Blog: Ποιες ομάδες θα πρωταγωνιστήσουν στην νέα εποχή της Formula 1

Η Formula 1 θα μπει στην νέα εποχή του ground effect από την επόμενη σεζόν, με τολμηρές αλλαγές στο ruleset ώστε να αυξηθεί το θέαμα και η συμμετοχή στο πρωτάθλημα να είναι βιώσιμη για όλες τις ομάδες. Έχοντας μια εικόνα του παρελθόντος και των δέκα ομάδων, αλλά και των κανονισμών του 2022, μπορούν να εξαχθούν συγκεκριμένα συμπεράσματα για το ποιες ομάδες θα πρωταγωνιστήσουν.

Mercedes

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Großbritannien 2021. Lewis Hamilton
Formula One – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, British GP 2021. Lewis Hamilton

Θα ήταν τουλάχιστον αφελές να μην θεωρήσουμε ότι η ομάδα που έκανε το double από το 2014 μέχρι και το 2020 δεν θα είναι το λιγότερο ανταγωνιστική. Τα μονοθέσια του Brackley είχαν πάντα καλές επιδόσεις σχεδόν σε κάθε πίστα του πρωταθλήματος, εκτός από τον σπάνιο Κρυπτονίτη τους, όπως η Σιγκαπούρη ή ίσως η Monza. Αυτό, σε συνδυασμό με μια πραγματικά αποστωμοτική αξιοπιστία, αλλά και δυνατά οδηγικά δίδυμα, δεν άφησε πολλά περιθώρια στους αντιπάλους της Mercedes. Μπορεί το ground effect να αποτελεί διαφορετική άσκηση σε σχέση με τα αεροδυναμικά βοηθήματα που έχουμε δει τα τελευταία 38 χρόνια μετά και την απαγόρευσή του, όμως θα ήταν μεγάλη έκπληξη αν η Mercedes υστερήσει πολύ στον εν λόγω τομέα. Καθώς οι μονάδες ισχύος δεν θα μεταβληθούν ουσιαστικά λόγω του design freeze, τα Ασημί Βέλη θα συνεχίσουν να έχουν ένα πολύ δυνατό πακέτο. Τέλος, η ύπαρξη του Lewis Hamilton θα σιγουρέψει ότι θα εκλαμβάνεται το μέγιστο του μονοθεσίου, ενώ ενδιαφέρον θα έχει αν όντως ο Valtteri Bottas δει την πόρτα της εξόδου για χάρη του George Russell, στην οποία περίπτωση η Mercedes θα έχει και ένα top 3 οδηγικό πλήρωμα.

Red Bull

Sergio Perez races during the FIA Formula One World Championship 2021 in Spielberg, Austria on July 4, 2021 // SI202107040553 // Usage for editorial use only //

H Red Bull κατέκτησε τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα από το 2010 έως και το 2013 όντας η ομάδα με την πιο ουσιώδη κατανόηση και εφαρμογή των τότε κανονισμών σχετικά με τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Καθώς τότε οι μονάδες ισχύος ήταν ακόμα απλοί V8 κινητήρες εσωτερικής καύσης με μικρά στοιχεία ανάκτησης ενέργειας, όλοι οι κατασκευαστές είχαν λίγο-πολύ φτάσει ένα επίπεδο σύγκλισης. Το μονοθέσιο ταίριαξε γάντι με το οδηγικό στυλ του Sebastian Vettel και με τον Mark Webber στο άλλο cockpit η ομάδα κατάφερε να επικρατήσει των υπολοίπων σε εκείνη την σύντομη εποχή του blown πίσω διαχύτη, πριν την αλλαγή των κανονισμών για το 2014. Σίγουρα πάντως οι τρέχοντες οδηγοί της είναι ικανοί να επαναλάβουν κάτι αντίστοιχο, αφού πολλές παράλληλες μπορούν να τραβηχθούν μεταξύ των Vettel-Webber και Verstappen-Perez. Καθώς το ground effect θα είναι μεγάλη υπόθεση, η Red Bull αναμένεται να συνεχίσει να είναι δυνατή, αν όχι η ομάδα με το καλύτερο μονοθέσιο, δεδομένης της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος.

Ferrari

GP AUSTRIA F1/2021 – SABATO 03/07/2021
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Το Maranello θα ήθελε να επιστρέψει σε τροχιά πρωταθλήματος μετά από παραπάνω από δέκα σεζόν αστοχιών. Έχοντας παρουσιάσει το 2019 ίσως το πιο εντυπωσιακό -αλλά από ό,τι φάνηκε ψιλοπαράνομο- power unit που έχει δει το πρωτάθλημα τα τελευταία χρόνια, το 2020 βρήκε τους Ιταλούς να πέφτουν κάτω από το ψυχολογικό όριο της πέμπτης θέσης, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες. Το design freeze των μονάδων ισχύος σίγουρα δεν θα επιτρέψει στην Ferrari να ανακαταλάβει την κορυφή όσον αφορά την επίδοση της PU της, αφού η διαφορά από την πρωτοπορία παραμένει σημαντική, όμως τα βήματα βελτίωσης που έχει κάνει είναι ενθαρρυντικά. Η ταχύτητα του φετινού μονοθεσίου στις αργές στροφές υποδεικνύει ένα αποδοτικό αεροδυναμικό πακέτο και το νέο ground effect θα κάνει τα μονοθέσια πιο αργά στις αργές στροφές. Θα είναι μάλλον δύσκολο να κατακτήσει το πρωτάθλημα, τουλάχιστον το 2022, αλλά θα αναμειχθεί με τους πρώτους πιο συχνά από ότι τώρα. Επιπλέον, οι Leclerc και Sainz έχουν ήδη αποδείξει γιατί θεωρούνται από τους καλύτερους οδηγούς του grid, ενώ το γεγονός ότι έχουν αρκετά περισσότερα χρόνια μπροστά τους παρά πίσω τους, αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο θετικά χαρακτηριστικά της ομάδας.

Haas

CIRCUIT DE MONACO, MONACO – MAY 22: Nikita Mazepin, Haas VF-21 during the Monaco GP at Circuit de Monaco on Saturday May 22, 2021 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Η Αμερικανική ομάδα είναι η μόνο που έχει αφήσει τελείως το φετινό μονοθέσιο, επικεντρώνοντας όλες τις δυνατότητές της στους νέους κανονισμούς. Έχοντας έτσι μείνει τελευταία και καταιδρωμένη, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα στο 2021, the only way is up που λέει και ο σοφός λαός. Οι Schumacher και Mazepin μπορεί να υστερούν σε εμπειρία, όμως είναι νέοι οδηγοί που φαινομενικά έχουν τουλάχιστον μέλλον μπροστά τους και η ομάδα μπορεί να αποτελέσει μάρτυρας της εξέλιξής τους. Με την μονάδα ισχύος της Ferrari να κάνει ακόμα ένα βήμα προς τα επίπεδα των υπολοίπων κατασκευαστών, η επένδυση στο 2022 έχει τις περισσότερες πιθανότητες να πετύχει για την ομάδα του Gene Haas.

Aston Martin

Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21, 2nd position, is cheered over the line by his team

Η «αντιγραφή» του μονοθεσίου της Mercedes από το 2019 για την σύνθεση του μονοθεσίου της τότε Racing Point για το 2020 εκνεύρισε πολλούς, αλλά όχι μόνο ήταν εν μέρει νόμιμη, έφερε και καρπούς για την ταλαιπωρημένη ομάδα από το Silverstone όταν η σεζόν ολοκληρώθηκε. Η «ροζ Mercedes» ήταν αρκετά καλή για την 4η θέση, την πρώτη του midfield δηλαδή και πίσω από τις γνωστές Big Three. Η… αφομοίωση συγκεκριμένων concept όσον αφορά τον σχεδιασμό, αλλά και η απευθείας προμύθεια ορισμένων μερών από την Mercedes, σίγουρα θα άφησε περισσότερο χρόνο και πόρους διαθέσιμους στην ομάδα, που πλέον φέρει την ονομασία Aston Martin, ώστε να επικεντρωθεί στο μονοθέσιο του 2022. Τουλάχιστον αυτό ήταν ένα πλάνο που έβγαζε νόημα πριν κάποιους μήνες. Αν προσθέσουμε τον σίγουρα μεγαλύτερο προϋπολογισμό της Aston Martin, τα πράγματα μοιάζουν θετικά, αν και φέτος η ομάδα φαίνεται να πισογυρίζει ελαφρώς, ίσως λόγω εστίασης στην επόμενη σεζόν. Ακόμη, οι οδηγοί της ομάδας σίγουρα δεν είναι οι χειρότεροι του grid, με τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel να δείχνει ότι είναι ακόμα γρήγορος και τον Lance Stroll να είναι σχετικά σταθερός, όταν δεν πραγματοποιεί χαζά λάθη τουλάχιστον.

 

Φυσικά, όπως ίσως να υπογράμμισε η πανδημία, δεν μπορούμε ποτέ να είμαστε σίγουροι για το τι μέλλει γενέσθαι. Αν μπορούσαμε, δεν θα είχε νόημα να παρακολουθούμε κανένα αθλητικό γεγονός. Όπως και αν έχει, θα μάθουμε με σχετική σιγουριά σε επτά μήνες περίπου.

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Yamaha Vinales

Περιμένοντας την Yamaha

Next Article
Vinales Yamaha

Οριστικά εκτός Yamaha o Maverick Vinales

Related Posts