Μετά την απόφαση να χρησιμοποιηθούν τα μονοθέσια του 2020 και το 2021, η FIA πήρε νωρίτερα σήμερα την απόφαση να απαγορευτεί η ανάπτυξη των νέων μονοθεσίων του 2022, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Πιο συγκεκριμένα και για περιορισμό των εξόδων ως αποτέλεσμα της πανδημίας του COVID-19, οι ομάδες απαγορεύονται να εργαστούν πάνω στον αεροδυναμικό τομέα των μονοθεσίων του (πλέον) 2022. Η απόφαση αυτή έλαβε την ομόφωνη στήριξη όλων των ομάδων, ενώ υπογράφτηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (World Motor Sport Council).
Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική, καθώς η απαγόρευση θα αναβάλει την ανάπτυξη των αεροδυναμικών βοηθημάτων για την 1η Ιανουαρίου 2021 τουλάχιστον. Έτσι, τα όποια χρηματικά έξοδα των ομάδων προκύψουν από την ανάπτυξη αυτή, θα υπάγονται στους νέους οικονομικούς κανονισμούς, οι οποίοι σε αντίθεση με τους αγωνιστικούς κανονισμούς, φαίνεται ότι θα ισχύσουν κανονικά από την αρχή του επόμενου έτους.
Έτσι, οι μεγαλύτερες ομάδες δεν θα μπορέσουν να ξοδέψουν πολλούς χρηματικούς πόρους μέσα στο 2020 προκειμένου να αποφύγουν τον περιορισμό του 2021, ένας φόβος ο οποίος είχε εκφραστεί από μέλη των μικρότερων ομάδων του grid, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο πεδίο ανταγωνισμού.
Ακόμη, το DAS της Mercedes θα απαγορευτεί για το 2021, με το υπόλοιπο ruleset να παραμένει χωρίς περαιτέρω αλλαγές.
Παράλληλα, αλλαγές θα δεχτεί το πρόγραμμα των δοκιμών μετά το τέλος της σεζόν στο Abu Dhabi, καθώς οι δοκιμές θα διαρκέσουν μόνο μια ημέρα και θα μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτές μόνο νέοι οδηγοί, οι οποίοι θα έχουν συμμετάσχει σε δυο Grand Prix ή λιγότερα στην καριέρα τους. Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τα δυο μονοθέσια αντί για μόνο ένα, κάτι που θα ανοίξει τις προοπτικές για να δούμε αρκετά νέα πρόσωπα πίσω από το τιμόνι.
Έχοντας τις παραπάνω επιβεβαιωμένες αλλαγές κατά νου, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε σε συνέντευξή του στο BBC Sport μεταξύ των άλλων ότι οι ομάδες είναι «λογικά σύμφωνες» η αλλαγή στους κανονισμούς να αναβληθεί για ακόμα μια χρονιά, δηλαδή για το 2023:
«Βρισκόμαστε επίσης σε συζητήσεις να αναβάλουμε τους νέους κανονισμούς για ακόμα μια χρονιά, διότι από την δική μου οπτική γωνία θα ήταν τελείως ανεύθυνο να επωμιστούμε ολόκληρα τα κόστη μέσα στο 2021.»
«Φαίνεται να συμφωνούν εντός λογικών πλαισίων οι ομάδες, αλλά θα πρέπει να επικυρωθεί από την FIA το push-back του κόστους αυτού στο 2022 και την εισαγωγή των κανονισμών το ’23.»
«Το σημαντικότερο πράγμα που χρειαζόμαστε τώρα είναι η σταθερότητα. Διότι το μοναδικό πράγμα που ξέρουμε είναι ότι όποτε εφαρμόζεις νέους κανονισμούς, εφαρμόζεις κόστος. Η σταθερότητα και το «κλείδωμα» της ανάπτυξης όσο το δυνατών περισσότερων μερών του μονοθεσίου είναι ο πιο υπεύθυνος τρόπος να οδηγήσει κανείς σε μείωση του κόστους.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify