Σε έναν αγώνα-παρωδία που διήρκεσε συνολικά τέσσερις ώρες και πραγματοποιήθηκαν μόλις τέσσερις γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω της βροχής που έπεφτε αδιάκοπα στην πίστα του Spa, ο Max Verstappen αναδείχθηκε νικητής. Πρώτο βάθρο στην καριέρα του George Russell, τρίτος ο Hamilton.
Οι καιρικές συνθήκες στο Spa παρέμειναν δυσμενείς και την ημέρα του αγώνα, με την βροχή να συνεχίζει να πέφτει, ανά διαστήματα μάλιστα αρκετά έντονα. Πριν καν την εκκίνηση είχαμε την πρώτη μεγάλη έκπληξη της ημέρας, με τον Sergio Perez να χάνει τον έλεγχο του μονοθέσιου του, στον δρόμο για την σχάρα της εκκίνησης, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να συμμετάσχει στον αγώνα, στο αρχικό του στάδιο αν και αυτό άλλαξε λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στο Βέλγιο. Παράλληλα, ο Kimi Raikkonen ξεκίνησε τον αγώνα από τα pit, έπειτα από αλλαγή της πίσω πτέρυγας του από τους μηχανικούς της Alfa Romeo.
Ο αλυτάρχης αποφάσισε να καθυστερήσει την διαδικασία της εκκίνησης για εικοσιπέντε λεπτά, λόγω αύξησης της έντασης της βροχής. Ο γύρος σχηματισμού είχε προαποφασιστεί άλλωστε ότι θα γινόταν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι οδηγοί εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους, κατά την διάρκεια του γύρου σχηματισμού, σχετικά με την καταλληλότητα της πίστας, με τους Russell, Giovinazzi και Norris να κάνουν λόγο για αντίξοες καταστάσεις. Έπειτα από δύο γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, βγήκε η κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια επέστρεψαν στα pit. Επιπλέον αφαιρέθηκε ο δεύτερος γύρος πίσω από το SC και έτσι ο αγώνας θα είχε διάρκεια 43 γύρους, όταν διεξαγόταν η επανεκκίνηση του.
Η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει και όλοι οι συμμετέχοντες περίμεναν υπομονετικά μέσα στα pit, ώστε να υπάρξει κάποια βελτίωση στις επικρατούσες συνθήκες. Το ιατρικό αυτοκίνητο έκανε κάποιες διερευνητικές βόλτες στην πίστα, όμως ήταν προφανές και από την τηλεοπτική κάλυψη ότι δεν υπήρχε περίπτωση έναρξης άμεσα. Οι άνθρωποι της Red Bull, ζήτησαν στο μεταξύ ειδική άδεια, ώστε να επιδιορθωθεί η ζημιά που υπέστη η RB16B του Perez, ώστε να έχει την δυνατότητα να συμμετάσχει στον αγώνα, όταν αυτός άρχιζε και πάλι. Βέβαια ο Μεξικανός σε τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τα pit στην τελευταία θέση. Oι αγωνοδίκες έδωσαν το οκ για αυτό το γεγονός.
Με το χρονικό όριο των τριών ωρών να τρέχει και να πλησιάζει προς το τέλος του, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να σταματήσουν την αντίστροφη μέτρηση, αφήνοντας διαθέσιμη μία ώρα, ώστε να υπάρχει περιθώριο για τους οδηγούς να αγωνιστούν, όταν το επέτρεπαν οι συνθήκες. Όλα αυτά ενώ είχε περάσει ήδη μιάμιση ώρα από την στιγμή που βγήκε η κόκκινη σημαία. Μετά από συνεχείς αναβολές και τρεις ώρες αναμονής, ο Michael Masi έδωσε το οκ για επανεκκίνηση. Ο Lance Stroll εκκίνησε και εκείνος από το pitlane καθώς κατά την διάρκεια της διακοπής, άλλαξαν και σε εκείνον την πίσω πτέρυγα. Ο αγώνας θα είχε πλέον διάρκεια μία ώρα και δεν θα λαμβάνονταν υπόψη οι γύροι που θα πραγματοποιούνταν
Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για άλλη μια φορά και εισήλθαν στην πίστα, με το χρονόμετρο να μετράει αντίστροφα. Έπειτα από τρεις ακόμα βρεγμένους γύρους, βγήκε για άλλη μια φορά η κόκκινη σημαία. Το σημαντικότερο ωστόσο ήταν ότι συμπληρώθηκαν οι τρεις γύροι που απαιτούνταν προκειμένου να βαθμολογηθούν οι οδηγοί, με τους μισούς βαθμούς βέβαια. Πράγματι οι συνθήκες δεν βελτιώθηκαν ποτέ και αναπόφευκτα αυτό ήταν το τέλος του αγώνα με τα λιγότερα χιλιόμετρα στην ιστορία του σπορ. O Max Verstappen κατέκτησε την έκτη του φετινή νίκη και μείωσε την απόσταση του στην βαθμολογία από τον Lewis Hamilton στους τρεις βαθμούς.
Πρώτο βάθρο στην καριέρα του George Russell, με τον Βρετανό να κερδίζει 9 πολύτιμους βαθμούς, στην συγκομιδή του ιδίου αλλά και της ομάδας του, η οποία είχε να γευτεί την γεύση της σαμπάνιας από το 2017 και το GP του Αζερμπαϊτζάν με τον Lance Stroll. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton και την βαθμολογούμενη δεκάδα, με το 50% των βαθμών, οι Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Nicholas Latifi και ο Carlos Sainz.
Επόμενος σταθμός της F1, την επόμενη εβδομάδα, το Ολλανδικό GP στο Zandvoort.
Aναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα |
---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull |
2 | George Russell | Williams |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes |
4 | Daniel Ricciardo | McLaren |
5 | Sebastian Vettel | Aston Martin |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri |
7 | Esteban Ocon | Alpine |
8 | Charles Leclerc | Ferrari |
9 | Nicholas Latifi | Williams |
10 | Carlos Sainz | Ferrari |
11 | Fernando Alonso | Alpine |
12 | Valtteri Bottas | Mercedes |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing |
14 | Lando Norris | McLaren |
15 | Yuki Tsunoda1 | AlphaTauri |
16 | Mick Schumacher | Haas |
17 | Nikita Mazepin | Haas |
18 | Lance Stroll | Aston Martin |
19 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing |
20 | Sergio Perez | Red Bull |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify