Όπως σχεδόν κάθε καλοκαίρι, το MotoGP θα έκανε τις διακοπές του, με μερικές από τις θέσεις στο grid της επόμενης σεζόν να είναι κενές. Στο κενό αυτό διάστημα του πρωταθλήματος, οι φήμες συνηθίζουν να παίρνουν φωτιά, καθώς η απραξία των περισσότερων μέσων για πέντε εβδομάδες γεννούν την φαντασία, αλλά και την ανάγκη για τη διατήρηση των νούμερων σε υψηλό επίπεδο. Η silly season του 2021 δεν αναμενόταν ιδιαίτερα φανταχτερή, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να στρέφεται στην απόφαση του Valentino Rossi για την παραμονή του ή όχι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για ακόμη μία σεζόν.
Όμως, στις δύο τελευταίες εβδομάδες πριν τη διακοπή όλα τινάχτηκαν στον αέρα. Η παταγώδης αποτυχία της Yamaha στο Sachsenring, όπου εκτός του Quartararo, οι υπόλοιπες τρεις μοτοσυκλέτες πήραν συνολικά δύο βαθμούς, με τους Morbidelli και Vinales να βρίσκονται στις δύο τελευταίες θέσεις των αναβατών που τερμάτισαν τον αγώνα άλλαξαν τα πάντα. Ο Vinales αντέδρασε στο αποτέλεσμα αυτό ζητώντας αλλαγές, η Yamaha δεν μπόρεσε να του υποσχεθεί ότι αυτές θα γίνουν και παρά την pole και τη δεύτερη θέση την επόμενη εβδομάδα στο TT του Assen, η Yamaha ανακοίνωσε την αποχώρηση του Ισπανού αναβάτη στο τέλος της σεζόν.
Όπως αναλύσαμε στο Debrief εκείνης της Κυριακής, η αποχώρηση του Vinales ήταν πρακτικά η έκρηξη μίας βόμβας στα θεμέλια του MotoGP, που παρότι δεν έδειξε να επηρεάζει αρνητικά κάποιον από τους άμεσα εμπλεκόμενους, προκάλεσε αρκετές αναταράξεις, με αρκετούς αναβάτες να χάνουν μία σίγουρη θέση στο grid της επόμενης σεζόν και μερικούς ακόμη να βρίσκουν ξαφνικά θέσεις σε ομάδες που δεν περίμεναν.
Με βάση όλα αυτά, θα επιχειρήσουμε να ξεκαθαρίσουμε κάπως τα πράγματα από τον χαμό που προέκυψε τις περασμένες εβδομάδες και θα προσπαθήσουμε να σχηματίσουμε ένα ενδεχόμενο grid για την επόμενη χρονιά.
Οι σίγουρες
Ducati: Το εξαιρετικό ξεκίνημα του Pecco Bagnaia και οι δύο νίκες του Jack Miller, έδωσαν πρόωρο φινάλε στις οποιεσδήποτε σκέψεις που μπορεί να είχαν οι ιθύνοντες της Ιταλικής ομάδας για το δίδυμο των αναβατών της επόμενης σεζόν. Αμφότεροι οι δύο φετινοί αναβάτες θα παραμείνουν τουλάχιστον για έναν χρόνο στην ομάδα του Borgo Panigale, με τον Bagnaia να διατηρεί το διετές συμβόλαιο που υπέγραψε πέρσι και τον Miller να δίνει τα χέρια για μία συμφωνία μονοετούς διάρκειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το συμβόλαιο του Αυστραλού δίνει στην Ducati την δυνατότητα της μονομερούς ανανέωσης και για το 2023, όμως αυτό είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί.
Honda: Ο τραυματισμός του Marc Marquez συντάραξε όσο τίποτε άλλο την ομάδα της Honda το 2020, με τους ανθρώπους της ομάδας που κυριαρχούσε στο πρωτάθλημα τα τελευταία χρόνια να μένουν ξαφνικά ακέφαλοι για μία ολόκληρη σεζόν. Η αδυναμία γνώσης για το κατά πόσον ο Marquez θα επέστρεφε σε καλή κατάσταση στην ενεργό δράση φέτος, έφερε τον Pol Espargaro στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, με τον Ισπανό να υπογράφει συμβόλαιο μέχρι και το 2022. Οι επιδόσεις του φέτος μπορεί να μην είναι εντυπωσιακές, όμως μάλλον είναι ο τελευταίος που έχει ευθύνη για την εικόνα των Ιαπώνων φέτος, επομένως θα παραμείνει και του χρόνου. Για τον Marquez οι συζητήσεις περισσεύουν. και θα περισσεύουν για καιρό, όπως φάνηκε στη Γερμανία.
