Αφιέρωμα: Το τρελό ταξίδι της Jordan το 1999

Η Jordan 199 ήταν το μονοθέσιο με το οποίο η ομάδα της Jordan Grand Prix συμμετείχε στη σεζόν της Formula 1 του 1999. Οι οδηγοί της ομάδας ήταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1996 Damon Hill, ο οποίος είχε κερδίσει το πρώτο Grand Prix της ομάδας στο Βέλγιο την προηγούμενη σεζόν, και ο Heinz-Harald Frentzen. Το μονοθέσιο είχε δοκιμαστεί νωρίτερα από τους δοκιμαστές οδηγούς Tomáš Enge και Shinji Nakano. Τον σχεδιασμό του τον είχε αναλάβει η ομάδα σχεδιασμού με υπεύθυνο τον τεχνικό διευθυντή Mike Gascoyne και τον βοηθό του Tim Holloway.

Το νέο μονοθέσιο ήταν μια εξέλιξη του αυτοκινήτου του 1998, βασισμένη σε συγκεκριμένες αλλαγές βελτίωσης της απόδοσης παρά σε ριζικές αλλαγές. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα της Jordan και στην ομάδα σχεδιασμού σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, επιτρέποντας την ενσωμάτωση των βελτιώσεων που πραγματοποιήθηκαν καθ ‘όλη τη διάρκεια του 1998.

Στο μονοθέσιο τοποθετήθηκε ο κινητήρας της Mugen-Honda με κωδική ονομασία MF-301HD 3.0 L και ο οποίος ήταν ένας ατμοσφαιρικός V10 και απέδιδε 710 ίππους. Η ανάρτηση ήταν κατασκευασμένη από την Penske, τα φρένα ήταν της Brembo, τα ελαστικά της Bridgestone και τέλος η ομάδας της Jordan τοποθέτησε ένα εξατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ήταν δικής τους κατασκευής!

Η σεζόν ξεκίνησε καλά για την ομάδα της Jordan στην Αυστραλία, καθώς οι Frentzen και Hill κατατάχθηκαν στην πέμπτη και το ένατη θέση στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Την ημέρα του αγώνα, ο Hill έκανε μια λαμπρή εκκίνηση, αλλά μια σύγκρουση με την Prost του Jarno Trulli έληξε στην στροφή 3. Ο Frentzen ανέβηκε μέχρι την τέταρτη θέση ύστερα από την φωτιά που ξέσπασε στην Stewart του Rubens Barrichello στο grid. Καθώς οι προπορευόμενες McLaren του David Coulthard και Mika Häkkinen αποχώρησαν με τεχνικά προβλήματα, ο Frentzen έμεινε 2ος πίσω από τον Eddie Irvine της Ferrari. Ο Γερμανός είχε την ευκαιρία να πάρει το προβάδισμα κατά τη διάρκεια των pitstops, αλλά η ομάδα της Ferrari έβγαλε τον Irvine μπροστά. Ο Frentzen τερμάτισε στην δεύτερη, μπροστά από την Williams του Ralf Schumacher.

Στον επόμενο αγώνα στη Βραζιλία, τα μονοθέσια της Jordan κατατάχθηκαν στην 7η και 8η θέση, με τους Hill και Frentzen αντίστοιχα. Στον αγώνα ο Frentzen έκανε καλύτερη εκκίνηση ανεβαίνοντας στην 6η θέση ενώ ο Hill ήταν στην 8η. Ο Άγγλος εγκατέλειψε από μια σύγκρουση η οποία ήταν δικό του λάθος. Καθώς προσπαθούσε να προσπεράσει την Benetton του Alexander Wurz στην πρώτη στροφή, χτύπησε τον Αυστριακό από την εσωτερική και αυτό ήταν αρκετό για να εγκαταλείψουν και οι δύο. Ο Frentzen, εν τω πέρασε από την Sauber του Jean Alesi στον 19ο  γύρο αλλά πήρε την 6η θέση πίσω όταν ο Γάλλος αποχώρησε με ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Γερμανός συνέχισε να ανεβαίνει θέσεις εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Giancarlo Fisichella απο συμπλέκτη. Πέρασε τον Irvine κατά τη διάρκεια των pitstops και στη συνέχεια πήρε την τρίτη θέση του Barrichello, όταν ο κινητήρας τη Βραζιλιάνου έσπασε. Αυτό το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο έφερε τον Frentzen και την ομάδα της Jordan στη 2η θέση στους πίνακες των κατασκευαστών και των οδηγών, πίσω από τον Irvine και την Ferrari και ισοβαθμόντας με τον Häkkinen και την McLaren.

Ο τρίτος γύρος ήταν το Grand Prix του Σαν Μαρίνο στην Imola. Τα μονοθέσια της Jordan κατατάχθηκαν για ακόμα μια φορά στην 7η και τον 8η στα χρονομετρημένα, αυτή τη φορά με τον Frentzen μπροστά από το Hill. Στην εκκίνηση ο Frentzen κέρδισε μια θέση περνώντας την BAR του Jacques Villeneuve ενώ ο Hill παρέμεινε στην 8η θέση αφου ο Ralf Schumacher τον προσπέρασε και εκείνον πολύ γρήγορα. Οι οδηγοί της Jordan στον 18ο γύρο είχαν ανέβει στην 5η και 7η θέση αντίστοιχα αφού ο πρωτοπόρος του του αγώνα μέχρι εκείνη την ώρα Mika Häkkinen τράκαρε στην τελευταία στροφή. Μετά τα pitstops ανέβηκαν στην 5η και 6 θέση λόγω της εγκατάλειψης του Ralf Schumacher από κινητήρα. Πέρασαν επίσης τον Barrichello, καθώς ο Βραζιλιάνος ήταν σε διαφορετική στρατηγική. Στον 47ο γύρο ο Eddie Irvine είχε μια αστοχία κινητήρα, πράγμα που βοήθησε την ομάδα της Jordan. Ωστόσο, ο Frentzen γλίστρησε και έκανε τετακέ πατώντας τα λάδια από την εγκατάλειψη του Ιρλανδού, τελειώνοντας έτσι τον αγώνα του. Αυτό βοήθησε τον Hill να πάρει την 3η θέση αλλά τον πέρασε γρήγορα ο Barrichello και έτσι τερμάτισε στην 4η θέση παίρνοντας τους πρώτους του πόντους για την νέα σεζόν. Αυτή η θέση έδωσε στον Frentzen και την Jordan την 3η θέση στους πίνακες των κατασκευαστών και οδηγών και με τον Hill να είναι πλέον στην 9η θέση στο πρωτάθλημα.

Φτάνοντας στο Μονακό, τα χρονομετρημένα δεν πήγαν και τόσο καλά για την ομάδα της Jordan στους πολυσύχναστους δρόμους του Πριγκιπάτου, με τον Hill να κατατάσσεται μόλις 17ος. Ο Frentzen υποστήριξε την τιμή της ιρλανδικής ομάδας παίρνοντας την 6η θέση στο grid. Την ημέρα του αγώνα ο Hill είχε ακόμη μια σύγκρουση, αυτή την φορά με τον Ralf Schumacher στο chicane στον 4ο γύρο. Ο Γερμανός συνέχισε, αλλά ο Hill εγκατέλειψε. Ο Frentzen επωφελήθηκε από τα προβλήματα του κιβωτίου ταχυτήτων του Coulthard στην 37ο γύρο και πήρε την 5η θέση. Ο Γερμανός πέρασε τον Rubens Barrichello για τον 4η  θέση στον 50ο γύρο αλλά ο Βραζιλιάνος συνέχισε να του ασκεί πίεση έως ότου είχε ένα σοβαρό ατύχημα επτά γύρους πριν το τερματισμό. Αυτό άφησε τον Frentzen ελεύθερο να τερματίσει στην 4η θέση. Μετά από αυτό το αποτέλεσμα, ανέβηκε στην 4η θέση στο πίνακα του πρωταθλήματος των οδηγών.

Στην Ισπανία οι Frentzen και Hill ξεκίνησαν από την 8η και 11η θέση αλλά και οι δύο έχασαν  θέσεις από τον Ralf Schumacher και τον Pedro Diniz της Sauber όπως επίσης και από την Stewart του Johnny Herbert. Κατά την διάρκεια του αγώνα υπήρξε επαφή μεταξύ Frentzen και Barrichello, αλλά ο Γερμανός ήταν σε θέση να κρατηθεί στην 9η θέση. Κατά την διάρκεια των pitstops Ο Frentzen ανέβηκε εως την 5η θέση αλλά στην συνέχεια ήταν στην 8η  από πρόβλημα της μετάδοσης στο μονοθέσιο του Jean Alesi. Ωστόσο, δεν έμελλε να τερματίσει τον αγώνα και αποχώρησε με ένα πρόβλημα στο διαφορικό στον 36ο γύρο. Ο Hill είχε επίσης κερδίσει θέσεις, έχοντας επωφεληθεί από την εγκατάλειψη του Alesi και πέρασε και τον Herbert στα pitstops. Τα προβλήματα του teammate του, του επέτρεψαν να ανέβει μέχρι την 10η θέση. Οι εγκαταλείψεις στον 41ο γύρο του Villeneuve (από κιβώτιο ταχυτήτων) και του Diniz (από μετάδοση) του επέτρεψαν να κινηθεί μέχρι και στην 8η θέση ακόμα μέχρι και την 5η πριν από τη δεύτερη στάση του στα pitstops, μετά την οποία έπεσε πίσω στην 8η. Αργότερα, προς το τέλος του αγώνα, κατάφερε και κέρδισε ακόμα μια θέση, την 7η περνώντας τον Barrichello αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να κερδίσει πόντους.

Στον 6ο αγώνα της χρονιάς, τον Καναδά, τα μονοθέσια της Jordan ξεκίνησαν από την 6η και 14η (Frentzen μπροστά από τον Hill) αλλά η μάχη στη πρώτη στροφή μεταξύ των Trulli, Barrichello και Alesi επέτρεψε στον Hill να ανέβει μέχρι την 12η. Ο Άγγλος επωφελήθηκε από τα προβλήματα του Alex Zanardi στην 4ο γύρο και ανέβηκε μέχρι την 11η θέση. Ωστόσο στον 15ο γύρο έπεσε επάνω στον πλέον κακόφημο «Τοίχο των Πρωταθλητών». Αργότερα ο Michael Schumacher τράκαρε την Ferrari του στο ίδιο ακριβώς σημείο στον 30ο γύρο, επιτρέποντας στον Frentzen να ανέβει μέχρι την 5η θέση. Κατάφερε να ανέβει έως και την 2η θέση μετά τη σύγκρουση των Irvine και Coulthard και το πέρασμα στην Benetton του Fisichella. Ωστόσο, έχοντας απομείνει τέσσερις γύροι για τον τερματισμό του αγώνα, τα φρένα της Jordan δεν άντεξαν και η σύγκρουση με τις μπαριέρες ήταν αναπόφευκτη, τερματίζοντας και τον πολλά υποσχόμενο αγώνα του Γερμανού.

Τα βρεγμένα χρονομετρημένα του Γαλλικού Grand Prix δημιούργησαν ένα περίεργο grid με τον Barrichello στην pole position, τον Frentzen 5o και τον Hill 18ο. Κατά την διάρκεια της εκκίνησης  οι πρώτες θέσεις διαμορφώθηκαν με τον Frentzen να περνάει τον αργή στην εκκίνηση Prost του Olivier Panis και τον Hill να κάνει το ίδιο με τον Eddie Irvine. Ο Frentzen ανέβηκε ακόμα μια άλλη θέση μετά τα ηλεκτρικά προβλήματα στο μονοθέσιο του Coulthard στον 10ο γύρο και βρισκόταν ανάμεσα στις πρώτες θέσεις του βάθρου. Εν τω μεταξύ Ο Hill, είχε μια μάχη με τον Irvine, όντας στην 15η θέση και έχοντας κερδίσει θέσεις μετά εγκαταλείψεις των Herbert, Diniz και Coulthard. Τελικά δεν κράτησε πολύ και στον 10ο γύρο ο οδηγός της Ferrari άρχισε να ανοίγει την διαφορά. Καθώς ο ουρανός άρχισε σκοτεινιάζει από τα σύννεφα, ο Frentzen έχασε την θέση του από τον  Häkkinen, ο οποίος είχε εκκινήσει από την 14η θέση στο grid. Οι συνθήκες της πίστας έγιναν επικίνδυνες τέσσερις γύρους μετά την προσπέραση του Häkkinen στον Alesi και όλοι οι προπορευόμενοι οδηγοί, με επικεφαλή τον Barrichello, μπήκαν στα pits για να αλλάξουν ελαστικά σε wet. Οι Hill και Alesi έχασαν τον έλεγχο ων μονοθεσίων τους με το αυτοκίνητο ασφαλείας ακόμα μέσα στην πίστα. Αυτό επέτρεψε στον Frentzen να επιστρέψει στην 3η θέση πίσω από τον Barrichello και τον Häkkinen. Ο Φινλανδός όμως σπίναρε και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του αμέσως μετά την επανεκκίνηση όταν προσπάθησε να περάσει τον Barrichello. Αυτό το συμβάν ανέβασε τον Frentzen στο 2η θέση. Σύντομα όμως τον προσπέρασε ο Michael Schumacher και έτσι επέστρεψε στην 3η θέση. Μετά την προσπέραση του Γερμανού της Ferrari στον Barrichello για την πρώτη θέση, συνέβη το αναπάντεχο και ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων τον έριξε πίσω στις θέσεις φέρνοντας πάλι τον Frentzen στην 2η!! Σύντομα όμως τον προσπέρασε ο Häkkinen. Ωστόσο, τόσο ο Φινλανδός όσο και ο Barrichello έπρεπε να ξανακάνουν pitstop, πέφτοντας στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα, αφήνοντας στον Frentzen άδειο δρόμο για να πάρει τη δεύτερη για εκείνον και για την ομάδα της Jordan νίκη!

Μετά από αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα που είχε η ομάδα της Jordan στην Γαλλία, τα κίτρινα μονοθέσια ξεκινούσαν από την τρίτη σειρά της εκκινήσης  στο Grand Prix της Μ Βρετανίας, με τον Frentzen να βρίσκεται μπροστά από τον Hill. Μετά τη σύγκρουση του Michael Schumacher στην πρώτη εκκίνηση, ο Frentzen ήταν 4ος και o Hill 5ος. Στην δεύτερη εκκίνηση του αγώνα ο Ralf Schumacher προσπέρασε τον Hill ενώ και ο Frentzen έχασε μια θέση από τον Ralf στα pitstop αλλά ένα πρόβλημα με με τον τροχό του Mika Häkkinen σήμαινε ότι μετά τις στάσεις οι Jordans θα επέστρεφαν στην 4η και 5η θέση. Κατά την διάρκεια του δεύτερου γύρου των pitstops, τα μονοθέσια της Jordan βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα στην 1η και 2η θέση αλλά αυτό συνέβη μόλις για τρείς γύρους μέχρι να ολοκληρώσουν και οι υπόλοιποι οδηγοί τα pitstops γεγονός που τα έφερε στην 4η και 5η θέση. Παρόλο που προς το τέλος του αγώνα ο Frentzen μάζευε την διαφορά από τον Schumacher, αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον βοηθήσει.

Στο Αυστριακό Grand Prix o Frentzen καταταγεί 4ος, πίσω από τους Häkkinen, Coulthard και Irvine. Ο Hill δεν τα πήγε και τόσο καλά με αποτέλεσμα να καταταγεί στην 11η θέση. Κατά την διάρκεια του πρώτου γύρου ο Coulthard χτύπησε τον teammate του Häkkinen στην δεύτερη στροφή, προσφέροντας στις Jordan από μια θέση αλλά ο Frentzen έχασε από τον Barrichello και ο Hill από τον Fisichella, τον Trulli και την BAR του Ricardo Zonta, αφήνοντας τους 4ο και 13ο. Ο Häkkinen ανακάμπτοντας πέρασε τον Hill στον 8ο γύρο αλλά κέρδισε την θέση όταν ο Ralf Schumacher έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του ένα γύρο αργότερα. Ο Häkkinen έκανε μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη και πέρασε τον Frentzen στον 34ο γύρο για την 4η θέση. Εν τω μεταξύ, ο Hill κέρδισε θέσεις λόγω της ατυχίας του Villeneuve (εγκατέλειψε από μετάδοση) και χωρίς να συγχέεται με τα pitstops. Το γεγονός αυτό τον άφησε 9η θέση. Μετά από την σταθεροποίηση των θέσεων, ο Hill ήταν ανέβηκε μέχρι την 10η θέση, χάρη στον Jean Alesi που έχανε καύσιμα. Στη συνέχεια κέρδισε άλλη μια θέση όταν ο κινητήρας του Barrichello έσπασε. Αυτό έφερε τα μονοθέσια της Jordan στην 4η και 9η θέση. Με τρείς γύρους να έχουνε απομείνει μέχρι την ολοκλήρωση του αγώνα ο Hill κέρδισε ακόμα μια θέση όταν ο Fisichella υπέστη ζημιά στον κινητήρα.

Στη Γερμανία ο Frentzen εκκινούσε δεύτερος ακριβώς δίπλα από τον Mika Häkkinen ο οποίος ξεκινούσε από την πρώτη θέση. Ο Χιλ ξεκινούσε από την 8η. Κατά την εκκίνηση του αγώνα και οι δύο οδηγοί έχασαν δύο θέσεις, ο Frentzen έχασε από τον Coulthard και τον Mika Salo ( ο οποίος αναπλήρωνε τον τραυματία Michael Schumacher στη Ferrari) και ο Hill από τους Fisichella και Ralf Schumacher. Ο Frentzen έχασε μια θέση από τον Barrichello στον 3ο γύρο αλλά ο Hill κέρδισε μια λόγω των προβλημάτων της ανάρτησης του Fisichella. Αυτό τους τοποθέτησε στην 5η και 9η θέση αντίστοιχα ενώ αργότερα και οι δύο κέρδισαν μια ακόμη θέση όταν η Stewart του Barrichello υπέστη μια ζημιά στα υδραυλική τρεις γύρους αργότερα. Ο Coulthard χρειάστηκε να κάνει pitstop καθώς κατέστρεψε την μπροστινή του πτέρυγα προσπαθώντας να περάσει τον Salo, προσφέροντας έτσι στις Jordans μια ακόμα θέση. Λίγο αργότερα, όμως, ο Hill υπέστη βλάβη στα φρένα και εγκατέλειψε. Ο Frentzen έχασε μια θέση από τον Irvine στα pitstops και έπεσε 4ος. Ο Häkkinen αντιμετώπισε προβλήματα στα pitstops και έπεσε πίσω από τον Frentzen, αλλά σύντομα τον πέρασε ξανά. Ωστόσο, πολύ σύντομα, ο οδηγός της McLaren είχε ένα σκασμένο λάστιχο που τον οδήγησε σε σύγκρουση με τις μπαριέρες. Ο Frentzen επέστρεψε στην 3η θέση στην οποία και τερμάτισε. Ο τερματισμός αυτός τον ανέβασε στην 3η θέση της βαθμολογίας στο πίνακα του πρωταθλήματος των οδηγών. Εν τω μεταξύ, ο teammate του Hill τερμάτισε στην 10η θέση.

Η πίστα του Hungaroring φιλοξενούσε τον 11ο γύρο της χρονιάς, το Grand Prix της Ουγγαρίας. Η ομάδα της Jordan για άλλη μια φορά τα πήγε καλά στα χρονομετρημένα με τον Frentzen να κατατάσσεται 5ος και Hill 6ος. Ο Frentzen κέρδισε μια θέση από την αρχή, εκμεταλλευόμενος την αργή εκκίνηση του David Coulthard. Κατά τη διάρκεια των pitstops, ο Frentzen έχασε μία θέση από τον Coulthard, αλλά ξανανέβηκε στην 4η θέση μετά την εγκατάλειψη του Fisichella από κινητήρα. Ο Hill έπεσε στην 6η θέση, από την προσπέραση του Barrichello. Τερματίζοντας με αυτό τον τρόπο, η ομάδα της Jordan κέρδισε τους πρώτους διπλούς πόντους μετά το Silverstone. Αυτό επέτρεψε στο Hill να επιστρέψει στην 9η θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.

O επόμενος αγώνας, ο οποίος έγινε στο Βέλγιο, και συγκεκριμένα στο Spa-Francorchamps επιφύλασσε ανάμεικτα συναισθήματα. Ο Frentzen στα χρονομετρημένα κατάφερε να καταταχθεί 3ος ενώ ο Hill σε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις της χρονιάς πήρε την 4η θέση, δίπλα από τον teammate του. Στην αρχή του αγώνα Ο Hill έκανε μια κακή εκκίνηση που τον έφερε πίσω από τους Irvine, Ralf Schumacher και Zanardi. Παρά το γεγονός πως ο Hill πίεζε τον Zanardi, o Βρετανός δεν κατάφερε να βρει τον τρόπο να τον περάσει. Μετά τα pitstops, ο Hill ανέβηκε στον 5η θέση έχοντας περάσει και τα 2 μονοθέσια της Williams. Στον επόμενο γύρο των pitstops έχασε θέσεις και βρέθηκε πίσω από τον Ralf Schumacher και πάλι στο δεύτερο pitstops, αλλά εξασφάλισε την 6η θέση και άλλους 2 βαθμούς για την ομάδα της Jordan. Από την άλλη, ο Heinz-Harald Frentzen παρόλο που τερμάτισε στην 3η θέση δεν ήταν αρκετό για να τον εμποδίσει να πέσει μια θέση πίσω, στην 4η στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, πίσω από τον νικητή του αγώνα David Coulthard.

Στον επόμενο αγώνα, στην Monza της Ιταλίας, Ο Frentzen κατάφερε να καταταχθεί 2ος,  πίσω από τον Häkkinen την ίδια στιγμή που Ο Hill εξασφάλισε την 9η θέση. Κατά την εκκίνηση, κατάφεραν και οι δύο και διατήρησαν τις θέσεις τους παρά το γρήγορο ξεκίνημα του Alex Zanardi. Τα πράγματα παρέμειναν αρκετά στατικά μέχρι που ο Häkkinen έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στον 30ο γύρο, δίνοντας την 1η θέση στον Frentzen. Μετά τα πρώτα pitstops ο Frentzen οδηγούσε τον αγώνα μπροστά από τους Salo και Coulthard. Ο Hill παρέμενε 9ος, καθώς ο Villeneuve τον είχε περάσει κατά την διάρκεια των pitstops. Με 4 γύρους να έχουν απομείνει για το τερματισμό, ο Hill έχασε ακόμα μια θέση από τον Alesi. Παρά την πίεση μέχρι το τέλος από τον Ralf Schumacher, ο Heinz-Harald Frentzen μπόρεσε να πάρει τη δεύτερη για εκείνον και την ομάδα της Jordan νίκη του έτους. Αυτό του επέτρεψε να επιστρέψει στην 3η θέση στο πρωτάθλημα. Όσο για τον teammate του, ο Hill αρκέστηκε σε μια 10η θέση.

Το Nürburgring ήταν ο 14ος αγώνας της χρονιάς. Ο Frentzen τα πήγε εξαιρετικά στα χρονομετρημένα παίρνοντας της pole position για δεύτερη φορά στην καρριέρα του και την πρώτη για την ομάδα της Jordan. Ο Hill πήρε την 7η θέση. Στον αγώνα ο Βρετανός απέτυχε να ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο μιας που ενεπλάκη στο ατύχημα του Pedro Diniz μαζί με τον Alexander Wurz. Αυτό έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, δίνοντας έτσι την άνεση στον Frentzen να είναι μπροστά για έξι γύρους. Η βροχή άρχισε να πέφτει στον 20ο γύρο και όλα έδειχναν πως η δεύτερη διαδοχική νίκη του Frentzen θα ήταν γεγονός. Πράγμα το οποίο δεν συνέβη καθώς στον 33ο γύρο το μονοθέσιο του Γερμανού άρχισε να βγάζει καπνούς και να εγκαταλείπει από ηλεκτρικά. Ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν για την Jordan καταστροφή με την πρώτη διπλή εγκατάλειψη της σεζόν να είναι γεγονός. Ο Damon Hill έπεσε στην 11η θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών, αφού τον προσπέρασε ο νικητής του αγώνα Johnny Herbert.

Ο Frentzen ήταν ακόμα μόνο 12 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Mika Häkkinen, οπότε πηγαίνοντας στον προτελευταίο αγώνα, το Grand Prix της Μαλαισίας, είχε ακόμα μια θεωρητική πιθανότητα να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Στα χρονομετρημένα του Σαββάτου Ο Hill έκανε μια αξιόλογη επίδοση κάνοντας τον 9ο καλύτερο χρόνο ενώ για πρώτη φορά ο Frentzen έκανε έναν ασυνήθιστα χαμηλό χρόνο και περιορίστηκε στην 14η. Στην εκκίνηση του αγώνα Ο Frentzen είχε μια υπέροχη εκκίνηση και μέχρι τον τέλος του πρώτου γύρου έφτασε μέχρι την 11η θέση. Ο Hill είχε μια επαφή με τον Jacques Villeneuve στη δεύτερη στροφή εγκαταλείποντας τον αγώνα. Οι εγκαταλείψεις των Ralf Schumacher (λόγω ατυχήματος) και του David Coulthard (από πίεση καυσίμου) επέτρεψαν στον Frentzen να ανέβει μέχρι την 9η θέση αλλά δεν έδειχνε να έχει πολλές πιθανότητες για το πρωτάθλημα. Όστοσο, μόλις άρχισαν τα πρώτα pitstops του άρπαξε την ευκαιρία και κατάφερε να περάσει τους Wurz, Villeneuve και Alesi. Κατάφερε να τρεματίσει 6ος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για το πρωτάθλημα, όντας 19 πόντους πίσω από τον Eddie Irvine στο πρωτάθλημα των οδηγών και με έναν αγώνα να έχει απομείνει.

Το φινάλε της σεζόν στην Ιαπωνία, στην πίστα της Suzuka. Αυτός επίσης ήταν και ο τελευταίος αγώνας του Damon Hill πριν από τη αποχώρηση του από την ενεργό δράση και ως εκ τούτου ήθελε να κάνει μια πολύ καλή επίδοση. Ωστόσο στα χρονομετρημένα κατάφερε να πάρει την 12η θέση ενώ ο teammate του, ο Frentzen εξασφάλισε την 4η. Κατά την εκκίνηση του αγώνα και οι δυο οδηγοί της Jordan έχασαν από δυο θέσεις, με τον Irvine και τον Panis να περνούν τον Frentzen και τον Hill να το περνούν οι Barrichello και Wurz. Ο Hill κατάφερε να κερδίσει μια θέση όταν ο Trulli εγκατέλειψε με σπασμένο κινητήρα αλλά η η καριέρα του τελείωσε με απογοητευτικό τρόπο όταν μπήκε στα pits και εγκατέλειψε, παραπονούμενος για κόπωση και εξάντληση. Ο Frentzen επίσης κέρδισε επίσης μια θέση όταν ο teammate του Trulli, o Olivier Panis αποχώρησε με ηλεκτρικά προβλήματα. Ο Γερμανός κέρδισε ακόμα μια θέση όταν ο David Coulthard είχε ένα γλίστρημα με την McLaren του και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits. Πλέον είχε φτάσει στην 4η θέση και με αυτόν τον τρόπο τελείωσε η σεζόν, παρά την πίεση από τον αντίπαλό του, Ralf Schumacher. Αυτό σήμανε ότι τελείωσε το σεζόν του 1999 σε μια φανταστική και αξέχαστη 3η θέση, όπως και η ομάδα της Jordan, με τον Hill να είναι απογοητευτικά 11ος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Παρουσιάστηκε η Ducati Desmosedici GP19 (pics)

Next Article

Αναγνωρίζει τις δυσκολίες της επιστροφής του στην F1 ο Kubica

Related Posts