Αφιέρωμα: Πέντε WRCars που δεν πρόλαβαν να φτάσουν στο μέγιστο της απόδοσής τους

Έχουμε δει ομάδες να παρουσιάζουν καινούρια αυτοκίνητα στα οποία έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα στην εξέλιξη τους, αλλά και στην ομάδα που τα πλαισιώνει, και τελικά να φεύγουν ξαφνικά πριν φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Το TotalRacing.gr συνέλεξε πέντε από αυτά και σας τα παρουσιάζει!

 

Ford RS200

Μετά το 1980 και την παρουσίαση Escort MKIII, η Ford Motorsport ήθελε να κατασκευάσει ένα πισωκίνητο turbo αυτοκίνητο με τις προδιαγραφές του Group B. Τα προβλήματα στην εξέλιξη οδήγησαν την ομάδα να αφήσει το συγκεκριμένο αμάξι το 1983 και να κατασκευάσει ένα καθαρά για αγωνιστική χρήση.

Η σχεδίαση του νέου αυτοκινήτου ήταν εντελώς μοναδική: με το αμάξωμα να κατασκευάζεται από πλαστικό και υαλοβάμβακα, με τον κινητήρα τοποθετημένο στην μέση και, φυσικά, τετρακίνητο. Το σασί είχε σχεδιαστεί από τον πρώην μηχανικό και σχεδιαστή της Formula 1, Tony Southgate. Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια και τα διπλά αμόρτισερ και στους τέσσερις τροχούς προσέφεραν καλύτερο χειρισμό και έδωσαν στο RS200 την πιο ισορροπημένη πλατφόρμα σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του.

Ο κινητήρας είχε ιπποδύναμη μεταξύ 350 και 450 ίππων, αλλά η αναλογία κιλών/ίππο δεν ήταν και η ιδανική, και με τον κινητήρα στην χαμηλές στροφές να έχει πολύ lag, τα αποτελέσματα ήταν κάθε άλλο παρά ικανοποιητικά. Ο καλύτερος τερματισμός ήταν στην Σουηδία το 1986 με τον Kalle Grundel στο τιμόνι. Αλλά στον επόμενο αγώνα, το Rally Πορτογαλίας, ενεπλάκη σε ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα στο WRC. Το RS200 του Πορτογάλου πρωταθλητή Joaquim Santos έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στους θεατές, τραυματίζοντας 31 άτομα και σκοτώνοντας άλλους τρεις. Το τέλος του RS200, και των Group B, ήρθε μετά και το ατύχημα του Henry Toivonen στην Κορσική την ίδια χρονιά.

 

Mitsubishi Lancer WRC2004

H Mitsubishi -μετά από ένα χρόνο αποχής το 2003- επέστρεψε με το νέο Lancer, που έχει μείνει στην μνήμη πολλών ως το Evo με την περίεργη αερατομή. Σύμφωνα με την Ιαπωνική εταιρία, το νέο Evo είχε περίπου 6000 (!) αλλαγές σε σύγκριση με τον προκάτοχο του. Ο κινητήρας συνέχισε να είναι ο ίδιος 4G63, με 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο. Αργότερα μέσα στην χρονιά προστέθηκαν και τα ενεργά διαφορικά, τα οποία αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Ricardo Consulting Engineers. Το αμάξωμα είχε περάσει από εκτεταμένες μελέτες στην αεροδυναμική σήραγγα της Lola Cars, με το αποτέλεσμα να είναι ένα εντελώς διαφορετικό μπροστά μέρος. Τα εμπρός φρένα αναβαθμίστηκαν σε 8πίστονα με δίσκους διαμέτρου 370 mm. Τα αυτοκίνητα αντιμετώπισαν πολλά μηχανικά και ηλεκτρικά προβλήματα, με πιο χαρακτηριστικό αυτό στο Rally Νέας Ζηλανδίας, όπου και τα δύο αυτοκίνητα έμειναν στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής με πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Η Mitsubishi δεν ολοκλήρωσε την χρονιά αλλά συνέχισε να εξελίσει εκτός αγώνων το αυτοκίνητο.

Το 2005 συνέχισαν με το ίδιο αμάξι, αλλά πιο πλατύ κατά 30 mm ώστε να συμβαδίζει με τους νέους κανονισμούς, και με αναβαθμισμένη ECU και turbo wastegate. Είχαν γίνει και κάποιες αεροδυναμικές αλλαγές που πρόσφεραν σταθερότητα, ενώ οι αναρτήσεις και τα ημιαξόνια έγιναν πιο μακριά. Ο Gilles Panizzi κατάφερε να πάρει μία τρίτη θέση στο Μόντε Κάρλο και ο Harri Rovanpera μία δεύτερη στην Αυστραλία. Λίγο μετά το τέλος της χρονιάς, η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από το WRC, και την ευθύνη να τρέχει τα αυτοκίνητα για το 2006 και 2007 ανέλαβε η θυγατρική της, Ralliart UK.

Η Ralliart UK έκανε κάποιες μικρές βελτιώσεις, με βασικότερες τις νέες αναρτήσει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, κατάφερε να κάνει το αυτοκίνητο 0.5 δευτ/kmh πιο γρήγορο.

 

Fiat (Abarth) Punto S2000

Το 2006, και με αφορμή τις αλλαγές των κανονισμών του P-WRC, η Abarth πήρε την πρωτοβουλία να κατασκευάσει ένα Punto προδιαγραφών S2000. Το Punto στα χέρια του Giandomenico Basso κατέκτησε το IRC (νυν ERC). Από το 2006 μέχρι και το 2009, με τον Basso στο τιμόνι κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rally και το 2010 και 2011 με των Luca Rossetti. Ωστόσο, με την είσοδο των Peugeot 208, Fiesta και πιο μετά των Fabia οι Ιταλοί παράτησαν την εξέλιξη του Punto.

 

Subaru Impreza WRC2008

Τον Δεκέμβριο του 2007 η Subaru ξεκίνησε τις δοκιμές του ολοκαίνουργιου Impreza. Το αυτοκίνητο του 2008 περίμεναν να επωφεληθεί αρκετά από τις μικρότερες ροπές εξαιτίας τις μικρότερης απόστασης των τροχών από τις άκρες του αυτοκινήτου, και σχεδιαζόταν να έχει και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Ωστόσο, η Prodrive (που είχε αναλάβει να εξελίσει τα Impreza) είδε ότι αυτό το set-up δεν δουλεύει και γύρισε στον σχεδιασμό της McPherson. Οδηγός εξέλιξης του νέου Impreza ήταν ο Markko Martin, καθώς οι Petter Solberg και Chris Atkinson λάμβαναν κανονικά μέρος στο πρωτάθλημα με ένα αναβαθμισμένο Impreza WRC2007. Το πρώτο τεστ των οδηγών της Subaru με το νέο αμάξι έγινε στις 30 Απριλίου με 3 Μαΐου με τους Solberg και Atkinson να δοκιμάζουν για πρώτη φορά το νέο Impreza, αλλά ακόμα να μην έχει ανακοινωθεί πότε θα κάνει την πρεμιέρα του. Στις 29 Μαΐου, στο δικό μας Rally Ακρόπολις έκανε το ντεμπούτο του με τον Peter Solberg να κατακτά την δεύτερη θέση, στον πρώτο μόλις αγώνα του νέου Impreza. Στο Rally Φινλανδίας, ο Atkinson κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, πίσω από τους Loeb και Hirvonen. Μέχρι το τέλος της σεζόν τουλάχιστον ένα από τα δύο Impreza τερμάτισε μέσα στην πρώτη πεντάδα, αλλά η οικονομική κρίση ανάγκασε την Subaru να αποχαιρετήσει τον θεσμό και το Impreza WRC2008 να γράφει ένα πρόωρο τέλος.

 

Mini John Cooper Works WRC

Η Mini αποφάσισε να γυρίσει στο WRC μετά την δεκαετία του 1960, με το Mini Cooper. Η Mini, που πλέον ήταν στα χέρια της BMW στα μέσα του 2009 ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε αυτό το Project, έτσι το 2010 ήρθε η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας της με την Prodrive, με το πλάνο να περιλαμβάνει 6 αγώνες μέσα στο 2011.

Οι Kris Meeke και Dani Sordo ήταν οι οδηγοί του Mini για το 2011, με τον Ισπανό να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρο στο Rally Γερμανίας και στο δεύτερο στο Rally Γαλλίας.

Από την αρχή της συνεργασίας υπήρχαν διαφωνίες ανάμεσα στην Prodrive και στην BMW για τα οικονομικά, με το πρόγραμμα να απαιτεί δύο οδηγούς για το 2012. Ο Sordo παρέμεινε στην ομάδα, αλλά ο Meeke αντικαταστάθηκε από τον Pierre Campana. Ο Sordo στο πρώτο rally της χρονιάς κατάφερε να πάρει την δεύτερη θέση. Μόλις έναν μήνα μετά, η BMW ανακοίνωσε την λήξη της συνεργασίας της με την Prodrive, αφού θέλησε να ρίξει όλο το ενδιαφέρον της στο DTM. Η ομάδα πλέον ονομάστηκε Prodrive WRC Team δίνοντας αυτοκίνητο στον Armindo Araújo και στην Palmeirinha Rally που αγωνίζονταν με την Motorsport Italia.

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

H 5η θέση στόχος της Renault για το 2017

Next Article

Ο Hulkenberg επιλέγει Renault αντί για Le Mans

Related Posts