Pramac Ducati: Η συμφωνία της Pramac με την Ducati για επέκταση της συμφωνίας ώστε η πρώτη να είναι δορυφορική ομάδα της δεύτερης ολοκλήρωσε και κάθε άλλη συζήτηση για το δίδυμο των αναβατών. Ως ένας από τους διεκδικητές του τίτλου ο Johann Zarco δεν μπορούσε να πάει πουθενά αλλού, ενώ ο Jorge Martin είναι μία αρκετά μεγάλη επένδυση από πλευράς Ducati για να πάει χαμένη, ειδικά μετά τον φρικτό του τραυματισμό στην Πορτογαλία. Κι οι δύο θα είναι στη σέλα των Pramac Ducati με μοτοσυκλέτες του 2022 στο Κατάρ τον επόμενο Μάρτιο.
LCR Honda: Η επιστροφή του Marc Marquez σε καλή κατάσταση ολοκλήρωσε πρόωρα τις συζητήσεις και για οποιονδήποτε άλλον αναβάτη μπορούσε να πάρει τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα. O Taka Nakagami είναι πολύ γρήγορος, εξαιρετικά σταθερός και Ιάπωνας, οπότε η θέση του στην Honda είναι κάτι παραπάνω από εξασφαλισμένη. Ο Alex Marquez έχει πάρει και φέτος μερικά σπουδαία αποτελέσματα και παρά τις αρκετές πτώσεις του θα παραμείνει στην δεύτερη μοτοσυκλέτα της LCR, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Οι σχεδόν σίγουρες
Suzuki: Δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι Joan Mir και Alex Rins θα συνεχίσουν να είναι στη Suzuki και για το 2022. Είναι σχεδόν απόλυτα σίγουρο. Αυτό το 0,00001% πιθανότητας τους ρίχνει μία θέση. Φυσικά η περσινή πρωταθλήτρια θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει αμφότερους του αναβάτες της στις θέσεις τους, ακόμη κι αν δεν χρειαστεί τελικά. Η μόνη πιθανότητα να φύγει ένας από τους δύο αναβάτες (ο Mir, o Rins δεν θα πάει πουθενά) είναι ένα ακραίο ντόμινο που χρειάζεται πολλά περισσότερα από ένα τυχαίο γεγονός για να συμβεί. Το βασικό είναι ότι ο Mir έχει συμβόλαιο και για του χρόνου και όποια φήμη βγει τις επόμενες εβδομάδες δεν θα έχει βάση, πέρα από το να αυξήσει τον μισθό του Ισπανού αναβάτη. Είπαμε η Suzuki θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει το δίδυμο των αναβατών της. Εκτός κι αν.
KTM: Brad Binder και Miguel Oliveira θα βρίσκονται στην KTM για το 2022. Ο Binder υπέγραψε πρόσφατα συμβόλαιο μέχρι το 2024, βάζοντας τέλος στα σενάρια αντικατάστασής του. Όμως, θα βγουν πολλές φήμες για τον Πορτογάλο αναβάτη, όπως και για τον Mir, καθώς το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος του 2022. Η μεγαλύτερη διαφορά με την περίπτωση της Suzuki είναι όμως ότι ο Oliveira είναι πολύ πιο στυγνός επαγγελματίας από τον Mir. Όπως δήλωσε ο ίδιος σε συνέντευξη που έδωσε πριν αγώνα στο Assen και παρουσιάστηκε λίγες ημέρες μετά την πραγματοποίησή του, θα προσπαθήσει να ζυγίσει όλες του τις επιλογές στο τέλος του συμβολαίου του και δεν θα υπογράψει τίποτα, πριν από τη λήξη αυτού. Ο ίδιος επίσης επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Yamaha μετά τη φυγή του Vinales κι έδειξε με τον καλύτερο τρόπο σε όλους, αλλά κυρίως στους ανθρώπους της KTM, το πόσο περιζήτητος θα είναι στο τέλος του επόμενου πρωταθλήματος. Μένει η αντίδραση των Αυστριακών που θεωρητικά δεν έχουν άλλη επιλογή από το να τον περιμένουν. Θεωρητικά πάντα.
Esponsorama Racing: Enea Bastianini και Fabio Di Giannantonio έχουν ανακοινωθεί ήδη ως το δίδυμο που θα έχει η τρίτη από τις τέσσερις ομάδες που θα βρίσκονται υπό την στέγη της Ducati. Άρα γιατί βρίσκονται στις σχεδόν σίγουρες; Γιατί κανείς από την ομάδα δεν ήταν πειστικός όταν ρωτήθηκε για το εάν άλλαξε κάτι μετά τη φυγή του Maverick Vinales από την Yamaha στον προγραμματισμό της επόμενης σεζόν. Η θέση του Diggia είναι εξασφαλισμένη με τον Ιταλό αναβάτη να έχει συμβόλαιο εδώ και σχεδόν 20 μήνες με την ομάδα για μία θέση στο grid. O Bastianini είναι με τη σειρά του μία επένδυση της Ducati, η οποία όμως μπορεί να χρειαστεί να τον αλλάξει ομάδα. Δύσκολο; Ναι. Απίθανο; Ναι. Αδύνατον; Χμμμ.
H αναμενόμενη
Aprilia: Ο Aleix Espargaro θα παραμείνει στην ομάδα που έχει πραγματικά φτιάξει μόνος του την εικόνα της και θα δρέψει τους καρπούς της επιτυχίας του, έχοντας στην έτερη πλευρά του γκαράζ τον καλό του φίλο και πρώην teammate του στην Suzuki, Maverick Vinales. Η νέα συνεργασία των δύο αναβατών ήταν μία πραγματικά εντυπωσιακή εξέλιξη και μένει να δούμε πως θα επηρεάσει την απόδοση της μοτοσυκλέτας στο επόμενο πρωτάθλημα. Ο Vinales αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα μετά το τέλος της σεζόν, όμως είναι άγνωστο εάν οι εξελίξεις φέρουν αυτήν την ανακοίνωση νωρίτερα. Πάντως είναι σίγουρο ότι θα τρέχει του χρόνου στην Aprilia.
Η «πιασ το αυγό και κούρεφ΄το»
Aramco VR46 Ducati: H πιο δύσκολη ομάδα για να βρεθεί το οριστικό δίδυμο αναβατών είναι η νέα ομάδα του grid και η φυσική συνέχεια της παρουσίας του Valentino Rossi στο πρωτάθλημα μετά την αποχώρησή του, όποτε αυτή έρθει. Το επικό συμβόλαιο που έχει δώσει ο χρηματοδότης της ομάδας στον Rossi ίσως μεταπείσει τον Ιταλό στο να κάνει μία ακόμη τελευταία σεζόν στο MotoGP, παρακινούμενος από το γεγονός ότι του χρόνου μπορεί να πει αντίο μπροστά σε θεατές. Ο Γιατρός δεν έχει πάρει ακόμη οριστική απόφαση κι όσο περνάει ο καιρός και δεν ανακοινώνει το αντίο του, τόσο θα αυξάνονται οι πιθανότητες για παραμονή του. Εάν πει το ναι, λογικά θα μπει στην τελευταία του σεζόν με την μοτοσυκλέτα του 2021 της Ducati, στο πλευρό του ετεροθαλή αδερφού του, Luca Marini. Εάν αποφασίσει να ρίξει τίτλους τέλους, οι υποψήφιοι είναι πολλοί. Από τη μία υπάρχουν οι αναβάτες της ακαδημίας, όπως οι Vietti και Bezzechi, οι οποίοι όμως κάθε άλλο παρά εντυπωσιάζουν στην Moto2 και φυσικά μπορεί να εκφράσει και την επιθυμία της η Ducati. Το σκηνικό παραμένει ακόμη ρευστό ακόμη και για τον Marini, ο οποίος μπορεί να κληθεί κι από άλλες ομάδες, εφόσον γίνει κάποιο ντόμινο σε αυτές. Γενικά θολό τοπίο.
Οι Γιαμάχες
Yamaha: Η απόφαση του Vinales να αποχωρήσει μπορεί να σόκαρε αρχικά τους ανθρώπους της Yamaha, μετά από λίγη ώρα όμως, όταν άρχισαν οι δεύτερες σκέψεις ίσως και να τους έλυσε τα χέρια. Κι αυτό γιατί θα μπορέσει να μπει ένα τέλος στο σήριαλ που επικρατεί από την αρχή της χρονιάς με τον Franco Morbidelli. O Ιταλοβραζιλιάνος αναβάτης είχε αρκετά παράπονα από την Yamaha για το γεγονός ότι παρά το εκπληκτικό φινάλε που έκανε στην προηγούμενη σεζόν, όχι απλά έμεινε στην Petronas Yamaha, αλλά είδε την ιαπωνική εταιρεία να μην του δίνει μία νέα μοτοσυκλέτα. Συνεχίζοντας με την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας από το 2019, έχοντας μόνο τους αρχικούς κινητήρες της Yamaha, o Morbidelli μπήκε στην φετινή σεζόν με ένα τεράστιο μειονέκτημα και φυσικά δεν ήταν σε θέση να επαναλάβει τις περσινές επιδόσεις του. Η φυγή του Vinales δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους της Yamaha να επανορθώσουν και να ανεβάσουν τον Morbidelli όχι απλά σε μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα, αλλά στην εργοστασιακή ομάδα, πλάι στον Fabio Quartararo, στη συνέχεια του φανταστικού διδύμου που έκανε την Petronas Yamaha μία από τις καλύτερες ομάδες των προηγούμενων δύο ετών.
