό καθιστά το Grand Prix της Σιγκαπούρης ένα από τα πιο αναμενόμενα της σεζόν. Πέραν των χαρακτηριστικών της πίστας, που είναι ουσιαστικά ένα παραδοσιακό street circuit με κλειστές στροφές, ελάχιστες ευκαιρίες για προσπέρασμα και μπαριέρες χιλιοστά μακριά από την αγωνιστική γραμμή, το περιβάλλον της Marina Bay κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα.

Πέρα από το τοξικό νέφος που πλήττει την ατμόσφαιρα της χώρας εδώ και μερικές εβδομάδες (για το οποίο μιλήσαμε εδώ), όλο το πρόγραμμα των οδηγών και των ομάδων το τριήμερο στη Σιγκαπούρη είναι κάτι το μοναδικό σε όλο το πρόγραμμα. Πρωινό το μεσημέρι, μεσημεριανό το βράδυ, ύπνος στις 4 το πρωί για να σηκωθεί ο οδηγός στις 12:00. Είναι άλλος κόσμος.

Σε αυτό το περιβάλλον, υπό αυτές τις συνθήκες, έχουμε δει μερικούς από τους πλέον ενδιαφέροντες (ειδεμή συναρπαστικούς) αγώνες της σύγχρονης ιστορίας του σπορ: από το crashgate του 2008 ως την απίστευτη μάχη Alonso-Vettel το 2010, μέχρι το έπος του 2017 που είδε για πρώτη φορά τη βροχή να παίζει τον ρόλο της στον αγώνα.

Η φετινή έκδοση του Grand Prix, η 12η, αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στη μάχη του τίτλου, αλλά και στη δυναμική του midfield φτάνοντας στην τελική ευθεία. Κι εξηγούμαστε:

 

1. Mercedes και Red Bull θα έχουν τον πρώτο λόγο

Σε αντίθεση με τα πρώτα χρόνια της υβριδικής εποχής, η Mercedes πλέον φαίνεται να υπερέχει αισθητά στον τομέα της αεροδυναμικής έναντι των άμεσων αντιπάλων της – ειδικά της Ferrari. Οι Γερμανοί θεωρούσαν «Αχίλλειο πτέρνα» τους τον αγώνα στη Σιγκαπούρη, λόγω των απαιτήσεων που έχει αυτός σε κάθετη δύναμη. Παρόλα αυτά, η φετινή εικόνα της W10 καθιστά τους πρωταθλητές τα απόλυτα φαβορί για pole position και νίκη στη Marina Bay.

Μόνο η Red Bull μπορεί να τους αμφισβητήσει, για τους ίδιους λόγους. Μετά από δύο αγώνες στους οποίους δεν ήταν σε θέση να παλέψει πραγματικά για τη νίκη, εξαιτίας της φύσης των σιρκουί και των ατυχιών/ποινών των οδηγών της, η Σιγκαπούρη μοιάζει όαση για την RB15, τη Honda, και τον Verstappen. Το ζήτημα είναι να μπορέσουν να δείξουν τη δυναμική που είχαν στο Μονακό ή στην Ουγγαρία. Αν οι Αυστριακοί βρίσκονται σε αυτό το επίπεδο, δεν είναι ανέφικτος στόχος η νίκη.

 

2. Ο Hamilton θα «ξεφύγει» στο πρωτάθλημα – έτι περαιτέρω

Βρισκόμαστε πλέον σε αυτή τη φάση της χρονιάς, κατά την οποία ο Lewis Hamilton δείχνει γιατί είναι 5 (και προσεχώς 6) φορές πρωταθλητής. Τα τελευταία χρόνια, μετά τη Μόντσα, είναι στην καλύτερή του κατάσταση. Η περυσινή pole στη Σιγκαπούρη αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη.

Ακόμα κι αν δεν κερδίσει την Κυριακή, θα πάρει προβάδισμα (κι άλλο) στο πρωτάθλημα. Η διαφορά του από τον 2ο Valtteri Bottas είναι πλέον στους 63 βαθμούς, και θα μεγαλώσει, σε έναν αγώνα που ο Φινλανδός παραδοσιακά δεν τα πάει περίφημα.

 

3. Η Ferrari θα γυρίσει στα δύσκολα Σ/Κ

Μετά το Σπα και τη Μόντσα, δύο πίστες που ταίριαξαν απόλυτα στα χαρακτηριστικά και τα δυνατά σημεία της SF90, η Ferrari θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες ενός Grand Prix με υψηλές θερμοκρασίες, και τρομερές απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη.

Αυτό -θεωρητικά- θα την αφήσει αρκετά πίσω σε σχέση με τις Mercedes και Red Bull, ίσως κι εκτός βάθρου. Σε πλήρη αντιδιαστολή με αυτό που ίσχυε ως και το 2017, η Scuderia δεν «στοχεύει» πια αυτόν τον αγώνα, και θα περιμένει υπομονετικά τη Ρωσία για να δείξει πάλι τη δυναμική της.

 

4. Η McLaren θα έχει ενδιαφέρον να τη δει κανείς

Σε αντίθεση με τη Ferrari, η McLaren έχει την ευκαιρία να βρει ξανά τον εαυτό της στη Σιγκαπούρη. Στο Σπα, η ατυχία της στέρησε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Στη Μόντσα, δε τη βόλεψε η πίστα.

Η Marina Bay, όμως, είναι μία διαδρομή που της έχει φερθεί πολύ καλά και στο πρόσφατο παρελθόν, με την 7η θέση του Alonso πέρυσι να αποτελεί ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα της ομάδας.

Ο Sainz έχει να θυμάται και την επική 4η θέση εκεί το 2017,  και με την MCL34 να εμφανίζεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε κλειστές, τεχνικές πίστες (με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόδοσή της στην Ουγγαρία), ένας διπλός τερματισμός στους βαθμούς αποτελεί ξεκάθαρα στόχο της ομάδας, που έτσι κι αλλιώς θέλει να αυξήσει τη διαφορά της στην κορυφή του midfield.

 

5. Επιστροφή στα δύσκολα και για τη Renault

Η Renault έχει πλέον δυνατό κινητήρα. Μεγάλο ατού, όταν είσαι στο Βέλγιο και στην Ιταλία, αλλά δεν παίζει κανέναν ρόλο στη Σιγκαπούρη.

Όπως και η Ferrari, έτσι και η γαλλική ομάδα (σε μεγαλύτερο βαθμό) δυσκολεύεται σε κλειστά σιρκουί, εκεί όπου η κάθετη δύναμη είναι ο κυρίαρχος παράγοντας για την καλή ή κακή απόδοση ενός μονοθέσιου.

Θα δυσκολευτεί αρκετά η R.S.19 στη Marina Bay, όσο «μαέστρος» κι αν είναι εκεί ο Daniel Ricciardo (που είναι).

Η μάχη του midfield θα είναι σκληρή, και ενδεχομένως μόνο η McLaren να ξεχωρίσει ως σαφής νικήτρια από αυτήν, αλλά η Renault θα έχει αρκετά δύσκολο έργο.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Haas: Συνεχίζει με Grosjean και Magnussen το 2020

Next Article

Leclerc: Πάντα εστιάζω στα αρνητικά

Related Posts