O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του GP M.Βρετανίας, μετά από έναν ανατρεπτικό αγώνα. Εξαιρετικός ο Charles Leclerc στη δεύτερη θέση, καταστροφή για τον Verstappen, μετά την σύγκρουση με τον Βρετανό της Mercedes, που σημάδεψε τον αγώνα.
Οι καιρικές συνθήκες παρέμειναν για άλλη μια μέρα εξαιρετικές στο Silverstone, με λιακάδα και υψηλές θερμοκρασίες για τα δεδομένα της περιοχής και οι οδηγοί παρατάχθηκαν στο grid για την εκκίνηση. Ανάμεσα τους δεν βρέθηκε ο Sergio Perez, με τον Μεξικανό οδηγό να αναγκάζεται να εκκινήσει από το pitlane, μετά τις αλλαγές που έκανε η Red Bull, στο μονοθέσιο του. Αντικαταστάθηκε η πίσω αεροτομή, έγιναν μετατροπές στο set-up της ανάρτησης και του συστήματος ψύξης των μπροστινών φρένων και τοποθετήθηκε νέα μπαταρία(ERS) και νέα μονάδα ελέγχου των ηλεκτρονικών(ECU), στην RB16B.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton εκκίνησε ελαφρώς καλύτερα από τον Max Verstappen και προσπάθησε να τον περάσει στην εσωτερική της πρώτης στροφής, χωρίς επιτυχία ωστόσο. O Charles Leclerc κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Valtteri Bottas, εκμεταλλευόμενος την αργή αντίδραση του Φινλανδού. Εξαιρετική εκκίνηση από τον Sebastian Vettel ο οποίος κατάφερε να κερδίσει δύο θέσεις, ενώ ο Kimi Raikkonen αναρριχήθηκε στην ένατη θέση, από την δέκατη-τρίτη που εκκινούσε. O Γερμανός είχε μια μικρή επαφή με τον Esteban Ocon μάλιστα, χωρίς να προκύπτουν όμως περαιτέρω προβλήματα.
Ο Hamilton συνέχισε να δείχνει αρκετά επιθετικός, επιχειρώντας να προσπεράσει τον Verstappen από την εξωτερική στο τέλος της ευθείας Wellington, με τον Ολλανδό να καταφέρνει να κλείσει την γραμμή του αποτελεσματικά. Οι δύο τους συνέχισαν να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής και στην παλαιά ευθεία εκκίνησης της Βρετανικής πίστας, όταν ο Hamilton επιχείρησε κίνηση στην εσωτερική της Copse, με αποτέλεσμα να υπάρξει σφοδρή σύγκρουση ανάμεσα στους δύο οδηγούς.
Η Red Bull χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στα προστατευτικά ελαστικά, ενώ ο Hamilton υπέστη ελαφρά ζημιά στην μπροστινή του αεροτομή. Η σοβαρότητα του ατυχήματος, καθώς επίσης και η ζημιά που προκλήθηκε από την σύγκρουση, ανάγκασε τους αγωνοδίκες να βγάλουν την κόκκινη σημαία, στο ξεκίνημα του δεύτερου γύρου, ενώ το συμβάν τέθηκε υπό εξέταση. O Verstappen μάλιστα φάνηκε επηρεασμένος από το ατύχημα και μετέβη στο ιατρικό κέντρο της πίστας, για προληπτικούς ελέγχους.
Μέσα στο χάος που επικράτησε, στην πρωτοπορία του αγώνα βρέθηκε ο Leclerc με την Ferrari. Οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στο pitlane, αναμένοντας την επανέναρξη του αγώνα. Περίπου μισή ώρα μετά την στιγμή της διακοπής, τα μονοθέσια και οι οδηγοί, μπήκαν για δεύτερη φορά σε διαδικασία εκκίνησης. Όταν ξαναέσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Leclerc διατήρησε την πρωτιά, ο Bottas έχασε άλλη μια φορά θέση, από τον Lando Norris, ενώ στην συνέχεια ο Vettel έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και βρέθηκε εκτός πίστας και στην τελευταία θέση.
Ο Daniel Ricciardo κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τον Fernando Alonso, παρά την έντονη πίεση του Ισπανού και ο Kimi Raikkonen είχε μια μικρή έξοδο στην πρώτη στροφή της πίστας, χωρίς απρόοπτα ωστόσο. Στην κορυφή ο Leclerc διατηρούσε καλό ρυθμό και κατάφερνε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton, ενώ στο σημείο εκείνο οι αγωνοδίκες έβγαλαν την ετυμηγορία τους για το συμβάν του πρώτου γύρου. Επέβαλαν ποινή δέκα δευτερολέπτων στον παγκόσμιο πρωταθλητή, δυσχεραίνοντας το έργο του στον αγώνα.