Όμως, παρότι για την ώρα ο Morbidelli είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί, καθώς έχει συμβόλαιο με τους Ιάπωνες, ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει όλες οι λεπτομέρειες για την μετακίνησή του στην εργοστασιακή ομάδα. Υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες τόσο στο οικονομικό σκέλος, όσο και στους ανθρώπους που θέλει ο Morbido να φέρει μαζί του στην ομάδα, δείχνοντας ταυτόχρονα ότι δεν εμπιστεύεται απόλυτα την Yamaha. Σίγουρα θα υπάρξουν υποχωρήσεις από κάθε πλευρά, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι εξασφαλισμένη η μετακίνησή του στην Yamaha. Οι υποψήφιοι είναι πολλοί και καλοί, αλλά για την ώρα η Yamaha φαίνεται πως θα προσπαθήσει απλώς να δώσει μία ακόμη (κανονική) ευκαιρία στον αναβάτη που αγόρασε από την Honda και πρόλαβε από την Ducati το 2018.
Petronas SRT Yamaha: Όπως όλα δείχνουν, η Petronas SRT θα έχει να καλύψει όχι μία, αλλά και τις δύο θέσεις αναβατών για το 2022. Εκεί ξεκινάει το πραγματικό παιχνίδι, καθώς υπάρχει διαθέσιμη τουλάχιστον μία πλήρως εργοστασιακή μοτοσυκλέτα της Yamaha και οι κληρονόμοι είναι πολλοί. Καταρχάς, πρώτοι σε προτεραιότητα φαίνεται ότι είναι οι αναβάτες της ομάδας που αγωνίζεται στην Moto2. Jake Dixon και Xavi Vierge είναι σίγουρα διαθέσιμοι, με τον πρώτο να έχει ένα σημαντικό προβάδισμα λόγω της Βρετανικής καταγωγής του και την ανάγκη της Dorna να επαναφέρει σε μία πολύ σημαντική αγορά έναν τοπικό αναβάτη. Η ίδια συνθήκη φυσικά ισχύει και για τον Cal Crutchlow, ο οποίος μάλιστα αναμένεται να αντικαταστήσει τον Morbidelli στην Petronas Yamaha, εφόσον εκείνος δεν έχει αναρρώσει εγκαίρως από τον τραυματισμό του στο γόνατο μετά το τέλος της καλοκαιρινής διακοπής.
Φυσικά η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου δεν είναι η μόνη που κοιτάνε οι άνθρωποι της ομάδας, αλλά και της Dorna. Η απουσία ενός αμερικάνου αναβάτη από το grid είναι σημαντική και υπάρχουν ήδη αρκετά γρήγοροι αναβάτες που θα μπορούσαν να καλύψουν αυτό το κενό. Ο Garrett Gerloff που οδήγησε για την ομάδα στο Assen έκανε ουσιαστικά μία πρόβα, στην οποία έδειξε αρκετά καλά στοιχεία, ενώ πάντα υπάρχει κι η ποιοτική εναλλακτική του Joe Roberts που έχει αφήσει σχετικά καλές εντυπώσεις στην Moto2.
Η Yamaha θα ήθελε να φέρει τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας στα Superbikes, Toprak Razgatioglu, όμως ο Τούρκος δεν πείστηκε από την προοπτική να αφήσει τον πρωταθλητισμό στην κατηγορία του για να οδηγήσει μία παλαιότερη κι όχι τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα κι υπέγραψε διετή επέκταση της συνεργασίας του με την ομάδα της Pata Yamaha στο SBK. Οι Ιάπωνες πάντως, σίγουρα θα έχουν λόγο για τουλάχιστον έναν από τους αναβάτες της ομάδας, με τους Gerloff και Dixon να είναι για την ώρα τα μεγάλα φαβορί.
Στην κουβέντα για τις δύο θέσεις είχε προστεθεί κι ο Raul Fernandez, όμως η απίστευτη εμφάνισή του στο Assen όπου επέστρεψε από την δέκατη θέση για να πάρει τη νίκη, έριξε λάδι στην φωτιά με τους ανθρώπους ΚΤΜ, οι οποίοι… βασικά ας τα πούμε εκεί που πρέπει.
Οι Γάλλοι
Tech3 KTM: Λοιπόν, μετά την ανακοίνωση της υπογραφής του Remy Gardner ξεκίνησε μία πολύ άβολη διαδικασία για τους τωρινούς αναβάτες της Tech3, με τον ιδρυτή της ομάδας, Herve Poncharal, να αδειάζει πρακτικά και τους δύο αναβάτες, λέγοντας ότι δεν έχουν καταφέρει να πάρουν το μέγιστο από τις μοτοσυκλέτες τους. Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής του αγωνιστικού σκέλους της ΚΤΜ, Pit Beirer εξέφρασε τον θαυμασμό του για τον Raul Fernandez, λέγοντας ότι αξίζει να βρίσκεται στο MotoGP. Με τους Danilo Petrucci και Iker Lecuona να βρίσκονται στην πόρτα της εξόδου, ο Raul Fernandez μίλησε με τους ανθρώπους της KTM, οι οποίοι όμως δεν κατάφεραν αρχικά να τον πείσουν για να αφήσει την Moto2.
Μετά τις ήττες από τον Gardner σε Ιταλία και Καταλωνία και την καταστροφική πτώση στην Γερμανία, ο Fernandez εξέφρασε την άποψη ότι θέλει να μείνει στην Moto2, λέγοντας πως δεν νιώθει έτοιμος για το άλμα στη μεγάλη κατηγορία. Μία εβδομάδα αργότερα, o Fernandez έκανε την εμφάνιση της ζωής του στο Assen και ξαφνικά άρχισαν να βγαίνουν αρκετές σειρήνες για τον νεαρό Ισπανό, με το ενδιαφέρον της Yamaha να πληρώσει την ρήτρα που υπάρχει στο συμβόλαιο με την KTM, ώστε να τον κάνει δικό της και να τον στείλει στην Petronas για τουλάχιστον έναν χρόνο. Οι πληροφορίες λένε, ότι η KTM αντέδρασε σε αυτές τις φήμες, ζήτησε από τον Fernandez να συναντηθεί με τους ιθύνοντες της ομάδας και παρότι δεν ξέρουμε τι συζητήθηκε, ο Ισπανός θα είναι κατά πάσα πιθανότητα στο grid της επόμενης σεζόν με μία μοτοσυκλέτα της Tech3, δίπλα στον τωρινό του teammate.
Ο Dovizioso
Ο μεγάλος χαμένος όλου αυτού του χαμού κατάφερε να είναι ο Andrea Dovizioso. O Ιταλός αναβάτης έκανε τον δύσκολο στην Aprilia, παρά τα τεστ που έκανε με την ομάδα και δεν υπέγραψε το συμβόλαιο που του πρότειναν οι άνθρωποι της ομάδας, λέγοντας ότι χρειάζεται να σκεφτεί κι άλλο το μέλλον του. Χωρίς να έχει σπουδαία εναλλακτική, ο Dovi έπαιζε το λεγόμενο long game, περιμένοντας ίσως κάποια αναταραχή που θα του έδινε την ευκαιρία να χτυπήσει κάποια άλλη θέση ή να έχει πιο δελεαστικούς όρους στο συμβόλαιό του. Μόνο που λογάριαζε χωρίς τον Maverick Vinales.
Η μετακίνηση του Ισπανού στην Aprilia άφησε τον Dovizioso στα κρύα του λουτρού, ενώ η διάθεση της Yamaha να προάγει τον Morbidelli στην εργοστασιακή μοτοσυκλέτα έκλεισε όλες τις ανοιχτές εργοστασιακές θέσεις. Ο Ιταλός ακόμη δεν έχει εκφράσει την επιθυμία του για το ενδεχόμενο να πάει στην Petronas Yamaha, όπου ίσως βρει έτσι μία θέση στο grid, όμως για την ώρα οι περισσότερες πιθανότητες τον έχουν εκτός grid για ακόμη μία σεζόν. Η μόνη εναλλακτική μπορεί να είναι στην VR46, αλλά πιο πιθανό είναι να παγώσει η κόλαση παρά να οδηγήσει ο Dovizioso μοτοσυκλέτα που έχει σχεδιάσει ο Dall’Igna.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify