Δεν είχε ελέγξει τα brake ducts της Racing Point η FIA

Lance Stroll, Racing Point RP20

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Motorsport.com, η FIA δεν είχε ελέγξει τα brake ducts της Racing Point κατά την σχετική της έρευνα του μονοθεσίου που διεξήχθη πριν την έναρξη της σεζόν.

Η έρευνα αυτή διεξήχθη από τον Νικόλα Τομπάζη, μετά από διαμαρτυρίες διαφόρων ομάδων για την ομοιότητα μεταξύ της Mercedes W10 και του φετινού μονοθεσίου της Racing Point, ομοιότητα η οποία παρατηρήθηκε στις δοκιμές στην Βαρκελώνη.

Ο Έλληνας επικεφαλής των τεχνικών θεμάτων των μονοθεσίων, επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Racing Point, όπου η ομάδα του έδειξε αποδεικτικά στοιχεία, εξηγώντας πως κατάφεραν να κάνουν reverse engineering τα επίμαχα εξαρτήματα, κάτι που είναι νόμιμο όσον αφορά τα listed αυτά μέρη.

Μετά το Grand Prix Στυρίας, η Renault κατέθεσε επίσημη ένσταση συγκεκριμένα για τα μπροστινά και πίσω brake ducts της Racing Point, κάνοντας λόγο για «μοίρασμα» των σχεδίων αυτών από την Mercedes στην Racing Point μέσα στο 2019, όταν αυτά δεν ήταν listed μέρη.

Ο Τομπάζης δήλωσε συγκεκριμένα:

«Είχαμε κάποιες διαμαρτυρίες από κάποιες ομάδες κατά την διάρκεια του Φεβρουαρίου και αποφασίασμε να το διερευνήσουμε πριν την Αυστραλία και όντως πήγαμε στο εργοστάσιο της Racing Point.»

«Κυρίως εστιάσαμε στο υπόλοιπο μονοθέσιο, όχι στα brake ducts, ευτυχώς ή δυστυχώς. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο ήταν επακρώς όμοιο [με την W10] και όλα τα μέρη του ήταν listed και πέρυσι και φέτος, επομένως δεν υπήρχε καμία δικαιολογία. Εάν το υπόλοιπο αυτό μονοθέσιο είχε κάπως ληφθεί μέσα από ακριβή μετάδοση σχεδίων από Η/Υ, αυτό θα ήταν ξεκάθαρα παράνομο. Στην πραγματικότητα θα ενέπλεκε και την Mercedes και την Racing Point βαθύτατα.»

«Έτσι, όταν πήγαμε εκεί και ψάξαμε το θέμα, κοιτάξαμε κυρίως στο υπόλοιπο μονοθέσιο και συμπεράναμε από αυτό που είδαμε ότι όσα λέει η Racing Point σχετικά με την διαδικασία reverse engineering από φωτογραφίες ήταν πολύ εύλογο. Θα έλεγα ότι ήταν κάτι παραπάνω από αυτό, καθώς μας έδειξαν πως είχαν κάνει τα πάντα και ήμασταν πεπεισμένοι ότι αυτή ήταν όντως η διαδικασία που ακολούθησαν.»

«Έτσι, κατά την χειμερινή συζήτηση, δεν μπήκαμε σε λεπτομέρειες για τα ducts, σωστά ή λανθασμένα, δεν λέω ότι σίγουρα αυτό ήταν η σωστή απόφαση. Με ύστερη γνώση ίσως να έπρεπε να είχαμε εμβαθύνει περισσότερο, αλλά κοιτούσαμε όλο το μονοθέσιο και τα εξαρτήματα τα οποία παραδοσιακά ήταν στα listed εξαρτήματα.»

Τέλος, μιλώντας για τα ducts συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Σίγουρα έχουμε κάποιες απόψεις για τα ducts και συζητάμε επίσης εσωτερικά, καθώς υπάρχουν κάποια λεπτά νομικά και θεσμικά θέματα προς επίλυση.»

«Όμως η ένσταση της Renault επικεντρώνεται ειδικά στο πιο σύνθετο κομμάτι της υπόθεσης. Η μπροστινή πτέρυγα ή το ρύγχος ή ο διαχύτης και όλα αυτά, είναι ας πούμε σχετικά εύκολα και εκεί κυρίως εστιάσαμε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο.»

«Εάν είχε βρεθεί ότι τους είχαν δοθεί πληροφορίες σχετικά με τον διαχύτη για παράδειγμα και οι δύο ομάδες θα ήταν σε αρκετά μεγάλα μπλεξίματα θα έλεγα.»

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Binotto: Η αυστηροποίηση των κανονισμών μας κόστισε σε ισχύ

Next Article

GP Ισπανίας - FP3: Πρώτος με νέο ρεκόρ ο Quartararo, μάχες για τη δεκάδα

Related Posts