Ο Sergio Perez βρέθηκε στις παρυφές της βαθμολογούμενης δεκάδας μόλις στον 10ο γύρο και είχε εξαιρετικό ρυθμό, παρά το γεγονός ότι είχε επιλέξει να χρησιμοποιήσει την σκληρή γόμα της Pirelli(C1), σε σύγκριση με όλους τους υπόλοιπους, που εκκίνησαν με την μεσαία(C2). O Lando Norris από την τρίτη θέση δεν απειλούταν από τον Bottas, ενώ στις πιο πίσω θέσεις, είχε αρχίσει να σχηματίζεται τρενάκι οδηγών από την δέκατη ως την δέκατη-τέταρτη θέση.
Στον 15ο γύρο ο Leclerc ανέφερε διακοπή στην ισχύ του κινητήρα της Ferrari και σε συνεργασία με τους μηχανικούς του, επιχείρησε να επιλύσει το ζήτημα που προέκυψε. Στο μεταξύ ο Hamilton βρέθηκε σε απόσταση βολής, μπαίνοντας στο DRS του Μονεγάσκου, γράφοντας μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο μέχρι εκείνη την στιγμή. H Ferrari διαβεβαίωσε μέσω της ενδοεπικοινωνίας τον Leclerc, για την επίλυση του προβλήματος που αντιμετώπισε, ενώ ο Hamilton αντιμετώπιζε πλέον και την έντονη φθορά των ελαστικών του, με εμφανές το blistering ειδικά στον εμπρός δεξιά τροχό.
Στον 19ο γύρο άνοιξε το παράθυρο των pitstop, με τους Raikkonen, Perez, Russell και Vettel να πραγματοποιούν την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών. Ο Μεξικανός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι βρέθηκε αρκετά κοντά στον Raikkonen και μετά από μια όμορφη μάχη ανάμεσα τους, κατάφερε να προσπεράσει την Alfa Romeo, στο τέλος της ευθείας Wellington. Οι στάσεις στα pit συνεχίστηκαν με τις δύο McLaren να τοποθετούν την σκληρή γόμα, παρ’ όλα αυτά ο Norris έχασε αρκετό χρόνο στην δική του αλλαγή. Ως αποτέλεσμα έχασε την θέση του στην πίστα από τον Bottas, όταν ο Φινλανδός σταμάτησε στα pit, στον 23ο γύρο.
Ο Leclerc συνέχισε να παραπονιέται στον αρχιμηχανικό του για το πρόβλημα με την μονάδα ισχύος της Ferrari και του δόθηκαν οδηγίες για την αντιμετώπιση του, με στόχο πάντα να μην χάσει περισσότερο χρόνο μέσα στην πίστα. O Hamilton μπήκε για να αλλάξει ελαστικά και να εκτίσει την ποινή του, στον 28ο γύρο και βγαίνοντας από τα pit, βρέθηκε πίσω από τον Norris στην πέμπτη θέση. Στον επόμενο γύρο ο Sainz είχε μια προβληματική αλλαγή ελαστικών, με συνέπεια να χάσει χρόνο και την θέση του από τον Daniel Ricciardo.
O χορός των pitstop για τους προπορευόμενους, έκλεισε στον 30ο γύρο, με τον Leclerc, που απροβλημάτιστα άλλαξε ελαστικά και διατήρησε την πρώτη θέση. Δύο γύρους αργότερα, ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τον Norris, με τoν οδηγό της McLaren να φαίνεται να συναινεί στο προσπέρασμα, στην Copse. Πλέον ο παγκόσμιος πρωταθλητής πλησίαζε τον ομόσταβλο του, ενώ ο Sainz κατάφερε να βρεθεί στην ουρά του Ricciardo, κερδίζοντας αρκετό χρόνο σε σύγκριση με τον Αυστραλό, σε μια μάχη για την πέμπτη θέση.
Πιο πίσω ο Sergio Perez δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από την ένατη θέση, λόγω της μάχης Alonso-Stroll, η οποία έδινε DRS στον Καναδό με την Aston Martin. Ο Ισπανός διατηρούσε απροβλημάτιστα πίσω του, τους δύο οδηγούς, εκμεταλλευόμενος την τελική ταχύτητα της Alpine στις ευθείες. Στον 39ο γύρο ο Μεξικανός μπήκε για δεύτερη φορά για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας ξανά την μεσαία γόμα και μπήκε στην διαδικασία επαναφοράς στην βαθμολογούμενη δεκάδα, με πιο φρέσκα ελαστικά σε σύγκριση με τους υπόλοιπους.
Στον 41ο γύρο η Mercedes εφάρμοσε team-orders, δίνοντας οδηγία στον Bottas να κάνει στην άκρη για να αφήσει τον Hamilton να τον περάσει. Με δέκα γύρους να απομένουν, η Mercedes άρχισε να ροκανίζει την διαφορά από τον Leclerc, με έναν ρυθμό της τάξεως του ενός δευτερολέπτου ανά γύρο από την Ferrari. Ο Sebastian Vettel ταυτόχρονα μπήκε στα pit και αποτέλεσε την δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα. Ο Carlos Sainz δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Ricciardo παρά την πίεση που του ασκούσε επί σειρά γύρων.
O Hamilton έμοιαζε αφιονισμένος και συνέχισε να μειώνει την απόσταση από τον πρωτοπόρο Leclerc, γράφοντας συνεχόμενα ταχύτερα περάσματα. Στον 48ο γύρο, ο Raikkonen είχε μικρή επαφή με τον Perez σε μια μάχη για την δέκατη θέση και έχασε παροδικά τον έλεγχο της Alfa Romeo, ενώ ο Gasly αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pit, μετά από κλατάρισμα. Ο Hamilton μπήκε στο σημείο εκείνο στο DRS της Ferrari και δύο γύρους πριν το τέλος κατάφερε να περάσει στην πρώτη θέση, με ένα προσπέρασμα στην Copse.
Έτσι λοιπόν μέσα σε φρενήρεις πανηγυρισμούς στις κερκίδες του Silverstone, ο Lewis Hamilton κατέκτησε την τέταρτη φετινή του νίκη, εντός έδρας, κλείνοντας την απόσταση του στην βαθμολογία από τον Max Verstappen στους οκτώ βαθμούς. Ήταν η πρώτη νίκη της Mercedes μετά από έξι αγώνες και συγκεκριμένα από το Ισπανικό GP. Δεύτερη θέση για τον εξαιρετικό Charles Leclerc, ο οποίος πραγματοποίησε την καλύτερη φετινή του εμφάνιση και το βάθρο συμπλήρωσε ο Valtteri Bottas, με την έτερη Mercedes.
Στην τέταρτη και την πέμπτη θέση βρέθηκαν οι δύο McLaren, με τους Norris και Ricciardo, με τον τελευταίο να αντέχει στην ασφυκτική πίεση μέχρι και τον τερματισμό από τον έκτο Carlos Sainz με την Ferrari. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso, Lance Stroll, Esteban Ocon και ο Yuki Tsunoda. Τον ταχύτερο γύρο έγραψε στο τέλος ο Sergio Perez, ο οποίος βέβαια δεν θα πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό, λόγω του ότι τερμάτισε εκτός των βαθμών.
Επόμενος αγώνας το GP Ουγγαρίας 30/7 με 1/8
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά | Stops |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:58:23.284 | 2 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 3.871s | 2 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 11.125s | 2 |
4 | Lando Norris | McLaren | 28.573s | 2 |
5 | Daniel Ricciardo | McLaren | 42.624s | 2 |
6 | Carlos Sainz | Ferrari | 43.454s | 2 |
7 | Fernando Alonso | Alpine | 72.093s | 2 |
8 | Lance Stroll | Aston Martin | 74.289s | 2 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 76.162s | 2 |
10 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 82.065s | 2 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 85.327s | 3 |
12 | George Russell | Williams | 1 LAP | 2 |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | 1 LAP | 2 |
14 | Nicholas Latifi | Williams | 1 LAP | 2 |
15 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | 1 LAP | 2 |
16 | Sergio Perez | Red Bull | 1 LAP | 4 |
17 | Nikita Mazepin | Haas | 1 LAP | 2 |
18 | Mick Schumacher | Haas | 1 LAP | 2 |
R | Sebastian Vettel | Aston Martin | 11 LAPS | 3 |
R | Max Verstappen | Red Bull | 51 LAPS | 0 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify