Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που είχαμε ο κ. Χρήστος Σαρηγιαννίδης, πρόεδρος της ΕΛΕΤΑ, μας απαντά σε καίρια ερωτήματα για το φετινό 26o Rally Ηπείρου, αλλά και πολλά άλλα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα γενικότερα.
Πόσο εύκολο ήταν να διοργανωθεί ο αγώνας εν μέσω της πανδημίας; Ο covid-19 έφερε αρκετά
οικονομικά προβλήματα, πόσο εύκολο ήταν για την διοργάνωση να συνεχίσει την προετοιμασία
τον αγώνα και πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να συγκεντρωθούν οι συμμετοχές.
”Όταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των αγώνων του 2020 κανείς δεν φανταζόταν ότι το Ηπειρωτικό Rally, το οποίο παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια γίνεται στα μέσα του καλοκαιριού στα Ιωάννινα, θα αποτελεί τον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου και εν γένει του Πρωταθλήματος Rally στη χώρα μας. Τα όσα έγιναν από την ανακοίνωση του καλεντάρι στις αρχές του έτους, μέχρι και την αναθεώρησή του, στις αρχές του Ιουνίου έχουν ήδη περάσει στην ιστορία.
Το 26ο Ηπειρωτικό Rally «Ι.ΚΤΕΟ AUTOTEST» έρχεται σε μια χρονική συγκυρία που όλοι ψάχνουν να πιαστούν από κάτι σταθερό, για να σταθούν ξανά στα πόδια τους. Το ελληνικό motorsport δεν αποτελεί εξαίρεση. Το 26ο Ηπειρωτικό Rally «Ι.ΚΤΕΟ AUTOTEST» έρχεται σε μια περίοδο πάρα πολύ δύσκολη για όλους μας. Ήδη πάρα πολλοί αγώνες σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν ακυρωθεί και γενικά το πρόγραμμα του motorsport φέτος σε κάθε εκδοχή του (Formula 1 WRC κτλ) έχει ανατραπεί εντελώς. Όμως κοιτάμε μπροστά και έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα ο πρώτος αγώνας του Πρωταθλήματος Ασφάλτου είναι το Ηπειρωτικό Rally. Προετοιμαστήκαμε από την πρώτη στιγμή κανονικά, ασχέτως εάν ο αγώνα γινόταν ή όχι.
Προφανέστατα, επειδή είναι ο πρώτος αγώνας rally της χρονιάς το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο. Ο κόσμος του motorsport μας τίμησε για μια ακόμη χρονιά με την παρουσία του, ιδιαίτερα σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή. Οι 37 συμμετοχές είναι όλες εξαιρετικές και να σας πω την αλήθεια περίμενα ότι θα είναι τόσες, γιατί ο κόσμος διψά για αγώνες. Πολύ καλοί αγωνιζόμενοι, πολύ ωραία αυτοκίνητα! Από την πλευρά μας, ως ΕΛΕΤΑ, έχουμε εμπειρία στη διοργάνωση αγώνων και φέτος η μόνη –σημαντικά βέβαια- διαφορά είναι ότι πρέπει να τηρήσουμε όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Είναι μια περίεργη κανονικότητα για όλους μας και πρέπει να τη συνηθίσουμε.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους μας βοήθησαν για να κάνουμε τον
αγώνα αυτό. Τον μεγάλο μας χορηγό, το Ι.ΚΤΕΟ AUTOTEST, το όνομα του οποίου φέρει ο αγώνας, καθώς και την Περιφέρεια Ηπείρου για την πολύτιμη βοήθειά της, όπως και τους Δήμους Ιωαννιτών και Δωδώνης για την αμέριστη βοήθειά τους στην προσπάθειά μας. Φυσικά, ευχαριστούμε όλους τους χορηγούς μας που όπως κάθε χρόνο, αλλά ιδιαίτερα φέτος αποτέλεσαν το στήριγμα για να γίνει ο αγώνας.”
Για κάποιους που μπορεί να μην γνωρίζουν και θα ήθελαν να ”μυηθούν” στο Rally, από ποιες περιοχές, περνάει το Rally Ηπείρου; Τι μπορούμε να πούμε πως θα ενθουσίαζε έναν επισκέπτη και λάτρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού να επισκεφθεί την Ήπειρο και το Rally φυσικά;
”Ο αγώνας γίνεται στην ευρύτερη περιοχή της Δωδώνης, πολύ κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων. Είναι μια περιοχή που συνδυάζει πολύ ωραίες και ενδιαφέρουσες διαδρομές από οδηγικής άποψης, αλλά και εξαιρετικά σημεία θέασης για τους φίλους του motorsport. Οι ειδικές διαδρομές που έχουμε επιλέξει φέτος δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με πέρυσι.
