Το πρωτάθλημα WTCC ξεκίνησε αυτό το Σαββατοκύριακο στην Monza, όπως ακριβώς τελείωσε και η σεζόν του 2011 με κυριαρχία από την ομάδα της Chevrolet. Το 1-2 στο πρώτο αγώνα, είχε και συνέχεια με ένα γαλάζιο βάθρο (1-2-3). Ο πρωταθλητής Yvan Muller, έφυγε απ την Monza με το μεγαλύτερο χαμόγελο – ο Γάλλος κέρδισε δύο αγώνες και έτσι απέκτησε ήδη ένα υγιές προβάδισμα στην βαθμολογία!
Ωστόσο, οι δύο πρώτοι αγώνες κατέστησαν σαφές το ότι η μάχη μεταξύ του Muller και των team-mate του Rob Huff και Alain Menu για το πρωτάθλημα θα είναι σκληρή, ως το τέλος.
Για μια στιγμή, φάνηκε ότι οι Chevrolet δεν θα έχουν ένα ήσυχο σαββατοκύριακο. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της SEAT έφτασε κυριολεκτικά λίγες μέρες νωρίτερα και αμέσως αποδείχθηκε να είναι ανταγωνιστικός. Ο Gabriele Tarquini, μπροστά στους Ιταλούς οπαδούς, πήρε την pole position (όντας πρώτος και στο Q1 και στο Q2) για τον πρώτο αγώνα. Ακολούθησαν οι Muller, Huff, Menu και Rydell, όλοι με Chevrolet.
Αγώνας 1 – Ο πρωταθλητής Muller ξεκινά στην κορυφή!
Παρά την κυριαρχία του Gabriele Tarquini, στα επίσημα δοκιμαστικά κάτι που δεν επέτρεψε στις Chevrolet την 14η σερί pole position, ο αγώνας ήταν συνηθισμένη υπόθεση για τον Muller που ηγήθηκε του Huff στο 1-2 των Chevrolet, με τον Tarquini να συμπληρώνει το βάθρο.
Μια προληπτική αλλαγή κινητήρα SEAT León Tarquini μετά τα δοκιμαστικά αναστάτωσε την ομάδα Lukoil Racing, αλλά ο Tarquini τερμάτισε τον αγώνα μετά από μάχη με τον Muller όσο και στη συνέχεια Huff. Ο Alain Menu στο τρίτο εργοστασιακό Chevrolet Cruze, τελείωσε τον αγώνα στην απογοητευτική όγδοη θέση μετά από την επαφή με Huff, που έστειλε τον Ελβετό οδηγό στην αμμοπαγίδα στον πρώτο γύρο.
Η μάχη μεταξύ των ανταγωνιστών για το Yokohama Trophy ήταν εξίσου σκληρή, με τους Pepe Oriola, Aleksei Dudukalo, Alex MacDowall και Norbert Michelisz να αγωνίζονται για τους πρώτους βαθμούς της σεζόν. Ο Dudukalo εγκατέλειψε στον 11ο γύρο και επέτρεψε στον Pepe Oriola να κατακτήσει την πρώτη θέση της κατηγορίας.
Δύο γύροι ολοκληρώθηκαν, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας της καθώς η BMW του Isaac Tutumlu σταμάτησε στην πίστα σε μη ασφαλές σημείο στον 3ο γύρο και δεν υπήρχε έξοδος διαφυγής στην ευθεία πριν την Parabolica.
Στιγμές του αγώνα 1
Εκκίνηση: Ο Tarquini πρώτος μετά το πρώτο chicane, ατύχημα πιο πίσω με τους Engstler, D’Aste και Monteiro να έχουν σύγκρουση
Γύρος 1: Ο Menu στην αμμοπαγίδα της Lesmo μετά από επαφή με τον Huff, συνεχίζει χάνοντας 2 θέσεις.
Γύρος 2: Ο Muller έχει έξοδο στο πρώτο chicane προσπερνώντας τον Tarquini, στην συνέχεια τον αφήνει να ξαναπάρει την θέση. Πιο πίσω οι Bennani, Nash και Barlesi έχουν επαφή (μόνο ο Nash θα συνεχίσει τον αγώνα).
Γύρος 3: Ο Tarquini έχει έξοδο στο πρώτο chicane, και ο Muller στην κορυφή!
Γύρος 6 – Ο Huff περνά τον Rydell, για την 3η θέση, αλλά ο Rydell θα ξαναπάρει την θέση. Πιο πίσω ο Chilton περνά τον D’Aste, λίγο αργότερα θα χάσει την θέση του.
Γύρος 7: Ο Huff περνά ξανά τον Rydell για την 3η θέση. Πιο πίσω ο Dudukalo περνά τον Coronel.
Γύρος 8: Οι Ng και Weber χτυπάνε στο Roggia chicane. Ο Tutumlu έχει επίσης συμμετοχή στο αγωνιστικό συμβάν.
Γύρος 9: Ο Huff περνά τον Tarquini για να ανέβει στην 2η θέση!
Γύρος 10: Ο Menu έχει επιστρέψει απ το συμβάν του 1ου γύρου και ανεβαίνει στην 8η θέση.
Γύρος 11: Ο Dudukalo εγκαταλείπει απ την 6η θέση.
Αγώνας 2 – Οι Chevrolet κάνουν το 1-2-3!
Μετά το 1-2 στον 1ο αγώνα, τα Chevrolet Cruze πήραν και τις τρείς θέσεις του βάθρου στον δεύτερο αγώνα της Monza με τον πρωταθλητή Yvan Muller να παίρνει την δεύτερη νίκη του.
Νέο στοιχείο για το πρωτάθλημα του 2012, ότι το grid εκκίνησης για τον δεύτερο αγώνα είναι η αντιστροφή του Top 10 από το Q2. Έτσι στην pole ήταν η BMW 320 TC του Norbert Michelisz. Μέχρι και το γύρο 7, το προβάδισμα δεν άλλαξε χέρια, μέχρι που ο οδηγός είχε μια έξοδο και κατέληξε στην 8η θέση μετά την πτώση της καρό σημαίας.
Κάθε ελπίδα για μια άλλο ένα βάθρο για Gabriele Tarquini και την ομάδα Lukoil SEAT León Racing τελείωσε στην πρώτη στροφή του γύρου 2, όταν μια σύγκρουση 4 αυτοκίνητων (σύγκρουση του Huff με τον Muller που έστειλε ευθεία τον Γάλλο στο chicane και πάνω στον Tarquini) έστειλε τον Tarquini εκτός αγώνα.
Για το Yokohama Trophy, ο αγώνας ήταν εξίσου έντονος, με Michelisz, McDowall, D’ Aste και Engstler να παλεύουν για την πρωτιά. Στο τέλος, ήταν η BMW 320 της Wiechers-Sport, του D’ Aste που κατέκτησε την πρωτιά, με την δεύτερη την BMW του Engstler και το Chevrolet Cruze του MacDowall να κλείνει την τριάδα της κατηγορίας.
Στιγμές του αγώνα 2
Εκκίνηση: Ο Michelisz στην κορυφή μετά το πρώτο chicane. Κακή εκκίνηση για τον Rydell.
Γύρος 1: Ο Menu έχει επαφή με τον D’ Aste
Γύρος 2: Ο Huff χτυπά τον Muller. Οι τρείς Chevrolets και ο Tarquini έχουν έξοδο στο πρώτο chicane. Ο Tarquini θα εγκαταλείψει τελικά απ αυτό το αγωνιστικό συμβάν.
Γύρος 4 – Ο D’ Aste περνά τον McDowall για την Τρίτη θέση στο πρώτο chicane. Οι Muller, Menu και Huff περνάνε επίσης τον McDowall. Ο Muller θα περάσει και τον D’ Aste για να ανέβει στην Τρίτη θέση.
Γύρος 5: Ο Menu περνά τον D’ Aste για την τέταρτη θέση.
Γύρος 6: Ο Muller περνά τον Coronel και ανεβαίνει δεύτερος.
Γύρος 7: Ο Coronel ξαναπαίρνει την δεύτερη θέση απ τον Muller στο πρώτο chicane. Λίγο αργότερα ο Menu έχει επαφή με τον Muller στο δεύτερο chicane. Όμως ο Muller θα ξανανέβει στην δεύτερη θέση περνώντας ξανά τον Coronel. Μάλιστα θα ανέβει και στην κορυφή περνώντας τον Michelisz. Ο Michelisz χάνει θέσεις και μέχρι το τέλος του γύρου τον προσπερνάνε διαδοχικά οι Menu, Coronel και Huff.
Γύρος 8: Ο McDowall έχει επαφή με τον Michelisz και χάνει δυο θέσεις.
Γύρος 9: Ο Huff περνά τον Coronel για να ανέβει στην Τρίτη θέση.
Αναλυτικά Αποτελέσματα
Βαθμολογίες
Φωτογραφίες του αγώνα σε υψηλή ανάλυση μπορείτε να βρείτε εδώ! : http://totalf1.info/?p=9906
Τι μας άρεσε στον αγώνα
Ντεμπούτο για την ομάδα Aon στο WTCC στη Monza! Τα δύο Ford Focus τα αυτοκίνητα της ομάδας, δεν κατάφεραν να περάσουν στο top 12 των δοκιμαστικών. Παρά το γεγονός ότι και οι δύο οδηγοί συμμετείχαν σε αγωνιστικά συμβάντα κατά τη διάρκεια των αγώνων, ο Tom Chilton (13ος στον αγώνα 1 και 16ος στον αγώνα 2) και James Nash (16ος και 13ος) έδωσαν στην ομάδα τους ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα στην πορεία τους στο WTCC!
Δηλώσεις του νικητή:
Yvan Muller (μετά τον πρώτο αγώνα): «Δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει η σεζόν με καλύτερο τρόπο. Πήγα ευθεία στο πρώτο chicane κ έτσι άφησα τον Gabriele (Tarquini) και πάλι να με περάσει, αλλά με βοήθησε η Lesmo λίγο αργότερα όπου ο Gabriele πήγε λίγο ανοιχτά και μπόρεσα να τον περάσω. Φυσικά, ο κινητήρας SEAT είναι νέος, αλλά έχουν μια καλή ομάδα και έτσι δεν περίμενα ότι ο Gabriele θα έχει κανένα πρόβλημα και ήξερα ότι έπρεπε να τον πιέσω. Η Monza είναι πάντα δύσκολη για τα φρένα και το εμπρός αριστερό ελαστικό, γι αυτό πήγα λίγο χαλαρά στους τελευταίους γύρους. Είχα κάποιες δονήσεις έκοψα λίγο.»
Yvan Muller (μετά τον δεύτερο αγώνα): «Είναι πολύ νωρίς για να σκεφτόμαστε τον τίτλο – έχουμε ακόμη 22 αγώνες! Ο δεύτερος αγώνας ήταν πολύ πιο σκληρός από ό, τι περίμενα, αλλά ήταν ο τέλειος τρόπος για να ξεκινήσει η χρονιά. Χτυπήθηκα από πίσω στο chicane και νομίζω ότι περιστράφηκα 360 μοίρες, έτσι ανησύχησα ότι είχα πιέσει τα ελαστικά, αλλά η Yokohama φτιάχνει φανταστικά ελαστικά, και εκτός από κάποιες δονήσεις, ήμουν μια χαρά. Τα παιδιά μπροστά μας είχαν μάχη μεταξύ τους και έτσι είχαν χάσει χρόνο σε σχέση με εμάς. Ο Michelisz χτύπησε κάτι λίγο πριν από το δεύτερο chicane και έτσι ήμουν σε θέση να τον περάσω.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify