Alonso - Βαρετή η F1 στην εποχή του Senna και του Prost

Ο Fernando Alonso πιστεύει πως η Formula 1 έφτασε στα καλύτερά της στις αρχές του 21ου αιώνα, ενώ πλέον οι δεκαετίες του ’80 και του ’90 θεωρούνται πλέον βαρετές.

«Η F1 τότε ήταν πολύ βαρετή,» δήλωσε για εκείνη την περίοδο.

«Αν δει κανείς έναν αγώνα από το ’85, το ’88 ή το ’92, κοιμάται στη μέση, γιατί ήταν δύο McLaren, ο τέταρτος έτρωγε γύρο και η διαφορά μεταξύ τους ήταν στα 25 δευτερόλεπτα. Υπήρχαν 10 μονοθέσια που δεν τερμάτιζαν λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας.

«Τα νούμερα της ακροαματικότητας, οι θεατές μειώνονται τώρα, όπως εκείνα τα βαρετά χρόνια των ’80s, όταν ο Senna και ο Prost και άλλοι οδηγοί έσωζαν καύσιμα, έσωζαν ελαστικά.»

Όσον αφορά την αυγή της νέας χιλιετίας, ο Ισπανός είπε: «Πιστεύω πως η Formula 1 ωρίμασε πολύ τότε.

«Πολλοί κατασκευαστές μπήκαν στην Formula 1 τη δεκαετία του 2000 – η BMW, η Toyota, και υπήρχαν άνθρωποι που ερχόντουσαν στις πίστες. Τα τηλεοπτικά νούμερα και οι θεατές ήταν στο ζενίθ τους. 

«Φέραμε την F1 σε νέες χώρες· τρέξαμε στην Κορέα, στην Ινδία, στη Σιγκαπούρη, είχαμε δύο αγώνα στην Ισπανία. Κι αυτό ήταν το απόγειο.

«Ίσως να μην κατανοήσαμε πλήρως τι συνέβη εκείνη την εποχή. Τα κόστη ήταν πολύ υψηλά, η τεχνολογία το ίδιο, κάποιες εταιρίες αποχώρησαν.»

Παράλληλα, ο Alonso θεωρεί πως μερικοί οδηγοί γίνονται ινδάλματα όταν αποσύρονται, όταν φεύγουν από τα φώτα της δημοσιότητας: «Όταν παύεις να αγωνίζεσαι, μετατρέπεσαι σε ίνδαλμα, όταν τρέχεις, σου ασκούν κριτική.

«Όταν σταματάς να τρέχεις, είσαι φανταστικός, όπως συνέβη με τον Mark [Webber] και τον Felipe [Massa].

«Οι πρωταθλητές της δεκαετίας του ’80 είναι εκπληκτικοί, είναι ινδάλματα. Και τώρα, ο [Lewis] Hamilton, o [Sebastian] Vettel θα είναι πρότυπα για τα παιδιά που κάνουν τώρα go-karting.»

Επίσης, εξήγησε πως η αρνητική κριτική που ασκεί στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται τώρα στην F1 αφορά περισσότερο το γεγονός ότι όλη αυτή η ανακτώμενη δύναμη και ο συνδυασμός της με τα turbo δεν εκμεταλλεύεται όσο θα έπρεπε.

«Οι πόροι, τα budget των ομάδων, η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε επιτρέπουν σε αυτά τα μονοθέσια να είναι φανταστικές μηχανές και να φτάσουν ακόμα και πέρα από κάθε φυσικό νόμο που αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος.

«Τώρα δεν έχουμε αυτήν την αίσθηση. Έχουμε ένα μονοθέσιο που είναι πολύ αργό χωρίς πρόσφυση. Οπότε, οδηγούμε ένα μονοθέσιο με το αίσθημα ενός GT.»

Ωστόσο, παραμένει αισιόδοξος για το 2017, με τα μονοθέσια πολύ πιο αεροδυναμικά και την ταχύτητα να αυξάνεται: «Πιστεύω πως αυτό θα κάνει και πάλι ευχάριστη και συναρπαστική την οδηγήση, γιατί θα αισθανόμαστε την πρόσφυση και θα μπορούμε να πιέσουμε στις στροφές.»

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter, στο Instagram, και στο Youtube.

No more articles