Έτσι, το rally θα περάσει από την Ε.Δ. Δωδώνη και την Ε.Δ. Κωστάνιανη, που είναι πολύ γρήγορες και τεχνικές.Ο αγώνας έχει, επίσης, ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα: είναι πολύ κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων, για αυτό και οι επισκέπτες μπορούν πάντα να συνδυάσουν την παραμονή τους στην πόλη με την παρουσία στον αγώνα και τούμπαλιν. Δεν χρειάζεται να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα από τα Γιάννενα. Άλλωστε, όλοι –θεατές και αγωνιζόμενοι- έχουν την ευκαιρία να βρεθούν μέσα στην πανέμορφη Ηπειρώτικη φύση.
Σχετικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα γενικότερα. Σε ποιος τομείς πιστεύετε η χώρας μας υστερεί σε αυτόν τον τομέα αλλά και σε ποιος υπερτερεί;
”Στην Ελλάδα τα πράγματα εξελίσσονται λίγο… περίεργα. Θα σας εξηγήσω τι εννοώ. Ενώ πρακτικά δεν έχουμε διεθνείς αγώνες πια, θα περίμενε κανείς το ενδιαφέρον του κόσμου του motorsport να είναι κάπως μειωμένο. Και όμως δεν συμβαίνει αυτό! Το ενδιαφέρον είναι αυξανόμενο και αυτό νομίζω είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χώρας μας στο συγκεκριμένο τομέα.
Προφανώς η απουσία του Rally Acropolis είναι πολύ μεγάλη. Έχει στοιχίσει στην εικόνα του motorsport της χώρας μας διεθνώς, αλλά και σε όλους τους φίλους στην χώρα μας. Ελπίζω ότι θα επανέλθει άμεσα, τουλάχιστον στο ERC, αν και η θέση του είναι στο WRC. Οι τελευταίες ανακοινώσεις του αρμόδιου Υφυπουργού και το ενδιαφέρον του για το motorsport είναι προς τη θετική κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται υπομονή γιατί πλέον έχουμε να αντιπαρέλθουμε και τα προβλήματα που προξενεί ο κορωνοϊός.”
Κλείνοντας πείτε μας λίγα λόγια για το Rally Ηπείρου, την ιστορία του, αλλά και το μέλλον του
από εδώ και πέρα.
”Ο αγώνας ξεκίνησε το 1976 και γινόταν ανελλιπώς μέχρι και το 2000, με μια εξαίρεση από το 1979 έως το 1984. Πέρασαν όλα τα μεγάλα ονόματα του ελληνικού motorsport και νομίζω δίκαια χαρακτηρίζεται ένας από τους πιο ιστορικούς αγώνες της χώρας. Παράλληλα με τον αγώνα αυτό ως ΕΛΕΤΑ έχουμε διοργανώσει και το Rally Ερμής –Δωδώνη στις αρχές της δεκαετίας του 1990, που προσμετρούσε στο τότε ERC. Από το 2000 και μετά, ύστερα από κάποιες χρονιές που πραγματοποιούσαμε το Rally Sprint ΔΩΔΩΝΗ, περάσαμε στη σύγχρονη φάση του Ηπειρωτικού Rally, από το 2016 και μετά.
Όσον αφορά το μέλλον, έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι για να κάνεις έναν πολύ καλό αγώνα χρειάζεσαι πολλά χρήματα. Και είναι αλήθεια ότι η εποχή δεν προσφέρεται για πολλούς να επενδύσουν. Προφανώς, όμως, έχουμε σχέδια για το μέλλον. Το μέλλον του αγώνα θα ήθελα να είναι με πολλές συμμετοχές –πιο πολλές από σήμερα που είναι από τους πιο πολυπληθείς αγώνες σε όλη τη χώρα- και με πολύ δυνατά αυτοκίνητα, ώστε να ευχαριστιούνται τον αγώνα, τόσο οι αγωνιζόμενοι, όσο και οι θεατές.
Τα δυνατά αυτοκίνητα θα φέρουν τον συναγωνισμό και αυτός θα φέρει τις επιδόσεις και το θέαμα. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και την εξαιρετική δουλειά που κάνετε εσείς ως Μέσα Ενημέρωσης, που από την πρώτη στιγμή έχετε βοηθήσει πραγματικά πάρα πολύ. Εύχομαι να φθάσουμε σε μια εποχή που θα μπορέσουμε να μεγαλώσουμε περισσότερο τη διοργάνωση και ας μην κρυβόμαστε να προσελκύσουμε και κάποιες διεθνείς συμμετοχές.”
Το 26ο Ηπειρωτικό Rally «Ι.ΚΤΕΟ AUTOTEST» πατάει γκάζι σήμερα 11 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί αύριο στις 12 Ιουλίου 2020.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify