Blog: Η Liberty Media δεν πρέπει να πληρώσει τον Fernando Alonso

2017 Verizon IndyCar Series Honda Indy Grand Prix of Alabama Barber Motorsports Park, Birmingham, AL USA Sunday 23 April 2017 Fernando Alonso sits in Marco Andretti’s car World Copyright: Rainier Ehrhardt/LAT Images ref: Digital Image 20170423indycar-bhm-RAE-0006

Η πανδημία του COVID-19 πάτησε pause στην φετινή σεζόν και επέφερε μια διευρυμένη silly season στην Formula 1. Οι αλλεπάλληλες μετακινήσεις που ανακοινώθηκαν άφησαν μια κενή θέση στην Renault και με την Γαλλική ομάδα να μην έχει διαθέσιμο κάποιο νεαρό οδηγό από μικρότερες κατηγορίες, ούτε να μπορεί να βρει άλλον από το τρέχον grid της F1, το όνομα του Fernando Alonso δεν άργησε να ακουστεί. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η Liberty Media συζητά το ενδεχόμενο να καλύψει εκείνη μέρος του συμβολαίου του, ώστε ο Ισπανός να επιστρέψει. Αυτό το σενάριο δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από μια καλή κίνηση για το άθλημα, αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Αρχικά, για να μπορέσει τουλάχιστον να εξεταστεί η παραπάνω πιθανότητα, πρέπει να υποθέσουμε ότι το βασικό εμπόδιο για την επιστροφή του Fernando Alonso στην F1 και μάλιστα για λογαριασμό της Renault, δεν υπάρχει ή εξαφανίζεται δια μαγείας. Ο δυο φορές πρωταθλητής έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι θα εξέταζε το ενδεχόμενο της επιστροφής μόνο εάν είχε πρόταση από ανταγωνιστική ομάδα, κάτι που η Renault δεν είναι αυτή την περίοδο, παρά τα όποια ενθαρρυντικά σημάδια είχε δείξει τις προηγούμενες σεζόν. Το συγκεκριμένο θέμα έχουν καλύψει και οι Τζανέτος Πουλυμενάκος και Αλέξης Ανδρίτσος στο πρόσφατο podcast αρκετά εκτενώς.

Στην υποθετική περίπτωση που η Renault ήταν ικανή έστω για μερικές νίκες μέσα στην σεζόν, ο Alonso θα έχει περάσει τρεις σεζόν εκτός μονοθεσίου F1 μέχρι να ξεκινήσει να φορά τα μαυροκίτρινα. Μπορεί ο πολύπειρος Ισπανός να έχει μείνει σε καλή φυσική κατάσταση δεδομένου του ότι έχει συμμετάσχει και σε άλλα πρωταθλήματα μετά την απόσυρσή του από την Formula 1, αλλά όπως έχει δείξει η ιστορία, σχεδόν κανένας δεν επιστρέφει στο peak των δυνατοτήτων του μετά την αποχώρηση. Έστω όμως ότι αυτά τα δυο προβλήματα δεν λογίζονται.

Φτάνοντας στα του συμβολαίου, η Renault έχει αρκετά μεγάλο budget για το μέγεθός της, καθώς προσπαθεί εδώ και κάποιες σεζόν να σπάσει τα δεσμά που την κρατούν σταθερά στο midfield και να βρεθεί στις πρώτες θέσεις, όπως έκανε πριν μια δεκαπενταετία. Με τον κανονισμό για τους προϋπολογισμούς όμως να ψηφίζεται χθες μόλις, οι ομάδες θα έχουν λιγότερους πόρους προς διάθεση γενικότερα, κάτι που κάνει συμβόλαια για «μεγάλα ονόματα» όπως του Alonso, απαγορευτικά. Ειδικά η Renault, φάνηκε να «κάηκε» από το συμβόλαιο των 20 εκατομμυρίων για τον Ricciardo, ενώ χαρακτηριστικά ήταν τα passive-aggressive σχόλια του επικεφαλής της ομάδας, Cyril Abiteboul, στην είδηση της αποχώρησης του Αυστραλού από το Enstone. Η Γαλλική ομάδα δύσκολα θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στελεχώσει την κενή θέση δίπλα στον Esteban Ocon.

Είναι εύκολο να δει κανείς γιατί η Liberty Media ενδιαφέρεται να καλύψει ένα μέρος του συμβολαίου του Alonso, αφού αδιαμφισβήτητα θα αυξήσει το ενδιαφέρον του κοινού για το πρωτάθλημα, το οποίο έχει πληγεί σημαντικά εξαιτίας της απουσίας αγωνιστικής δράσης. Είναι ένας πολύ ταλαντούχος οδηγός, ο οποίος έχει έμπρακτα αποδείξει ότι μπορεί να πάρει αποτελέσματα ενάντια σε καλύτερα μονοθέσια. Επιπλέον, είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα προσωπικότητα όσον αφορά τα εξωαγωνιστικά, καθώς τα διάφορα team radio του έχουν αποκτήσει πλέον καλτ σημασία, παρά το γεγονός ότι είχαν αρνητικό πρόσημο.

Ο ρόλος της Liberty Media όμως δεν είναι να μπαλώνει κενά και να αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον της Formula 1 με μαρκετίστικα κόλπα τα οποία παρεμβαίνουν στο αγωνιστικό μέρος του πρωταθλήματος. Πληρώνοντας εν μέρει τον Alonso, αδικεί τις άλλες ομάδες οι οποίες δεν έχουν δεχθεί μια τέτοια βοήθεια. Ειδικά εν μέσω της κρίσης που δημιούργησε η πανδημία, μια τέτοια αμετροεπής βοήθεια προς την Renault θα είχε σχεδόν χαρακτήρα σκανδάλου, δεδομένου των τρομερών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν οι περισσότερες ομάδες του grid. Ταυτόχρονα, ο Alonso γίνεται pay driver υπό μια έννοια, ένας χαρακτηρισμός «ρετσινιά» τον οποίο πολλοί οδηγοί αρνήθηκαν να παραδεχθούν και που το άθλημα χρειάστηκε πολλά χρόνια για να μειώσει την συχνότητά του ως φαινόμενο με έναν οργανικό τρόπο.

Ο Fernando Alonso είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους top 15 οδηγούς όλων των εποχών στην F1, τον οποίο σίγουρα θα ευχαριστιόταν το κοινό, εντός και εκτός πίστας. Η Liberty Media όμως παρεμβαίνοντας τόσο άγαρμπα με μια πιθανή κάλυψη του συμβολαίου του, ώστε να αγωνιστεί με την ομάδα που τον βοήθησε να κατακτήσει τον τίτλο το 2005 και το 2006, διαστρεβλώνει την εικόνα που και η ίδια θέλησε να δημιουργήσει για την F1, την κορυφή των motorsports. Την εικόνα των καλύτερων οδηγών, που είναι εκεί επειδή το αξίζουν και των ομάδων που καταφέρνουν πολλά, ξοδεύοντας τις περισσότερες φορές λίγα. Και αυτό δεν θα ισχύσει εάν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ηamilton: Σκέφτηκα να αποχωρήσω από την Formula 1 στη διάρκεια της καραντίνας

Next Article

Leclerc: Δεν νομίζω ότι έχω γίνει ο νούμερο 1 οδηγός

Related Posts