Εν όψει της φετινής σεζόν, η FIA θέσπισε μια σειρά από αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς των μονοθέσιων της F1, οι οποίες θα δράσουν επιβραδυντικά στην ταχύτητα τους, με τον τεχνικό διευθυντή της McLaren, James Key, να επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη οδηγία δεν θα εφαρμοστεί ουσιαστικά.
Αναλυτικότερα, οι μετατροπές σχετίζονται ως επί το πλείστον με το πίσω κομμάτι των μονοθεσίων, μιας και οι νέοι κανονισμοί επιβάλλουν την αναδιαμόρφωση του πατώματος που βρίσκεται μπροστά από τους πίσω τροχούς και παράλληλα θα γίνουν μικροαλλαγές στον σχεδιασμό του διαχύτη και των αεραγωγών των φρένων. Όλα αυτά με στόχο να μειωθεί κατά 10% η συνολική κάθετη δύναμη των μονοθέσιων.
Σύμφωνα με τον Key, ο όγκος εργασίας και ενασχόλησης από τις ομάδες για το επερχόμενο πρωτάθλημα θα εξαλείψει το μειονέκτημα που προκύπτει εν αρχή βάσει των αλλαγών, μιας και οι ομάδες έχουν ήδη αναπτύξει αεροδυναμικά τα σημεία στα οποία επιτρεπόταν να παρέμβουν, με βάση τα τόκεν που δόθηκαν.
Αναλυτικότερα οι δηλώσεις του:
«Οι αλλαγές επίδρασαν με τρόπο που εμπόδισε την ταχεία εξέλιξη των μονοθέσιων αυτών, η οποία συνεχίζεται εδώ και πολύ καιρό και κατά κάποιο τρόπο έπρεπε να συμβεί κάτι τέτοιο, εφόσον συνεχίζουμε άλλη μια χρονιά με αυτές τις προδιαγραφές σχεδιαστικά. Ωστόσο υπάρχουν οι δυνατότητες εξέλιξης στο υπόλοιπο κομμάτι του μονοθέσιου καθώς και στα σημεία στα οποία έγιναν αλλαγές. Επομένως, η πρόβλεψη μου είναι ότι μόλις φτάσουμε στην έναρξη της χρονιάς, οι περισσότεροι θα έχουν ανακτήσει την χαμένη ταχύτητα. Αν αυτό θα συμβεί στον πρώτο αγώνα ή όχι, είναι δύσκολο να το πω, όμως δεν είμαι πραγματικά βέβαιος ακόμα.»
Έπειτα ο Key αναφέρθηκε και στην περίπτωση της ομάδας του, τονίζοντας ότι το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε πρότινος διαφέρει σημαντικά με εκείνο που θα βρεθεί στην σχάρα εκκίνησης στο Σακχίρ στο τέλος Μαρτίου και παράλληλα μίλησε για τις προκλήσεις που δημιουργούνται λόγω των αλλαγών και στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου, διότι επηρεάζεται άμεσα η αεροδυναμική ισορροπία.
«Το μονοθέσιο της παρουσίασης παραπέμπει ως έναν βαθμό στο τελικό σχέδιο, το μονοθέσιο που θα τρέξει, το οποίο είναι μέχρι στιγμής σε φάση συζήτησης, θα είναι ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στην κατεύθυνση μας. Άρα δεν μπορώ να δώσω με ακρίβεια ένα ποσοστό ως προς την ετοιμότητα που θα βρισκόμαστε στον πρώτο αγώνα. Αλλά θα είναι ένα ποσοστό περίπου στο 110% ας πούμε.
«Είναι μια πραγματική πρόκληση, διότι απαιτούνται νέες ιδέες λόγω της γεωμετρίας που ουσιαστικά επιβλήθηκε από τους νέους κανονισμούς. Είναι ξεχωριστό συνολικά και δεν είναι κάτι που έχουμε ξανασυναντήσει στο παρελθόν. Ενώ οι αλλαγές αφαιρούν κάθετη δύναμη από το πίσω μέρος, οδηγούν ταυτόχρονα στην αφαίρεση και από το μπροστινό μέρος ώστε να ισορροπήσει το μονοθέσιο, επί της ουσίας λοιπόν μειώθηκε συνολικά η κάθετη δύναμη.»
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify