Αφιέρωμα: Η επιστροφή της Toyota – O μύθος αναβιώνει – TotalRacing.gr

Η επιστροφή της Toyota είναι γεγονός! Ύστερα από 18 χρόνια απουσίας από το WRC, η ιαπωνική εταιρεία θα δώσει νέα πνοή και μεγάλο ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα. Με αφορμή την κατάκτηση του δεύτερου βάθρου στο Μόντε Κάρλο, ας κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν.

Το ντεμπούτο της Toyota έγινε το 1972 με τον οδηγό Ove Andersson, ο οποίος οδήγησε ένα Celica. Η ιαπωνική ομάδα άφησε ιστορία κυρίως από τις επιτυχίες στα ράλλυ σαφάρι, ενώ από τα bucket της δεν έλειψαν οι θρυλικοί οδηγοί Juha Kankkunen, Didier Auriol και Carlos Sainz. Ο τελευταίος, μάλιστα, έγραψε ιστορία με το Celica GT-Four ST185, δίνοντας το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους Ιάπωνες για δύο συνεχόμενες χρονιές, το 1993 και 1994.

Παρόλο τις επιτυχίες που σημείωσε και το σκάνδαλο που ξέσπασε σχετικά με τον παράνομο περιοριστή αέρα του Celica GT-Four ST205 το ’95, κατάφερε να στεφθεί νικήτρια στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με το Corolla WRC, χάριν στους Carlos Sainz και Didier Auriol το 1999. Αυτή η χρονιά, ωστόσο, σηματοδοτεί και το τέλος της λαμπρής της πορείας στο άθλημα.

Φτάνοντας, λοιπόν, στο σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να επιστρέψει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με το Yaris WRC. Στο ράλλυ Γερμανίας, έριξαν στη μάχη το καινούριο Mirai ως αυτοκίνητο «μηδέν», το οποίο τροφοδοτείται με υδρογόνο, εφοδιασμένο με roll-cage, καθίσματα αγώνα, αγωνιστικά ελαστικά και αυτοκόλλητα σε στυλ WRC. Μάλιστα, η τεχνολογία αυτή, δηλαδή του υδρογόνου, αφήνει πολλές υποσχέσεις για το μέλλον και γιατί όχι να αντικατασταθεί η βενζίνη από το υδρογόνο στο πρωτάθλημα τα επόμενα χρόνια. Η φετινή χρονιά, ωστόσο, αποτελεί ορόσημο για την Toyota, η οποία επέλεξε ως γενικό διευθυντή τον τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Τόμμι Μάκινεν. Εκείνος έχτισε την ομάδα με επίκεντρο την πατρίδα του και μάλιστα έχει εμπιστευθεί τα τρία αγωνιστικά Yaris WRC σε φινλανδικά πληρώματα. Στο δυναμικό της, ενέταξε τους ταλαντούχους οδηγούς Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, Γιούχο Χάνινεν και το επερχόμενο αστέρι Εσαπέκα Λάπι, οι οποίοι έχουν ως στόχο να βελτιώσουν το αυτοκίνητο πρωτίστως και τις επόμενες χρονιές να παλέψουν για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει κατακτήσει 150 πόντιουμ, 43 νίκες και 7 τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα-4 φορές τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Οδηγών και 3 φορές τον τίτλο του Νο1 κατασκευαστή!

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Τα αυτοκίνητα είναι η αγάπη μου, τα ράλλυ το πάθος μου. Σπουδάζω στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.